K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2010, 10:10   #1
mpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mpb er ny på vejen
hjælp....

hej,, er ny på siden.. jeg har piskesmeld på 12 år en arb skade.
jeg er uden afklaring. har dog været i en del arb prøvninger uden at det har endt godt, gik psykisk ned alle gange sidste status fra speciallæger siger at min tilstand er kronisk og alle beh muligheder er udtømte-- men det læser min sagsbeh ikke. nu siger min sagsbeh.at det er pga at jeg har små børn, og at jeg selv har valgt det. så nu er jeg på kontanthjælp uden indtægt.. er der nogen der ved om det at være mor er en resurce som man kunne have brugt på at arb istedet. og om det er lovligt. jeg mener det er personligt-----
mpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 10:40   #2
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hvis ikke du allerede har anket dit sygedagpengestop, så skal du anke - uanset hvad.

Jeg har også en lille datter og uanset om man har børn eller ej, så er det det hele menneske der skal kunne fungere på arbejdsmarkedet.

Jeg har også selv valgt at få min datter for 2 år siden, selvom jeg allerede på daværende tidspunkt døjede med mine led m.v. og først her i foråret - efter egen betaling - fik min diagnose fibromyalgi.

Jeg har aldrig hørt noget så uforskammet som det du der har fået smidt i hovedet, helt ærligt. Vi vælger jo alt i vores liv, vælger at stå op om morgenen, vælger at spise, vælger at tage tøj på, at gå i bad osv. Det er en nem undskyldning.

Den sagsbehandler burde tage stilling til om der kan være tale om revalidering, flex eller førtidspension, er dette gjort? Og hvis det er, hvilken begrundelse er der så givet for at du ikke er berettiget til det?

Samtidig lyder det umiddelbart som om du burde få en førtidspension, iflg. de lægelige oplysninger der ligger. Der kan jo så være god grund til at du selv søger pensionen.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:09   #3
GlemMig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 50
Styrke: 14
GlemMig er ny på vejen
Du bliver nød til ikke at høre på hvad dette menneske siger til dig, øh desværre.
Rigtig, rigtig ofte siger [Databehandlere] ting der overhoved ikke er rigtige.

Du bør bede Databehandleren om at føre sin komentar til journals.
Dette vil højst sandsynligt blive dig nægtet med hendvisning til at vedkommene kun beskæftiger sig med "Lov Om Aktiv Arbejdsmarket-indsats"

råd nr 1: Gør hvad du kan, for at den slags idioti ikke påvirker dig.
nr 2: Lav en anke og påpej at Lægepapirene bliver -udeholdt-, samt at Databehandleren fremlægger en verbal "Afgørelse".

Du må ikke fortvivle ( hvis du kan ) i længden kan det være meget vigtigt at bruge al den energi på at, ehem "hjælpe" dem med at gøre deres job.

Der er overhovedt ingen lovmæssig bagbrund til at indrage din forældre status!
Du skal fokusere på at Databehandleren ikke lader til at registrere oplysninger fra din læge/læger.
Det lyder som om du allerede nu har en fuld pensions-sag og man "berigtiger forkerte oplysninger" for at undgå at rejse sagen. Papirene er tilstede! Derfor SKAL de være med i sagsbehandlingen.

Held og lykke med et bedre møde næste gang

Sidst redigeret af GlemMig; 18-08-2010 kl. 11:12.
GlemMig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:29   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som sådan er det jo enlig rigtigt at være mor er en ressource som kunne være blevet brugt anderledes, MEN! om man har børn, eller ej er en privat sag, der overhovedet ikke kommer ens sag ved... jeg har før fået smidt noget ligende i hovedet (eller rettere mine børn gør mig mere syg, efter den sagsbehandlers mening... så vit jeg ved er hun ikke læge) og jeg siger dig at jeg var RASENDE, de 2 ting skal bare overhovedet ikke blandes sammen slut prut.

Du bør i fremtiden få lagt den form for ting ind i din sag, hvilket du rimelig nemt kan *ss* du laver såre simpelt dit eget referat af alle samtaler, og beder sagsbehandler bekræfte (af bekræfte) med en underskrift, at du har forstået jeres samtale korrekt, der efter forlanger du at få lagt det hele (også hvor sagsbehandler nægter at have sagt) ind i din sag.... du skal se så stopper de hurtigt med det sjov, gør de alligevel ikke, så skriver du at dit referat er skrevet ud fra en optagelse du har af samtalen, så garantere jeg at de stopper. De bliver sikkert også tossede og vil måske påstå at du ikke må optage, men så beder du om den § der siger at du ikke må... ved mig gav de kun noget af §, hvor jeg jo så lige kunne fortælle dem at der altså står mere, og at de i fremtiden måske skulle overveje at læse alt, så hørte jeg ikke mere til det, før jeg fik ny sagsbehandler, som blev noget forfærdet over at finde ud af at alle samtaler er optaget, klart for hun havde sagt knap så lovlige ting, det squitte fedt at få båndet *gg* så nu taler hun underligt nok pænt og varer sin mund (eller det gjorde hun for har ikke hørt fra hende i snart et år)

Når det så er sagt, er det måske tid til at du kører din sag i stilling til en § 17??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2010, 11:53   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej mpb og velkommen til dette forum.

Først og fremmest synes jeg, du skal bede din sagsbehandler om at få det på skrift, altså det med børnene.

Og så har du allerede fået en masse gode råd omkring anke af sygedagpengestop mm.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension