K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2009, 14:19   #11
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Så længe en af jer er på kontanthjælp så gift jer endelig ikke, da ægtefællen så overtager forsørgerpligten, hvilket vil sige, at mange står i den situation, at de ikke kan få kontanthjælp fordi de er gift.

Derimod har ægteskabet ingen indflydelse på sygedagpenge, fleksydelse eller førtidspension.

Størrelsen på beløbet for sygedagpenge og fleksydelse er helt uafhængig af samlever/ægtefælles indkomst, og for førtidspensionister modregnes partnerens indkomst efter de gældende regler fuldstændig ens, hvad enten man er gift eller blot bor sammen.

Kun kontanthjælpsmodtagere kommer i klemme hvis de er gift
Må lige sige at når man er gift så har det indflydelse på pensionen og også hvis man er på kontanthjælp er selv gift og på pension ,, men det har ingen indflydelse på sygedagpenge eller fleksydelse , Så hvis jeg var dig så ville jeg vente med at blive gift til i begge var helt afklaret

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 22:46   #12
Nissen65
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Nissen65 er ny på vejen
Takker for alle svarene.

Jeg kan godt se at vi nok ikke skal gifte os som tingene er nu.
Min kæreste kommer ret sikkert over på kontanthjælp og jeg får ret sikkert fast arbejde.

Så ser kun 2 ting at gøre. 1. Undlade at blive gift. 2.Jeg må flytter til en anden adresse.

Det er godt nok nogle skodregler der er lavet...Det giver det resultat at vi må gå fra hus og hjem
Nissen65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 00:14   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja men bliver straffet hvis man gerne vil være en familie Mand/kone - Far/Mor og børn!!

Samfundet kører åbenbart bedst med, at folk må lade sig skille, flytte fra hus og hjem, fifle med adresserne, være afhængige af hinanden økonomisk osv osv osv.....

At være en familie er kun for de rige eller for dem der ikke fejler noget og kan arbejde. Mister man fodfæste og får noget med kommunen at gøre, jamen så vælter hele idylen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 00:37   #14
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nissen65 Se meddelelser
Takker for alle svarene.


Så ser kun 2 ting at gøre. 1. Undlade at blive gift. 2.Jeg må flytter til en anden adresse.

Nøjes med at undlade at gifte jer og bare bo sammen som nu.

Det er ikke nødvendigt at flytte, for når I ikke er gift, har samleverens indtægt ingen betydning på kontanthjælpens størrelse, der får man standardtaksten om så samleveren tjener aldrig så mange penge
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 01:26   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bortset fra det så er det jo en rigtig dårlig ide at fifle med adresser det er jo socialbedrageri og det kan vi da ikke anbefale herfra ..

Så er det bedre trods alt at bare lade være med at gifte sig
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 10:12   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, det klinger lige hult i begge mine ører

Uanset hvordan man end ellers vender og drejer den, så er det tale om en situation der fingeret og ikke er helt ægte. Lysten til at gifte sig blir nok ikke mindre af man flytter ud af huset, og fortsætter samlivet under andre vilkår...

Så spørgsmålet er nok mere, hvor går grænsen?

Børnenes Far er også her meget, både fordi vi har fælles børn, men også fordi jeg pga diagnoser ikke kan styre hele skuden alene, hvilket ér noteret i sagen!
Sagsbehandleren siger bare, at så længe vi ikke deler vasketøjskurv, køleskab og økonomi, så er det uproblematisk, og resten er sådan lidt vævende....

Men for mig fungerer det, jeg vil IKKE have en mand sådan 24-7...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 12:07   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Sagen er den....

at vi skal af med det oldnordiske begreb "(G)ensidig Forsørgelsespligt", G'et sætter jeg altid i parantes fordi jeg ved af bitter erfaring at den (g)ensidige forsørsørgelsespligt, kun gælder når det er til kommunens fordel. Derfor en den ikke gensidig men ensidig.

Danske Handicap Organistioner betegner også den (g)ensidige forsørgelsespligt som "Ægtefælleafhangighed", som nok er et mere rammende ord.

Den (G)ensidige forsørgelsespligt skal væk helt væk og det på alle planer.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension for gifte? pinocchio Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 31-01-2013 23:39
Førtidspension udbetaling for gifte viento Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 26-11-2012 14:38
FP - og gifte sig? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 21-11-2010 22:51
Ang.Børnepenge til gifte førtidspensionister slagteren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-09-2010 19:42
førtidspensionist .. gifte sig m.m. M78 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 23-05-2010 15:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension