K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2009, 14:12   #11
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det vil jeg gøre og det er mig der er på kontanthjælp ikke min kæreste han er på FP uden indtægt ved siden af han får kun FP.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 14:37   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man er på kontanthjælp og gift så har ægtefælle forsørgelsespligt det vil sige at man skal sige hvor meget har to på kontanthjælp til rådighed og det er så det man går ud fra ...

I tilfælde hvor der ikke er børn vil man skulle have 9502+9502=19004 det er før skat..

Da din kæreste får 13348 vil regne stykket være sådan her
19004 - 13348=7856 og det er så hvad du vil kunne få i kontanthjælp før skat altså du vil gå lidt ned i indtægt , hvis du så skulle være så heldig en dag at få et godt job med en god indtægt ja så vil det komme til at få betydning for din kærestes ftp men det vil det jo gøre hvad enten i er gift eller ej ..

såååå det må jo være for nu at du må kigge på om du er villig til at gå ned i indtægt med de 1646 som det drejer sig om ...

Hvis i gifter jer og din kæreste skulle være så heldig at finde sig et skånejob INDEN du finder et job så vil der komme yderlig modregning i din kontanthjælp ....skulle i gå hen og få børn så ville det også lave om på regnskabet ...

Så med den måde systemet køre på her til lands så er det virkelig værd at overveje hvorvidt man skal gifte sig eller ej , beslutter man sig for ikke at gifte sig så kan man med fordel overveje at få lavet et testamente sådan at man sikrere den anden i tilfælde af dødsfald .. så burde man være sikker ..
  Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 15:51   #13
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Når man er på kontanthjælp og gift så har ægtefælle forsørgelsespligt det vil sige at man skal sige hvor meget har to på kontanthjælp til rådighed og det er så det man går ud fra ...

I tilfælde hvor der ikke er børn vil man skulle have 9502+9502=19004 det er før skat..

Da din kæreste får 13348 vil regne stykket være sådan her
19004 - 13348=7856 og det er så hvad du vil kunne få i kontanthjælp før skat altså du vil gå lidt ned i indtægt , hvis du så skulle være så heldig en dag at få et godt job med en god indtægt ja så vil det komme til at få betydning for din kærestes ftp men det vil det jo gøre hvad enten i er gift eller ej ..

såååå det må jo være for nu at du må kigge på om du er villig til at gå ned i indtægt med de 1646 som det drejer sig om ...

Hvis i gifter jer og din kæreste skulle være så heldig at finde sig et skånejob INDEN du finder et job så vil der komme yderlig modregning i din kontanthjælp ....skulle i gå hen og få børn så ville det også lave om på regnskabet ...

Så med den måde systemet køre på her til lands så er det virkelig værd at overveje hvorvidt man skal gifte sig eller ej , beslutter man sig for ikke at gifte sig så kan man med fordel overveje at få lavet et testamente sådan at man sikrere den anden i tilfælde af dødsfald .. så burde man være sikker ..

Ja, og hvis man så gifter sig, så kommer der yderligere fradrag i kontanthjælpen når der er gået 6 måneder..
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 17:37   #14
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa jeg får 9505 kr i kontanthjælp før skat udbetalt 7168 og min kæreste får 13348 kr før skat i førtidspension udbetalt 8404. Så der er jo ikke meget at gøre med.
Når man er over 25 og ikke har nogen børn, så får man (som du jo også gør) 9.505 kr. i kontanthjælp før skat. Hvis i bliver gift, så får din mand forsørgerpligt overfor dig.
Når man så skal beregne hvor meget du kan få i kontanthjælp hvis i bliver gift, så tager man det beløb i tilsammen ville kunne få i kontanthjælp (2 x 9.505 kr.) og trækker din mands indtægt fra (9.505+9.505-13.348), hvilket vil sige at du ville kunne få 5.662 kr.før skat om måneden i kontanthjælp hvis i bliver gift.

Sagt på en anden måde, så får du 3.843 kr. mindre hver måned før skat ( ca 2.000 kr. efter skat) hvis i bliver gift.

Så lad være med det "pjat"

Når man er gift er der endda en regel mere der træder i kraft.

Den siger, at efter 6 måneder kan i maksimalt modtage 9.505 kr. i alt, i kontanthjælp,særlig støtte og boligstøtte tilsammen.
Det vil sige at hvis du får 5.662 kr. i kontanthjælp, din mand 2.000 i særlig støtte og i får 2.000 kr. i boligstøtte (i alt 9.662 kr.) så vil ydelserne blive sat ned, så i kun får 9.505 kr. i alt (man starter med boligstøtten, så den særlige støtte og til sidst kontanthjælpen)

Jeg ved ikke lige hvorfor de 2 sidste indlæg ikke stod der, da jeg skrev mit indlæg, men så har du da svaret 2 gange :P
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo

Sidst redigeret af hr.luko; 07-10-2009 kl. 17:44.
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 18:42   #15
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa jeg får 9505 kr i kontanthjælp før skat udbetalt 7168 og min kæreste får 13348 kr før skat i førtidspension udbetalt 8404. Så der er jo ikke meget at gøre med.
har din kæreste fået reguleret hans pension efter du er på kontanthjælp, syndes det lyder af noget lidt han får udbetalt.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 18:50   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, hvad kan jeg sige som gift på snart 25 år ja, så er min erfaring at der er absolut ingen fordel ved at være gift -hvis man havner i systemet -plus/minus børn

Medmindre det er meget meget vigtigt for jer at aflægge løftet ja, så synes jeg da bare at i skal nyde hinanden-også uden papir

Hvis i tænker rent "sikringsmæssigt" ja, så er der jo stadig den mulighed for jer at krydslivsforsikre.

Nå ja, så må jeg da lige sige at nej, vi har ikke fortrudt vores giftermål men må da tilstå at jeg ved gud ikke forstår de oldnordiske regler om forsørgerpligt mm
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 18:56   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja jeg forstår så ikke hvorfor folk der ikke er gift har forsørgerpligt
ved førtidspension det har man ikke når man er på kontanthjælpen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 19:00   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, go pointe -og jeg bliver dig svar skyldig peacock

mon ikke det -igen igen- handler om lovgivningen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 19:04   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Gensidig forsørgelsespligt

Hvis nogen af jer er imod den gensidige forsørgelsespligt så hop lige over i den tråd her

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10079

Og læs de 2 indlæg jeg har skrevet der.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2009, 22:06   #20
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
har din kæreste fået reguleret hans pension efter du er på kontanthjælp, syndes det lyder af noget lidt han får udbetalt.
13348 er da standardtaksten for samlevende førtidspensionister, og den eneste grund til beløbet ikke er mindre endnu, er fordi partneren her ikke har så stor indtægt på kontanthjælp

Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
ja jeg forstår så ikke hvorfor folk der ikke er gift har forsørgerpligt ved førtidspension
Indlysende nok, det er da for at kommunerne kan spare penge.

Og de der er så håbefulde at tro det nogensinde laves om, bliver godt og grundigt skuffet, for jeg tror nærmere på, at forsørgerpligten udvides til også at dække samlevende på kontanthjælp.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægteskab og førtidspension Lola78 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 05-01-2012 12:43
Kontanthjælp, ægteskab og §74 - hvad har jeg krav på? H.M. Spørgsmål ang fleksjob 6 01-07-2010 13:00
fradrag ved ægteskab aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-03-2010 17:58
Ægteskab og flexjob??? hvor lang tid endnu??? CatharinaCC Spørgsmål ang fleksjob 9 12-10-2009 12:46
samlever/ægteskab på overførselsindkomst sejten Alt det andet 3 18-08-2008 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension