K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 11:45   #21
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Jeg har selv her i påsken været over Storebælt med en BroBizz Handicap. Det kostede 334,40 kr tur/retur.
Brobizz Handicap kan kun benyttes til det køretøj, aftalen er knyttet til. Så jeg kan altså ikke flytte den over i en bil, jeg evt har lånt.

Jeg har ikke et ledsagerkort til dsb, men kan som førtidspensionist få rabat. Det kan dog i de fleste tilfælde ikke betale sig, da man mange gange kan rejse billigere på Orange-billetter.
Nej, det er rigtigt - mig der fik formuleret det lidt klodset.

Så godt du var vågen.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 12:30   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det kan man jo så mene om, hvad man vil. Jeg synes bare, det lyder lidt som om, misundelsen titter frem; Hvis JEG ikke kan få noget, skal andre heller ikke have muligheden.
Hvis din fleksjob bevilling ikke var gået igennem, da du søgte, mener du så heller ikke, at andre skulle have denne mulighed?
hold da kæft jeg ligger flad på gulvet af grin misundelse er ikke noget ingen ordet er i mit ordforråd jegk an ikke blive misundlig over noget som helst jeg har andet at bruge min tid.derfor kan jeg stadig sige det er fusk noget kan andre ikke kan har ikke en ting med misundelise at gøre.man kan nu heller siætte de 2 ting op mod hinanden har jeg ikke fåe flexjob så have jeg anket søg igen hvis stadig så havde jeg vel nok gjord et eller adet men nej om så folk fik fp og jeg ikke fik rager mig en høstblomst .tja måske noget fp kan piss me off jeg har min mening andre har sin sådan er livet længe leve utrigt friheden nyd den mens vi har den .men som jeg ser det er det svære nogen steder i landet og lættere i nogen steder i landet at få noget som hjælp fp nogen skal i 5000 arbejds prøvninger mens andre i landet med samme prob handicap osv hun skla i en osv.misundelse aldrig

Citat:
Jeg mener du er jo visiteret til fleksjob og det er jo en ordning der er lavet specielt for folk med en varig nedsættelse af arbejdsevnen
det er rigtigt det er jeg

Citat:
er det bare mig som ikke forstå en meter af denne debat.
hvis invalidbil er fusk
hvem har sagt noget om indvalide bil er fusk ingen

Citat:
er det bare mig som ikke forstå en meter af denne debat.
hvis invalidbil er fusk
ingen igen snakke om indvalide bil er fusk ivertfald ikke mig sagde det med km penge forde du har et eller andet galdt får du mere end det andre får der også er afhængig af bil osv.

Sidst redigeret af superkok; 11-04-2010 kl. 12:36.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 12:45   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Superkok nu blander jeg mig også... Helt ærligt, du har altså påstået, at man godt kan køre bil med en benprotese ??? Nu arbejder jeg selv med hjælpemidler. En almindelig benprotese har jo ikke motorik i. Og ved du godt selv, at man bør have 2 ben for at styre 3 pedaler, når man kører bil ? Der er jo speeder, kobling og bremser! Det ville kun et fungerende ben aldrig kunne klare.
Nok kan man gå med en benprotese, men det betyder ikke, at man kan alt som en ikke amputeret....

Hvis du skal brokke dig over ikke selv at få kørepenge som fleksjobber, så tænk lige på, hvor heldige vi er at bo i et land som Danmark. Har du været i Rusland, været i Afrika? De får garanteret ikke kørepenge eller invalidebiler........

Der er endvidere flere grader af svære funktionsnedsættelser. Hvis du ikke selv har en megen svær funktionsnedsættelse, nogle har kun psykisk, andre kun fysisk eller begge dele. Accepter det eller ej. Sådan er reglerne med de love, vi har i Danmark.

Hammershus har givet svaret i den her tråd, så tak Hammershus.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 13:29   #24
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Superkok nu blander jeg mig også... Helt ærligt, du har altså påstået
nej nej nej nej det er jeg skam ikke siger bare hvad jeg ved osv ikke andet

Citat:
? Der er jo speeder, kobling og bremser
jammen gud det vidste jeg godt nok ikke der var i en bil har altid troede det var speeder og bremser

Citat:
Hvis du skal brokke dig over ikke selv at få kørepenge som fleksjobber
nu er jeg ikke igangm ed brok der er mega stor forskeld i brok og siger noget brok er en ting en mening er en helt anden i min verden

Citat:
Hvis du ikke selv har en megen svær funktionsnedsættelse
jo har jeg skam

Citat:
nogle har kun psykisk
har jeg heldigvis ikke .ikke sagt for at nedværdig nogen

Citat:
Har du været i Rusland
ja det er mega kold der over :P

Citat:
Nok kan man gå med en benprotese, men det betyder ikke, at man kan alt som en ikke amputeret....
har jeg skam heller ikke sagt et dyt om ved sgu godt det er ikke let man starter helt fra årgang 0 lære at gå osv osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 13:35   #25
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Superkok, du har helt ret!

Der er ytringsfrihed i dette land og der er sikkert mange meninger om netop de ting, debatten her drejer sig om.

Jeg gik ind i denne debat, fordi jeg følte mig lidt provokeret over et svar, du gav på et indlæg.
Du svarede kort; "Svindel og humbug efter min mening", til at der er særlige regler for kørselsfradrag for folk med kroniske sygdomme.

Jeg synes, det er dårlig stil at smide en sådan kommentar ind i en debat uden at uddybe, hvad man egentlig mener.

Det var såmænd bare derfor, jeg blandede mig i debatten.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:07   #26
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ikke for jeg gerne vil poste mere men jeg troer bare vi kommer til ud på et sidespor og så ender det sikkert galdt en siger noget osv osv bla bla

Citat:
Du svarede kort; "Svindel og humbug efter min mening", til at der er særlige regler for kørselsfradrag for folk med kroniske sygdomme
svare lige hurtigt på den her.det jeg mener er der er mange mange er afhængi af at have bil til job flex fp men skam også almedelige folk men har du ryg problemer misted ben roterende fis i kasketten kan du få mere end almedelige menesker der også skla have bil for at komme på arbejde det var det jeg menete med svindel og humbuk gr tastetur vil ikke som jeg vil jeg har selv bil pga mig og ofendelige transport er ikke gode venner men kan stadig ikke holde til at køre langt i bil misundelig er jeg skam ikke

Sidst redigeret af superkok; 11-04-2010 kl. 15:12.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 16:23   #27
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ikke for jeg gerne vil poste mere men jeg troer bare vi kommer til ud på et sidespor og så ender det sikkert galdt en siger noget osv osv bla bla

svare lige hurtigt på den her.det jeg mener er der er mange mange er afhængi af at have bil til job flex fp men skam også almedelige folk men har du ryg problemer misted ben roterende fis i kasketten kan du få mere end almedelige menesker der også skla have bil for at komme på arbejde det var det jeg menete med svindel og humbuk gr tastetur vil ikke som jeg vil jeg har selv bil pga mig og ofendelige transport er ikke gode venner men kan stadig ikke holde til at køre langt i bil misundelig er jeg skam ikke
Ok Superkok!
Jeg efterlyste en uddybning fra dig og den er hermed kommet, efter at debatten tog en lille drejning.
Over and out herfra

Venlig hilsen
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 16:30   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superkok hvis du kan dokumentere at du ikke kan tage offentlig transport af den ene eller den anden grund, så har du mulighed for at søge 9d så syntes da at du skulle give det et forsøg hvis det er sådan at du har brug for det.

Som jeg ser det så findes den § af netop samme grunde som vi har flekloven altså for at holde folk på arbejdsmarkedet så længe som muligt.

Nogen mennesker har ikke mulighed for at tage offentlig transport grundet helbredsproblemer disse mennesker kan så kompenseres for deres kørsel på en måde som giver dem lidt mere til hjælp til repationer af bil benzin og hvad der ellers er , i min verden er der ikke den store forskel på dette og så refusion fra staten til fleksjobbers løn, det er en håndsrækning for at handicappet skal have så god en chance som muligt for at leve et normalt liv.

Hvis du vælger at tage bilen fordi du ikke gider det offentlige, så kan du ikke bruge 9d men tager du bilen fordi det af helbreds-grunde er umuligt at tage det offentlige så er der en mulighed for at få 9 d

Hvis din bil er i stykker og du er sund og rask så kan du til nød tage det offentlige har du ikke lige råd til en ny så kan du tage det offentlige et stykke tid , det er noget du kan vælge , men har du et handicap der gør det umuligt så venter der dig en fyreseddel

Derfor er det vigtigt at man har økonomi til at vedligeholde sin bil hvis man har et handicap
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 01:05   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Derfor er det vigtigt at man har økonomi til at vedligeholde sin bil hvis man har et handicap
også selv om man ikke har jo ikke at glemme
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 09:33   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
også selv om man ikke har jo ikke at glemme
Ja det er det men for handicappet er det en stor nødvendighed for ingen bil ingen job ...

en uden handicap kan til nød tage det offentlige det var sådan set det jeg mente
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidebil Hanne555 Alt det andet 8 01-03-2013 10:38
Kørepenge mand Alt det andet 11 18-08-2012 11:43
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension