K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2010, 00:18   #11
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg venter selvfølgelig og ser hvad CT scanningen siger, men jeg fik brochure med hjem om den operation, så det virker lidt som om at det er den vej de vil hen.
Det er nu i brochuren der står, at 75% er tilfredse efter operation og 25% har enten samme smerter eller en forværrelse efter operation.

Tak for linket, det er lidt mere uddybende end brochuren :-)

Hold da op en tur du har været igennem, og her sidder jeg og brokker mig, så får man sgu lidt dårlig smag i munden

Jeg vil have ham gutten i tankerne, det kunne jo godt tyde på, at han kunne gå hen og blive en hjælp.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 19:57   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har det godt i dag...

Kære Sandie75 så ingen ynk her.

Jeg har stukket fingeren i jorden ifb med dine oprindelige spørgsmål, på denne tråd som jeg ønsker svar på fra de "hard-core":
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11660

Ja, ham "gutten" må du ikke glemme hvis det viser sig du får behov for genoptræning. Her kræves der bare en henvisning fra din praktiserende læge. En vurdering ville hjælpe dig med forståelsen på hvad det går ud på.

Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 18-02-2010 kl. 20:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 23:08   #13
Atlanten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Midtjylland
Alder: 54
Indlæg: 7
Styrke: 0
Atlanten er ny på vejen
Smile

Hej Sandie75!

Jeg vil bare lige forsøge at berolige dig mht. din eventuelle operation. Jeg fik i Maj 2008 foretaget den operation gennem halsen, som du frygter. Jeg var også MEGA nervøs, er uddannet sygeplejerske og har i 5½ år arbejdet på en genoptræningsafdeling for rygmarvsskadede...... så jeg vidste præcis hvor galt det kunne gå.... Men alligevel valgte jeg at gennemgå operationen, alternativet var at mine smerter kun ville blive værre og min førlighed ringere.....

Nu efter operationen har jeg fået færre smerter -er dog stadig nødt til at tage smertestillende dagligt. Jeg har nu et rimeligt liv, kan dog ikke holde til at arbejde på fuld tid, fik i Oktober 2009 bevilliget fleksjob på 13½ time ugentligt. MEN JEG HAR DET SÅ MEGET BEDRE END FØR OPERATIONEN!!!!!

Jeg ved godt at min historie ikke kan overføres til dig, MEN TÆNK hvis du fik det bedre!!!
Iøvrigt fortalte "min" kirurg mig at det "kun" er 1% af operationerne der "går helt galt".... Hvorfor skulle det lige være dig???

Håber du gør det, der er bedst for dig!

Positive tanker fra Atlanten.
Atlanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2010, 14:31   #14
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Tusind tak Peter, håber der er nogen der vil svare på det :-)

Atlanten: Tak for din positive historie, dejligt at høre at det gik dig godt og uden komplikationer :-)
Det er rigtigt som du siger, hvorfor skulle det ske for mig at det gik galt, men hvorfor skulle jeg ikke være den ene procent?
Jeg syntes det er en meget stor beslutning, ikke kun for den ene procent, men også for de andre konplikationer + om jeg får det godt igen. Jeg ville føle, at det hele havde været spild, hvis ikke jeg får det bedre men det er der selvfølgelig også 75% chance for at jeg gør, men hvad nu hvis jeg er de 25%. Jeg beklager at jeg lyder som en sortseer, normalt ser jeg glasset som halvt fuld i stedet for halvt tomt, men i denne situation er jeg meget skeptisk. Men vildt som Glostrup handler hurtigt, jeg var inde og tale med kirurgen i onsdags og i dag har jeg fået indkaldelsen til CT scanning til på tirsdag, det er sgu første gang at jeg har oplevet hospitalsvæsenet reagerer så hurtigt og hurra for det :-)

Hvor lang tid var du om at komme på benene igen?
Gik du med hals krave?
Hvis du har lyst må du meget gerne fortælle lidt om det fra operation til de mindre smerter...

På forhånd tak
Sandie
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 15:24   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nye regler om sygedagpenge er på vej..

Hej igen Sandie.

Hold øje med dette: http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...paa%20vej.aspx og spørg ind til om du bliver underlagt de nye regler.

Se også svar på spørgsmål #8 i rubrik #3 i følgende skema/svar fra ministeren.
http://www.ft.dk/samling/20091/lovfo...457/798541.pdf hvor der nævnes/svares

Forlængelsesreglerne Hvor længe kan der forlænges? gamle regler

1 Når det er overvejende sandsynligt, at den sygemeldte
vil blive revalideret – hermed forstås revalideret til det
ordinære arbejdsmarked, og altså ikke til støttet beskæftigelse.
Sygedagpengene kan forlænges indtil
den egentlige revalidering iværksættes.

2 Når det er nødvendigt med en arbejdsprøvning eller anden
afklarende foranstaltning for at klarlægge den sygemeldtes
arbejdsevne.
Sygedagpengene kan forlænges i op
til 26 uger. (Det er denne forlængelsesregel,
der foreslås udvidet til 39
uger).

3 Når den sygemeldte er under, eller venter på lægebehandling, Her skal du drøfte dette med lægerne og sagsbehandleren!
og forventes at kunne genoptage erhvervsmæssig
beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger. Det er
en betingelse, at der efter en lægelig vurdering er en
sikker forventning om, at den pågældende kan være arbejdsdygtig
indenfor denne periode.
Sygedagpengene kan forlænges i op
til 2 år (regnes fra varighedsbegrænsningen
på de 52 uger).



4 Når den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse
på normale vilkår, og dermed ikke kan vende
tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu
ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være
berettiget til et fleksjob eller til førtidspension.
Sygedagpengene kan forlænges i op
til 26 uger.

5 Når der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om sikring
mod følger af en arbejdsskade.
Sygedagpengene kan forlænges indtil
Arbejdsskadestyrelsen har truffet afgørelse
om erhvervsevnetabserstatning.

6 Når der er påbegyndt en sag om førtidspension efter lov
om social pension.
Sygedagpengene forlænges indtil det
tidspunkt, hvor der tilkendes pension
eller der gives afslag på pension.

7 Når den sygemeldte lider af en livstruende sygdom og
de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte.
Sygedagpengene kan forlænges uden
tidsbegrænsning.
Venlig hilsen
Inger Støjberg

Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 20-02-2010 kl. 15:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 01:08   #16
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg kan ikke gå ind under 3'eren, det er nemlig den min sagsbehandler vil have mig ind under, men min læge vil aldrig sige at jeg er klar til arbejdsmarkedet om et år.
Jeg kommer ikke tilbage til et normalt arbejdsliv, da jeg har 2 diskos i nakken og slidgigt i svær grad + en diskos i lænden og så er der jo min sygdom i mave/tarm som ikke er redt ud.
Skal jeg under noget er det nummer 4, men den siger min sagsbehandler jeg ikke kan komme under, da jeg skal være udredt først.
Men jeg er ikke enig, for det er vel an på hvilke øjne der læser den.

Dette er hvad den nye lov siger:
Ny mulighed for at få forlænget sygedagpengeperioden*
Lovforslaget, som beskæftigelsesminister Inger Støjberg fremsætter i dag, indebærer, at sygedagpengeperioden kan forlænges, når sygemeldtes arbejdsevne skal afklares.
I dag kan sygemeldte få sygedagpengeperioden forlænget i op til 26 uger, når det er nødvendigt at afklare den sygemeldtes arbejdsevne og muligheder for at varetage et almindeligt job, eller hvis den sygemeldtes helbredsmæssige situation er uafklaret. Den mulighed for at forlænge sygedagpengeperioden bliver udvidet med yderligere 13 uger, så sygemeldte fremover kan få forlænget perioden med op til 39 uger i alt.

Kilde: http://www.bm.dk

Selv om jeg har gjort min sagsbehandler opmærksom på dette, så holder hun stadig på dette, så jeg er bange for at hun gør som hun læser det og det er ikke på min måde.
Det ender jo nok med at hvidovre må kaste håndklædet i ringen, ellers tager de mine sygedagpenge.

Sidst redigeret af Sandie75; 17-03-2010 kl. 01:15.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 09:11   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det må vel så også være nr 4 du kan komme ind under hvis de ved at du aldrig kan komme tilbage
Citat:
§ 27, stk.
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 11:13   #18
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
vi er mange der mister

hej desværrre er der mange i samme situation som dig der stadíg er syg og mister sygedagpenge

Jeg er selv en af dem hvor jeg har været syg forlænge osv mange ting spiller ind og jeg kæmper men jeg har ingen guldkorn andet end vi må håbe at hvis vi er mange der kontakter tv, aviser, ministre osv om hvordan vi bliver behandlet og hvordan vi mister vores indkomst at der kommer mere fokus på dette store problem der er for mange familier at miste den eneindkomst.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 11:29   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg røg ud af sygedagpenge i 2007 og har intet offentlig støtte fået siden da, jeg er "desværre" ikke berettiget til kontanthjælp.

Når nu de skal lave om på fleks og ftp. systemet, kunne man jo håbe at de også tog fat i sdp og gjorde det til det bedre. Dog læser jeg desværre i en anden tråd at de måske kommer til at hige endnu mere til kontanthjælps formen dog uden aktivering, men det hjælper jo ikke hvis folk i den grad ruineres samtidig med de er syge.

Frygteligt system, de skulle prøve det på deres egen krop.

Bare lige lidt fra mig også EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:07   #20
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej sandie

den er lidt svær

for som du selv siger, vil egen læge ikke melde ud du er klar til arbejdsmarked om et år vel

så ved ikke om jeg misforstår, men så kan du jo heller ikke være klar/udredt om 13/26 uger vel.

har selv stået i nøjagtigt samme situation, som dig.
da jeg stod imellem 2 lovgivninger og ikke var arbejdsprøvet, ikke kunne få revalidering.
jeg troede nemlig også jeg kunne bruge den nye pgr.

står nu og skal ud i en arbejdsprøvning på et tidspunkt og se om det er flex eller pension.

jeg mistede desværre min indtægt, da jeg var gift.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Jubler, når folk mister sygedagpenge Risa Politik og Samfund 17 29-12-2009 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension