K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2009, 13:12   #1
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Må man godt have en budgetkonto når man søger kontanthjælp?

Overskriften siger vist det hele
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 13:18   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvorfor skulle man ikke det, der må bare ikke står over 10.000 kr på den.
mener det er omkring det beløb man må have og ingen bil eller fast ejendom.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 13:29   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg tror....

....ikke det er rigtigt, MTVRV1

Du må gerne have både bil og ejendom, og du må også have en budgetkonto, de penge der står på en sådan er jo penge der er sat af til at betale løbende udgifter med.
Der kan blive problemer hvis man både ejer en bolig og en fritidsejendom.

Bil kan du jo have brug for til at komme på arbejde, når du får et arbejde, og hvis du bor langt ude på ude på landet, kan du også have brug for den til at kunne køre børn i skole og til at handle ind, og alle har jo brug for et tag over hovedet. Om det er ejet eller lejet er lige fedt. Det eneste sted hvor det kan have en indflydelse er på boligstøtten, hvis du ejer din bolig er boligstøtten nemlig tilbagebetalingspligtig den dag du sælger din bolig.

Så mit svar er, ja du må godt have en budgetkonto, og der må også godt stå mere end 10.000 på den, men beløbet skal være relativt i forhold til dine udgifter.

På vores budgetkonto står der som regel ca. 25.000 umiddelbart før hver termin, der falder 4 gange om året.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 13:37   #4
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Jamen der står 11 tusind der på. Den svinger meget, men er nede og runde i Januar (Kan jeg se fra Jan 09). Tænker bare om jeg ikke må have den. Jeg ejer intet af bil, hus osv
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 13:42   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis det er til faste udgifter så må du godt have en budgetkonto, de vil måske bede dig forelægge bevis for kommende betalinger.

Min mand måtte endda have en seperat konto hvor hans bands penge stod.
Det blev ej heller regnet med da pengene jo tilhørte bandet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 13:49   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvis bil Hus tæller med som formue.

så forstå jeg ingen ting. så kan alle så med bil og hus jo få.
hvis ens formue ikke må være over 10000-25000 kr og bil samt hus tæller med.
så kan ens bil og hus ikke have meget værdi.

det er så heller ikke meningen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 15:07   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hverken....

....bil eller hus er jo penge i hånden.

Og man betaler jo hver måned uanset at man bor i eget hus eller til leje. Og det er jo heller ikke i hele Danmark at der køre busser eller tog man kan tage på arbejde, og hvis du bor 10 km væk fra hvor mulighederne for arbejde er, og du ingen bil har, og der ingen busser går så står du jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet. Men det kan da godt være at de skønner alt efter hvor man bor. Og hvis der er fint med offentlige transportmidler, så skønner de måske at bilen er en luksus, eller hvis man har en meget dyr bil at den kan skiftes ud med en billigere, men jeg tror det beror på et skøn, og hvis du kan godtgøre at du er nødt til at have en bil så kan de ikke forlange at man sælger den og bruger pengene derfra først.

Hvis man er på førtidspension, så er der ikke mange måder man kan spare op på før man bliver straffet. Men at sidde i egen bolig er en af dem. Da ejendommen stiger i værdi alt imens man betaler lånene ned.

Og det gælder vist også for kontanthjælp, men hvis man er på kontanthjælp og så får en ide om at man vil købe sig en bolig, så er det ikke sikkert de ville synes det var særligt sjovt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 15:37   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvis du har bil og hus kan du altså godt blive bedt om at tage lån i dem eller sælge, hvis du vil på kontanthjælp. Det kommer helt an på situationen - eks. vil de færreste blive bedt om at sælge hus pt., fordi boligmarkedet er så dårligt, at mange vil komme ud med tab. Men de kan altså godt forlange det. Du har pligt til at forsørge dig selv i første omgang ved at realisere alle de midler, du kan. Statskassen ville hurtigt blive tom, hvis alle kunne anskaffe bil / båd / stort hus, og så alligevel få kontanthjælp. Kontanthjælp er en nødhjælp til de, der virkelig ikke har andre muligheder.

Se mere her: http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...8&profile=3048

Sidst redigeret af Morgause; 10-10-2009 kl. 15:43.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 15:39   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
efter disse regler
http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

så kan jeg ikke se man må eje en dyr bil og andet.
men hvordan skulle man købe hus på kontanthjælp, der skal man betale en udbetaling.
ergo har man en formue.

Ja selv pensionsordninger skal indløses hvis de kan

FP er noget andet. Dog er det rigtig át man bliver skraffet hvis man har en indtægt over cirka 257.000 kroner.

tror ikke det er så nemt, hvis man har nogle værdier. Det har man jo set med de sager som er dumme nok til ikke at være medlem af en a-kasse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 10-10-2009 kl. 15:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 15:40   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig må man have en budgetkonto!

For mange år siden, var der en sagsbehandler der anbefalede mig at få lavet en budgetkonto så der kom mere stabilitet i min økonomi, og så jeg havde et fast rådighedsbeløb hver måned på trods af udgifter....det fungerede fint.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger interview personer på kontanthjælp. :) Projektgruppe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 03-05-2013 23:28
Kan SB kræve, man opsiger sin ulykkesforsikring og bruger sin budgetkonto? emilj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 07-09-2012 09:51
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
Søger førtidspension efter 3 år på kontanthjælp. Cecilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-12-2011 13:27
Søger et godt råd... Sander Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-01-2006 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension