K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 23:43   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Superkok... så må de vel lære det på den hårde måde.....

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 00:47   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Undskyld mig lige?

Er der ingen der har problemer, økonomisk med at gå fra løn, til sygedagpenge, med til sidst at ende på kontanthjælp.

Jeg har ejerbolig, bilig. lejebolig, ikke en mulighed, dels dyrere, dels ikke lige til at få fat i.

Og så var det ikke lige sådan, at jeg altså var forberedt på, at skulle blive kronisk syg.

Og når muligheden ikke lige er, at tage et arbejde, så har man et alvorligt problem.
I mine 4.5år på kontanthjælp, måtte mine forældre træde til, med ret store beløb, indimellem, og den daglige mad.

Jeg skulle af kontanthjælpen, dække bolig, div. forsikring, fagforening, skatter, varme, el, kørsel, træning og medicin osv.
Glem alt om tandlæge, frisør, og tøj incl fodtøj i de 4.5år.
Fik ovenikøbet lån(§34) op til kontanthjælpsloftet.

Jo, jeg forstår godt, at folk bliver smidt på gaden. Det er jo ikke alle der kan få den hjælp, jeg fik.
Og hvad gør man så?

Jo, man ender måske på gaden!

Jeg er af den overbevisning, at størstedelen er syge mennesker, der ikke har valget.

Jeg tror IKKE på, at man ender på gaden, hvis man havde andre muligheder.

Og jeg mener, som Buster, FY FØJ, Danmark, at vi kan være det bekendt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 00:59   #23
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Glem alt om tandlæge, frisør, og tøj incl fodtøj i de 4.5å
tandlæge tja har lavet afgragelse ordning med dem så kan man godt på kontanthjælp frisør bliver klippet ca hver 2 md fodtøj bliver skiftet ud når det er tid til det kan så være forde børbepengene ikke er regnet ind i bugeet

Citat:
Og jeg mener, som Buster, FY FØJ, Danmark, at vi kan være det bekendt.
nu skla den her ikke misforståes hvis man har det sådan ang danmark hvorfor bor man her så ikken oget angret ikke noget ond eller noget
Citat:
Jo, man ender måske på gaden!
ja det er svært på kontanthjælp men man må sgu da indordne sig efter hvad man får og have regnet med hvad nu hvis det sker kan jeg blive boende og have råd til alt osv havde vi ikke det da jeg røg på kontanthjælp så have vi også måtte flytte
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:07   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Undskyld mig lige?

Er der ingen der har problemer, økonomisk med at gå fra løn, til sygedagpenge, med til sidst at ende på kontanthjælp.

Jeg har ejerbolig, bilig. lejebolig, ikke en mulighed, dels dyrere, dels ikke lige til at få fat i.

Og så var det ikke lige sådan, at jeg altså var forberedt på, at skulle blive kronisk syg.

Og når muligheden ikke lige er, at tage et arbejde, så har man et alvorligt problem.
I mine 4.5år på kontanthjælp, måtte mine forældre træde til, med ret store beløb, indimellem, og den daglige mad.

Jeg skulle af kontanthjælpen, dække bolig, div. forsikring, fagforening, skatter, varme, el, kørsel, træning og medicin osv.
Glem alt om tandlæge, frisør, og tøj incl fodtøj i de 4.5år.
Fik ovenikøbet lån(§34) op til kontanthjælpsloftet.

Jo, jeg forstår godt, at folk bliver smidt på gaden. Det er jo ikke alle der kan få den hjælp, jeg fik.
Og hvad gør man så?

Jo, man ender måske på gaden!

Jeg er af den overbevisning, at størstedelen er syge mennesker, der ikke har valget.

Jeg tror IKKE på, at man ender på gaden, hvis man havde andre muligheder.

Og jeg mener, som Buster, FY FØJ, Danmark, at vi kan være det bekendt.

VH Popiae
Jeg tror sørme da ikke at du finder en eneste der var forberedt på at blive kronisk syg.. Men når man så bliver syg, så bliver man nødt til at indse at man skal reagere..

Jeg boede heldigvis i lejebolig da jeg blev syg..

Og jo alle mennesker har et valg... det gør bare ondt at skulle træffe sådan et valg.. i din situation.. at skulle sælge dit hus og flytte i en billig lejebolig .. jeg ved godt at du skriver at sådan en ikke findes eller var/er til at få .. måske ikke lige i det område du bor i nu.. men måske så i et andet område..

Nu gik artiklen ud på folk der blev sat på gaden fra en lejebolig ... og det var som sådan at jeg skrev mit indlæg om at folk har et valg...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:18   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og jeg er så bare ikke enig.

Man kan ikke flytte til anden kommune, og forlange at få en billig lejebolig der, når man først er blevet syg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:25   #26
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg er så heller ikke lige enig i de betragtninger, at folk har frit valg på (næsten) alle hylder, når først man ER blevet syg!

Man kan helgardere sig på rigtig mange måder, men der er altså ydre faktorer som man som alm -syg-borger absolut ingen indflydelse har på.

At rigtig mange formår at bruge sin sunde fornuft, ja, det er jo en go ting meeen der er ved Gud INGEN(ja ikke engang Ham ) der kan spå om fremtiden!

Alle som en lever ud fra de givne forudsætninger og mig bekendt er der ikke såååå mange millionærer i DK endda!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-08-2010 kl. 01:29.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:26   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Og jeg er så bare ikke enig.

Man kan ikke flytte til anden kommune, og forlange at få en billig lejebolig der, når man først er blevet syg.

VH Popiae
Nej, der er vist heller ingen der siger at du skal flytte til en anden kommune

Og det er da fuldstændig ok ikke at være enig ... det er jo dig selv som vælger/bestemmer hvordan du vil leve dit liv...

Buster... som jeg skrev til Popiae.. så har jeg det fint med at du ikke er enig...

Og jeg mener ikke at man behøver at helgardere sig.. men er man på sygedagpenge... så gør det vel ingenting at man lige vender tanken .. hvad nu hvis .. kontanthjælp .. og bor man i en skie dyr lejlighed, så er det da logik for perlehøns at man ikke kan klare sig for kontanthjælpen og så burde man træffe det valg om man vil blive boede eller om man vil flytte til noget der er til at betale... længere er den da ikke..

Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 22-08-2010 kl. 01:39.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:28   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Undskyld mig lige?

Er der ingen der har problemer, økonomisk med at gå fra løn, til sygedagpenge, med til sidst at ende på kontanthjælp.
Nu nåede jeg ikke at have en ordentlig indkomst ret længe, før min ryg begyndte at blande sig, så jeg har aldrig nået at vænne mig til at have "mange" penge mellem hænderne.

Selvfølgelig har det ikke været en dans på roser at være på kh i ca. 13 år, især de seneste år syntes jeg at det var en kamp.

Mine forældre lånte mig på et tidspunkt penge til vaskemaskine og fryser, men endte med at eftergive mig lånet.

Derudover har jeg måttet klare mig selv,mine 2 børn og vores vovse for kh'en.

vi bor i lejlighed, får ordentlig mad hver dag, er ordentligt (ikke dyrt) klædt.

Da jeg fik fp, efter at have været på kh i ca. 13 år, havde jeg en gæld på ca. 30.000 kr.

Jeg har aldrig haft travlt med at skulle have det sidste nye, hverken af tøj eller andre ting, har af og til overtaget ting fra andre som havde mere end jeg selv, jeg har ingen dyre vaner (hverken tobak, alkohol eller byture).

Tandlægeregninger er blevet betalt over nogle gange (altså dem som kommunen ikke ville betale).

Det har ikke altid været nemt, fik jævnligt brev fra banken med oplysning om de røde tal på kontoen, overlevede simpelthen på familieydelsen (hedder den vist) og de børnepenge man får som enlig forsørger.

Men vi har aldrig manglet hverken mad, tøj, medicin ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:33   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, lunasdatter, mit valg består af dette fx:

skal jeg købe mad til familien så vi alle kan blive mætte
-eller
skal jeg købe medicin til mig selv(ego!) så jeg er i stand til at stå ud af sengen og få en normal dagligdag for familien som muligt?

Dette simple valg skal jeg træffe sidst måneden året rundt og vi er desværre, og har aldrig været, så heldige at have nogen som kunne hjælpe os økonomisk, men dejligt at se/høre at man stadig formår dette familier i mellem(skønt det ikke må være rart, sådan rent følelsesmæssigt, hm...)

Har jeg et frit valg?
(-og undskyld jeg lige bruger et andet eksempel end den m bolig )

Og ps, var det ikke meningen med livet at vi skulle bevæge os fremad og ikke tilbage i tiden?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-08-2010 kl. 01:40.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:35   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er stadig nogle der er så syge af eks.misbrug de har ikke og kan ikke selv vælge- det er misbruget der vælger,at få sin del....

ikke alle kan få afvenning lige når de er klar på det og i vente tiden kan meget gå galt ,så nej alle kan ikke vælge selv i tide..............
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension