K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2017, 13:51   #1
Tojnik
tojnik
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Herlev
Indlæg: 1
Styrke: 0
Tojnik er ny på vejen
Kørselsfradrag

Hej.
undskyld hvis mit spørgsmål ikke hører ti i denne tråd, men det er første gang jeg skriver herinde.
jeg har læst en del om kørselsfradrag, og vil meget gerne hører om det også gælder for kørsel til træning/aktiviteter.
Jeg kom for 5 år til skade med ryggen, og har samtidig fået nyt 1 knæ, (venter med det andet), er blevet opereret 2 gange i ryggen, sidst med skruer og stativ i 4 hvirvler, og fik førtidspension for 2½ år siden.
jeg kunne ikke få invalidebil (trivlsel), men fik en el scooter i stedet for, som de mener jeg kan have med i toget hvis jeg skal langt, hvilket jo ikke kan lade sig gøre, og der ligger lægelige papirer på at jeg ikke kan gå op til bussen, og heller ikke kan benytte offentlig transport.

Men kort og godt, har man som handicappet mulighed før kørselsfradrag, for kørsel til fritidsaktiviteter og behandligger/træning.
tak for nogle rigtig gode indlæg.

med venlig hilsen Tom
Tojnik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2017, 21:12   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Mon det du har læst om kunne være støtte i henhold til servicelovens § 100?

Du kan læse lidt mere her https://www.borger.dk/handicap/Hjael...ter-for-voksne

I nævnte link henvises også til DUKHs hjemmeside http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ter-til-voksne
som bl.a. skriver:
Der kan ydes hjælp til dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse. Der kan f.eks. ydes hjælp til nødvendige merudgifter til medicin (normalt til billigste kopipræparat jf. principafgørelse 31-14), befordring til og fra uddannelse, befordring til og fra arbejde, befordring til og fra behandling og befordring i fritiden (familiebesøg, fritidsinteresser etc.), kurser, håndsrækninger, ekstra vask m.v. Der kan således ydes hjælp til alle typer af forskellige nødvendige merudgifter, som du måtte have pga. din varige nedsatte funktionsevne. Det vil derfor være en god ide, at du tænker godt igennem, hvilke merudgifter du har, når du søger om hjælp.

Det kræver dog at du er berettiget, der står følgende krav:
Der kan ydes hjælp til personer mellem det fyldte 18. år og folkepensionsalderen og til personer, der efter § 15 a i lov om social pension har opsat udbetalingen af folkepensionen. Personer, der modtager førtidspension efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig pension, er ikke berettigede til ydelser efter servicelovens § 100, medmindre de tillige er bevilget kontant tilskud efter servicelovens § 95 eller borgerstyret personlig assistance efter § 96. Personer, der modtager invaliditetsydelse tilkendt efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension, kan samtidig få dækket nødvendige merudgifter efter servicelovens § 100
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension