K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 12:49   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Hjælp ønskes til anke

Hej med jer
Så er jeg ved at skrive på min anke til kommunen vedr. afslag på fleksjob. Jeg har fået følgende fra kommunen:

Afslag på ansøgning om fleksjob samt partshøring vedr. ophør af sygedagpengeudbetaling.

Du har ansøgt Jobcenter Nord om tilbud om fleksjob, jf. LAB paragraf 70, hvilket der gives afslag på, idet du ikke opfylder betingelserne.
Afgørelsen er truffet på grundlag af forløbet med virksomhedspraktisk ved ……… i perioden fra den 1/2- 30/4-10. Praktikforløbet har påvist, at aktuelle arbejde som lægesekretær kompenserer dig i tilstrækkeligt omfang, og at det herved ikke er muligt at pege på revalideringsmuligheder som vil kunne være mere egnede end dette.
I forbindelse med at der er foregtaget en samlet vurdering af din arbejdsevne, opfylder du ikke længere betingelserne for fortsat at få udbetalt sygedagpenge, idet du i stedet burde kunne påtage dig fuldtidsbeskæftigelse som lægesekretær på normale vilkår.
Idet denne afgørelse vil være til ugunst for dig anvendes forvaltningslovens paragraf 19, hvilket betyder, at du har mulighed for at komme med indsigelser til den påtænkte afgørelse.
….... Udbetalingen kan dog fortsætte, hvis en af flg. Begrundelser er tilstedjf. Paragraf 27 stk.1:
1. det anses for overvejende sandsynligt, at revalidering vil blive iværksat.

Din sag har været drøftet på teammøder herunder den 13.04.10 og 26.05.10 i forhold til, hvorvidt der er behov for at tilbyde dig en revalideringsmæssig indsats.
På begge møder er beslutningen, at der ikke er behov for at tilbyde dig en revalideringsmæssig opkvalificering, idet du anses som tilstrækkeligt fagligt og praktisk velkvalificeret til at kunne påtage dig arbejde på normale vilkår som lægesekretær. Dette arbejdsområde vurderes at kunne tilgodese dine skånehensyn i tilstrækkeligt omfang.

2. det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge arbejdsevnen, således at dagpengeperioden forlønges i op til 39 uger.

Jobcentret vurderer ikke, at der er behov for at tilbyde dig yderligere indsats herfra til afklaring af din arbejdsevne.

3. den sygemeldte er under eller venter på lægebehnadling, og det skønnes, at den pgl. Vil kunne genoptage beskæftigelse i løbet af 2 x 52 uger.
Du er ikke længere i lægelig behandling, idet tilstanden anses som stationær.
4. den sygemeldte ikke kan opnår eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarkede, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til fleksjob eller førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger
Jobcentret vurderer ikke, at du opfylder betingelserne for fleksjob, idet Jobcentret i stedet vurderer, at du burde kunne påtage dig fuldtidsarbejde som lægesekretær på normale vilkår idet dine skånehensyn bliver tilstrækkeligt tilgodeset i dette arbejdsområde.

(punkt 5,6 og 7 ikke relevante, da jeg ikke opfylder dem)

Ingen af forlængelsesmulighederne er derfor tilstede.

(og så noget, der ikke er relevant til sidst i brevet)



I den omtalte arbejdsprøvning har jeg maksimalt været oppe på 24 timer, men dette kun en uge, ellers er der et snit på ca. 18½. Egen læge vurderer arbejdsevne nedsat med 50% - jeg ved ikke helt, hvad I ellers behøver for at svare, I kan evt. spørge eller se på mine tidligere opslag. I hvert fald har jeg lige brug for lidt input til min anke.
Jeg synes ikke de skriver noget som helst om, hvorfor de mener jeg kan påtage mig fuldtidsjob, det gad jeg da godt vide, da de sidste par år har vist det modsatte...
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 12:57   #2
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej og kram til dig....

Puha, hvor må det være hårdt for dig at få den besked. Det har jo helt klart tydeligt vist sig gennem arbejdsprøvning, at du ikke kan arbejde fuld tid. Jeg er ikke skarp i de vurderinger de har taget med afslag på fleksjob. Prøv at spørge Andersine hun arbejder med det til dagligt, måske kan hun give en forklaring.

Følger lige med her i din tråd, fordi, jeg måske selv kunne komme i samme situation, jeg har nemlig også søgt fleksjob.

kram til dig

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået lavet ressourceprofi`?
Herunder; hvad er den samlet vurdering?


Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 16:42   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har fået lavet ressourceprofil, men har ikke haft den til partshøring inden afgørelsen, og jeg synes ikke den giver et helt billede af mig som person og min ryglidelse - dette har jeg allerede påtalt i et brev til ledelsen af jobcentret. Min fagforening beder mig skrive en anke og vil så se på anken og komme med forslag (men min konsulent har ferie i denne uge).
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
Meget hurtig hjælp ønskes frupia1 Alt det andet 5 14-06-2010 02:34
Hjælp ønskes Suncil Dit og Dat 5 25-06-2009 16:13
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53
Skal skrive anke til afslag, gode råd ønskes tbbe At søge førtidspension 9 21-04-2008 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension