K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2010, 18:13   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hvordan er det med sygedagpenge?

Jeg var i fleksjob fra dec.08, blev sygemeldt fra det d. 21. dec.09,
raskemeldt d.6.maj hvor jeg blev fritsstillet i opsigelsesperioden,
opsagt. pr.1.aug 10.

Sygemeldt igen fra d. 19. juli 10 og er det stadig fordi jeg ikke kan stå til rådighed.

Er af min læge blevet bedt om at overveje FP, så nu venter jeg på den lovpligtige samtale der er efter ca. 3 uger på sygedagpenge.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan ser det ud med antallet af uger på sygedagpenge, hvor tæller de fra og hvor lang er perioden, og hvad er der af evt. forlængelse?

Den 1. periode fra. d.21 dec. 09 til d.6.maj 10 er på 19 uger og 3 dage.
Og fra d. 19. juli og til nu er det 4 uger....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2010, 18:54   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Er du så ikke på sygedagpenge nu ? Du har vel meldt dig syg over for kommunen eller din arbejdsgiver der fritstillede dig pr. 1 aug ?

Du burde kunne få sdp. da du har været i arbejde 13 uger/3 mdr før du blev syg og derved optjent dagpenge eller sygedagpenge retten. Således burde din arbejdsgiver have fået refusion i form af sygedagpenge fra 19 juli - 1 august og du efter opsigelses perioden sdp. med varighed på i første omgang 52 uger.

Sådan ser jeg det.

I øvrigt burde du også overtage evt. udbetaling af fx. tab af erhvervsevne som din arbejdsgiver har fået via din pensionsordning ved dem medens du har været syg.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 00:08   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er du fleksjobber og ledig og syg, forstår jeg ikke lige, at du er på sygedagpenge.. Man bevarer jo ledighedsydelsen, når man er syg og fleksjobber ifølge lovgivningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 09:41   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja de regler kender jeg ikke til som syg fleksjobber, men det har du sikkert ret i Curls. Jeg angav kun reglerne for ansættelse på ordinære vilkår.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 09:45   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Er du fleksjobber og ledig og syg, forstår jeg ikke lige, at du er på sygedagpenge.. Man bevarer jo ledighedsydelsen, når man er syg og fleksjobber ifølge lovgivningen.
Helt enig Curls
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 16:43   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Susanne,

I øvrigt burde du også overtage evt. udbetaling af fx. tab af erhvervsevne som din arbejdsgiver har fået via din pensionsordning ved dem medens du har været syg.

Kh. EE
Desværre kan jeg ikke få noget udbetalt, hvis årsagen til sygemelding er den samme som grunden til fleks, det fik jeg at vide for 1½ mdr. siden, så jeg går glip af en ellers god pensionsordning på enten et engangsbeløb på 185.000kr.(skattefrie) eller 14100kr. hver mdr. i 10 år(skattepligtige).
Jeg blev sgi noget sur da jeg opdagede dette....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 18:16   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Åhh ja det er rigtigt det fortalte du godt, men står det simpelt direkte i din police eller er det "bare" noget de siger ? Det lyder altså mærkeligt, hvordan skulle du pludselig komme til at fejle noget andet, man går jo ofte fra fleks til ftp. med nogenlunde samme diagnose eller mere til.

Jeg ville få undersøgt det grundigt om det kan være rigtigt, og så er der vel et ankenævn man kan klage til hvis ikke pensionsordningen i første omgang giver en ret ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 19:39   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Åhh ja det er rigtigt det fortalte du godt, men står det simpelt direkte i din police eller er det "bare" noget de siger ? Det lyder altså mærkeligt, hvordan skulle du pludselig komme til at fejle noget andet, man går jo ofte fra fleks til ftp. med nogenlunde samme diagnose eller mere til.

Jeg ville få undersøgt det grundigt om det kan være rigtigt, og så er der vel et ankenævn man kan klage til hvis ikke pensionsordningen i første omgang giver en ret ?

Kh. EE
Jeg har aldrig modtaget noget på den pensionsordning, det var et tilfælde at jeg opdagede den på min lønseddel, offentlig ansat, så det med at jeg ikke får noget ud af den er et svar jeg har fået fra en medarbejder i Pensam, fordi jeg mailede for at få svar på nogle spørgsmål.... jeg synes også det lyder lidt let købt fra deres side af, og jeg har også tænkt mig at borer lidt i det, men overskudet skal lige være der først.
Jeg har lige mailet til en sagsbehandler på jobcentrer for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 20:55   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
........for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....
Ja hvis du er ansat, er det arbejdsgiveren, som får refusion for sygedagpenge, ikke dig.... Du ville jo have alm. løn som alle andre på almindelige ordinære vilkår. Når jeg har været syg, så får jeg ikke sygedagpenge, men løn som jeg plejer. Sådan forstår jeg det.

Jeg så lige, at det er først 1. august, du er opsagt... sorry... Det må så være herfra den 1. august, du bør have ledighedsydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 21:40   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg har aldrig modtaget noget på den pensionsordning, det var et tilfælde at jeg opdagede den på min lønseddel, offentlig ansat, så det med at jeg ikke får noget ud af den er et svar jeg har fået fra en medarbejder i Pensam, fordi jeg mailede for at få svar på nogle spørgsmål.... jeg synes også det lyder lidt let købt fra deres side af, og jeg har også tænkt mig at borer lidt i det, men overskudet skal lige være der først.
Jeg har lige mailet til en sagsbehandler på jobcentrer for at høre om det er sygedagpenge her efter jeg er opsagt, eller det er ledighedsydelse når jeg er sygemeldt, indtil videre her det jo været sygedagpenge fordi det hedder det jo når arbejdsgiveren får refusion for ens løn....
Jamen så boer i det .. er du vimmer, det er jo mange penge for dig!!!! Ikke mindst hvis du bliver ftper på et tidspunkt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan beregnes det beløb man får i sygedagpenge? zamara Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 20-03-2012 08:58
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
forlængelse af sygedagpenge - hvordan??? whyme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-07-2010 13:50
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ?? Marolle Alt det andet 10 16-04-2009 08:52
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension