K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2009, 12:40   #11
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Razmo - Lad ham sidde på pinden et par uger endnu, så knækker den af sig selv, og det giver et større brag end hvis vi hjælper ham.
Han er godt i gang med at save den gren over han selv sidder på.
Sådan en"€%#&€%#

Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:46   #12
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Det er tal som selv en garvet Cand. Jurist kan forstå åbenbart...
Hvor ved du fra at han er en garvet Cand. Jur.? Mens jeg kunne få verificeret alle andres i ministergruppen kvalifikationer/diplomer - er Claus Hjort Frederiksen den eneste minister, hvis Cand. Jur. titel ikke lykkedes mig at få bekræftet. Medmindre, selvfølgelig, ingen af universiteterne i DK ønsker at prale med netop denne dimittent.

Allerede den gang ministergruppen blev præsenteret for første gang, var jeg bare nødt til at undersøge det nærmere, da jeg ikke kunne fatte at disse farveløse folk overhovedet kunne udpeges til ministre, medmindre det var meningen at etablere et stråmandskorps for Statsministeren, der derved kunne eneregere landet, uden utidig indblanding fra ministre, hvis de var lige så begavede ministre som ham selv.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:46   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg tror den bemærkning:
Citat:
han fik sikkert mange tæsk som lille.
er en fornærmelse af alle dem der har fået tæsk som små...
Hvis han træffer den slags beslutninger og opstiller lovforslag af den art, er der helt andre ting gået galt. Misrøgt kan være mange ting, "hvis" det skulle være årsagen ....
psykopati ligger nærmere på målet som jeg ser det, men jeg er ikke kompetent til at anklage ham for at være det, desværre

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:58   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
gudhjælpemig...om der ikke står det her i artiklen om SFs forargelse..

Kommuner belønnes for aktivering
Hvis den sygemeldte er rask nok, skal han ifølge forslaget tilbydes aktivering. Eigil Andersen mener, at konsekvensen vil blive tvangsarbejde, fordi kommunerne bliver økonomisk belønnet for at få de syge aktiveret.

- Konsekvensen vil være, at mange syge blive tilbudt tvangsarbejde, som de er ude af stand til at klare, og som vil give dem det sidste knæk, siger han.

Føj for et ækelt samfund vi har fået ...TVANGSARBEJDE TIL SYGE MENNESKER...så er vi der igen...den bog Ellen rye skrev har ikke hjulpet noget på Hjorten ...han er da led....han gambler med syge menneskers liv det er en skandale .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 13:42   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TOTAL enig m jer alle.

Hm, så vender jeg dem om for hvordan vil de skaffe transport til alle de syge mennesker??

Kan i forestille jer hvilket gedemarked det vil blive:
Lægen skriver fx -kan ikke benytte offentlig transport ergo søges om transport til jobcentret.
Her i Vestsjælland har de jo igen kvajet sig så hvor skal transporten komme fra -osv osv osv -kan i følge mig?

OG så er der jo også lige den lille notabene(HR chf) at lovgivningen giver mulighed for at sagsbehandlerne kan opsøge borgeren i hjemmet, har han tænkt over det! Jøses, en regning alle vi skatteborgere får for den transport, jo, det skal nok blive populært

Jeg kan kun sige: STIL DE ANSVARLIGE SAGSBEHANDLERE TIL ANSVAR, det er der vist ingen der kan være i tvivl om at jeg mener.
At gå til toppen, hjælper ikke ret mange men at "ramme" de mennesker som tager de endegyldige beslutninger om syge menneskers liv, det må vel have en effekt på et tidspunkt?
Igen: straffelovens §3(mener jeg det er)

Tror i ikke at de så alle som en indser hvad det er de er ude i, det håber jeg.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 15-01-2009 kl. 13:46.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 13:49   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Red face 'Jesus himself' kunne ikke have gjort det...

Her er så Betinna Posts der raller ...hun har jo ret i det hun siger...men hvornår siger socialrådgiverne fra og nægter at behandle folk uanstændigt

uddrag af hendes artikel læs resten og kommenter her...

http://www.information.dk/178875

Også den omdiskuterede sygefraværsplan har været til debat. Den skal bl.a. sparke de syge ud af fjerene efter otte ugers fravær, uanset hvad de fejler. Sker det ikke, skal enten de syge eller kommunerne straffes økonomisk. 'Jesus himself' kunne ikke have gjort det bedre. Desværre er der ikke en eneste arbejdsmiljøekspert, der kan bekræfte, at det vil nedbringe sygefraværet. Analysen var også fraværende, da det pludselig blev besluttet at gøre jobcentrene kommunale fra 2009. Med den varslede stigning i ledigheden på mere end 100.000 i det nye år, kan jobcentrene så igen se frem til en kaotisk periode med øget travlhed under nye styreformer og nye regler. Det sidste har vi ellers nok af. I 2008 er der udsendt otte bekendtgørelser, fem vejledninger og hele 21 omfattende skrivelser til jobcentrene, som alle omhandler nye regler. Hvornår er det, vi skal få tid til at tage os af de ledige?


Nu hvor vi er ved socialrådgiverne så se lige her

Rapportér ulovlig praksis
Ønsker en socialrådgiver at klage over eller gøre omverdenen opmærksom på ulovlige eller urimelige interne instrukser, retningsliner mv. skal man vide, at disse er omfattet af Offentlighedsloven og dermed kan udleveres til f.eks. journalister jf. Offentlighedslovens § 8. stk. 4.

Er du af din arbejdsgiver blevet pålagt at arbejde i modstrid med lovgivningen eller på kanten af denne?
Ja, i modstrid med loven 35%
Ja, på kanten af loven 38%
Nej 27%

DET ER MANGE SAGER DER ER ULOVLIGE !!!!!

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?area=2026

Sidst redigeret af Stella; 15-01-2009 kl. 14:05.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:15   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Sygemeldte skal holdes i job

På jobcentrene i Ringsted og Vordingborg bliver sygemeldte mandsopdækket, for at de så hurtigt som muligt kan komme tilbage i job.

http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/...3.htm?rss=true

mandsopdækket
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:37   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Sådan har det været i flere år i Randers... der skal sygemeldte møde og sætte en underskrift hver 14. dag og i sværere tilfælde 1 gang om måneden...
man kan også risikere at blive aktiveret selvom man er sygemeldt...

Citat:
men hvornår siger socialrådgiverne fra og nægter at behandle folk uanstændigt
Nej der er ingen der siger fra... mit indtryk er at de finder det helt rimeligt og slet ikke uanstændigt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:42   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jeg må give dig ret Hexi...de er enige med Hjorten og Karen J de fleste af dem.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 15:19   #20
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Hvor ved du fra at han er en garvet Cand. Jur.? Mens jeg kunne få verificeret alle andres i ministergruppen kvalifikationer/diplomer - er Claus Hjort Frederiksen den eneste minister, hvis Cand. Jur. titel ikke lykkedes mig at få bekræftet. Medmindre, selvfølgelig, ingen af universiteterne i DK ønsker at prale med netop denne dimittent.

Allerede den gang ministergruppen blev præsenteret for første gang, var jeg bare nødt til at undersøge det nærmere, da jeg ikke kunne fatte at disse farveløse folk overhovedet kunne udpeges til ministre, medmindre det var meningen at etablere et stråmandskorps for Statsministeren, der derved kunne eneregere landet, uden utidig indblanding fra ministre, hvis de var lige så begavede ministre som ham selv.
http://claushjort.venstre.dk/index.php?id=3

den er god nok

Og nu ved jeg efter at have set den side, hvorfor det nogen gange regner og stormer og buldrer på min fødselsdag... den klaphat har fa'me fødsdag d. 4 september, nøjagtigt lige som mig! ... sig mig er min skæbne ikke hård nok?

Sidst redigeret af Razmo; 15-01-2009 kl. 15:22.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevise udgift Stueplanten Dit og Dat 32 13-04-2012 07:55
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Beskæftigelsesforsøg med sygemeldte skal standses Webmaster K10 Nyheder 0 09-03-2009 17:50
Meget syge slipper for møde på jobcentre Webmaster K10 Nyheder 0 19-02-2009 09:21
Sygemeldte fleksjobbere - og andre sygemeldte zuza Nyt om loven 1 05-11-2007 22:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension