K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 18:08   #31
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Angst, stress, depression så vil jeg stadig henvende mig de samme steder.
Med stress følger som ofte også angst og eller dep. men uanset hvad ville jeg henvende mig til ovennævnte.

Og jeg forstår at du føler det forkert at jeg siger sådan, vores adfærdsmønstre, personlighed osv. er grundlaget for at vi kan udvikle ovennævnte og derved er det grundet os selv at vi udvikler stress, angst dep. da det hele handler om vores tanker.

Og hvis jeg tænkte at du burde vide det hele, ville jeg slet ikke have brugt tid på at svare, det gør jeg kun af den ene grund at hjælpe dig.

Den hjælp du kan tilbydes er hjælp til selvhjælp.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 18:45   #32
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg ved der skal noget proff hjælp til- at give mig nogle værktøjer til at komme videre.

men en stor del af det at blive rask når det gælder angst og stress er vel også ro?
jeg tænker på at hvem ville ikke være blevet psygisk berørt efter at blive slæbt igennem systemet i 11 år?? jeg er trods alt kun 28 år. det er en ret stor del af mit liv jeg har været i det danske system, og havde det ikke været for min kæreste havde jeg nok brudt sammen flere år før. han har trods alt været dr i snart 10 år. og uanset hvor træls og sur og ked jeg har været- så har han været der for mig og er det stadig.

jeg trænger til at få ro på min sag hos kommunen, og på mit liv og bruge den smule resourser jeg har tilbage på mine børn og mand og frem for alt mig selv.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 21:16   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kandelsdorff,

Hvis jeg var dig ville jeg tale med min læge som jeg føler af du har tillid til, altså din læge. Hør ham hvad han/hun syntes du skal gøre, hvilken behandling kan han anvise i forbindelse med den medicinske!

Det er fint at du vælger at få ro på, men du vil formodentlig føle dine følelser endnu mere, specielt når du rigtigt får tid til at mærke efter. Jeg lider af belastnings stress og generaliseret angst, der skal små belastninger til før jeg så må på sofaen og ligge. Til trods for det har jeg det meget bedre efter en løbetur, hvis jeg ellers kan komme afsted. Det er med at finde sine egne "overlevelses manøvre".

Alt i alt handler om at finde sig selv og finde ud af hvad man har det godt med, men du kan desværre ikke tro at der bare bliver ro på når du ligger dig langtidssyg. Du vil stadig ubevidst have "hængt" din sag på ryggen og denne vil du slæbe efter dig indtil du er afklaret.

Det er fint nok alt det basse manden nævner, men i første omgang syntes jeg at du skal tale med din læge om hvad han vil rådgive dig til. Husk hele tiden på at det er ok at føle sig bustet, der er ikke noget at sige til det med alt det du har været igennem, du må tage det fra en ende af som du jo pt. også prøver at gøre.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 11:06   #34
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg har bestildt tid hos min læge når han (endnu engang ) kommer tilbage fra ferie af.

jeg var den anden dag ude at ride en smule hos en veninde- jeg havde det ret godt da jeg var færdig- eneste problem er at jeg har svært ved at sidde i en alm sadel i ret lang tid af gangen. men det er måske en af mine overlevelses manøvre
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 18:21   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
He, he, det er måske så fordi, at du ikke er i form eller har fysiske mén? Min datter rider, jeg gør det ikke selv, men jeg har hørt, at det også kan være en hård sport selvom man ikke tror det
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:38   #36
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
i form tjo lidt. men det erikke derfor jeg ikke kan sidde der så længe- hendes sadel støtter mig simpelthen ikke nok og så blir jeg træt i ryggen og får mere ondt. hvis jeg rider uden sadel er det en anden snak eller handikap sadel (har jeg prøvet på rideskole)- men så kan jeg ikke komme op på hendes monster store hest

jeg hr altid været hestepige og det er noget af det eneste kommuen aldrig kan tage fra mig- jeg kan et eller andet med heste- jeg kan fx få en hvilken som helst vild og toset hest til at falde til ro og gå med mig op i en lastbil den altid har været rædselsslagen for.
men bruge evnen til noget kan jeg jo ikke fordi jeg har dårligt helbred.

noget andet er at jeg stresser af når jeg er i nærheden af enten heste eller katte. eller har mit digitalkamera i hånden. desværre kan jeg ikke længere fordybe mig i at at redigere billeder- jeg har glemt hvordan man gør og kan ikke huske ret langt pt.

måske jeg skulle søge om at få en ordentlig stol at sidde på- min fys har anbefalet en back app med hjul- dene r rigtig god siger hun fordi jeg micro træner min ryg samtidig med jeg sidder. men sådan en kan jeg nok ikke få beviliget.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:43   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, hali halo, du elske heste og katte og digitale kameraer, det gør jeg også, men kun de to første. Hvad så nu Kandlesdorff, er du stadig bare sygemeldt og ser tiden an ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:15   #38
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
sygemeldt jo og jeg har bestildt en tid hos lægen som aftalt med ham(det er jo ham der skal henvise mig andetsteds mht stress og angsten), kommunen har sendt papirer ud på sygeopfølgning, som er udfyldt og retuneret.

jeg ringer i dag på kommunen ( ja nu skal jeg lige have min brunch når nu jeg glippede morgenmaden i dag) og hører ad hvad nu. min nye sagsbehandler kommer først den 1 september så inden har jeg nok ikke nogen.

men det hele skal ikke gå op i at skulle ordne en masse ting for vejret er fantastisk til at tage billeder i dag- det er nemlig tåget. og jeg skal også slappe af og kun være mig selv.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 10:30   #39
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Kandelsdoff.....

ud fra det du nævner her er min vudering at din stress har udviklet sig til en depression.
det er samme symtomer jeg går med. alt som skete for et øje blik en dag og en uge siden husker jeg ikke. men meget fra før jeg kørte ned. sover dårligt med mange marerit. funger dårligt med andre da jeg oplever nederlag.


================================================== =======

citat:

jeg har nogle mærkelige brudstykker af minder der er begyndt at dukke frem- lyden af hvinende bildæk og en frontrude der med et slås itu så den blir helt hvid, men ikke falder fra hinanden. jeg kan opleve deja vu´når jeg ser en ambulance. ligeledes er hukommelsen blevet væsentligt værre. jeg kan side og redigere et billede( navn og dato) og så gemme det, og når jeg så vil lukke programmet ned, et secund senere- kan jeg ikke huske om jeg har gemt billedet. det er vildt stressende at skulle tilbage og kigge hver gang. så nu har jeg nærmest opgivet at lave billeder mere

================================================== =======
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
RBD/rem-sleep-behavior-disorder gøjneren Alt det andet 20 24-07-2011 00:08
Stress Tullee Alt det andet 21 23-06-2011 12:41
Min søn har stress. Maj-Britt Dit og Dat 4 17-04-2008 09:51
tjek din stress zuza Et godt link! 0 05-10-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension