K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2010, 20:07   #21
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Jeg kan godt følge begge parter, da det er da dejligt at vide at det går godt med h*n, men man kunne jo bare skrive at man har hørt fra vedkommende og h*n skriver selv igen. Som ny så er det måske svært at komme ind på siden og prøve at få tillid til en person og så senere skrive i forum. Så er det da træls at det kommer frem i forum... Ikke for at bebrejde nogen, men kan godt følge personen, da jeg har haft problemer med tillid til andre.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 20:30   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej men hele iden med pm er jo man kan skrive i privat for at andre ikke kan se det jo privat er privat om det er her eller komunen.så at skrive hvad der blev skrevet i en pm ligemeget om man kender personen er stadig forkert.det er joen tilllid at nogen skrive til en i pm
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 21:56   #23
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
enig
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 00:07   #24
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Selvfølgelig er det meningen at PB er privat og tror da bestemt også at det hører til sjældenthederne, at det ikke forbliver det.

Når det er sagt, så er jeg af den holding, at man skal huske at nettet er som en TV-skærm og alle kan se hvad du skriver, så vælg det med omhu.

Dernæst, når jeg læser TS indlæg, var min første tanke også, at hold da k.... der er da en der er ved at tage billetten og som jeg læser det var der ingen korrespondance mellem TS og Helenekr, andet end TS besked og måske Helenekrs PB til TS. Med de bekymrende mennesker i tråden og mine egne tanker, kunne jeg også have gjort det.

TS kunne jo også i samme åndedræt som PB'en, have skrevet i tråden, har fået nogle at snakke med.

Og selvom PB er til private beskeder, ændre det ikke at du nogle gange, måske ofte skriver med nogle du ikke kender og faktisk ikke aner hvad modtager gør med dine PB. Ikke sikkert her, men har da oplevet flere gange på andre fora, at folk gladeligt har lagt direkte kopier ud af PB'er. Der følger jo ikke automatisk tavshedspligt med PB. At det er kotume er noget andet, men kan det ikke også være kotume, at holde et øje med bruger, som skriver indlæg der skriger på hjælp, at berolige alle de andre brugere, som i den grad har været bekymret?

Tillid, jeg tænker bare, en person jeg skriver et indlæg med og så tale tillid. Man kender jo ikke hinanden og har ikke engang haft en dialog. Aldrig om jeg ville forvente tillid. Måske er det en meget god reminder til hvad, vi egentlig lægger på nettet.

Nu skulle det ikke gøres til 5 høns undskyld Helenekr, men ville lige minde om nettets åbenhed.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 00:57   #25
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej men stadig hvis lad os see nye menesker vil jooin siden ser ok jeg skrive en pm så fortæller de alle havd jeg skrev psy er nok ikke nogen nogen er stolte af pm er private og skal være private ellers ingen grund er jeg et brok hoved ja ved godt det var i den bedste mening hun skrev det da alle ville hjælpe.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:02   #26
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Hmmm, ved ikke om det bare er mig, men føler lidt at denne snak går i cirkler.

Mantrordetikke har skrevet 29 ord i alt - heraf er de 15 brugt i første indlæg, hvor h*n ikke har fortalt noget som helst om, hvad problemet er der skal hjælpes med. Det er, som mange allerede har skrevet, blevet en 'gætteleg', hvor ingen af os aner hvad vi skal hjælpe med. Og når så helenekr fortæller, at det går bedre - ja, så er det pludseligt et angreb på hende for noget hun har fået af vide personligt i en PM på 6 ord......

Det ville egentlig klæde mantrordetikke at åbne op for, hvad vi kan hjælpe med - fremfor at føle sig udleveret af helenekr.

Som du kan læse i denne tråd er der mange som meget gerne vil hjælpe, men du virker ikke som om du er interesseret i at modtage den hjælp - eller har jeg misforstået noget ?

Hele K10 bygger på hjælp til selvhjælp og man skal åbne op for at få hjælp. Det nytter altså ikke noget at råbe hjælp og så vente 3 dage med at kikke forbi og se om der nu er nogen der gider at hjælpe. Og så samtidig blive sur over at helenekr prøver at berolige de nervøse.

Så hvis du vil have hjælp med noget, så prøv at være lidt mere præcis - det nytter altså ikke noget bare at skrive 'bare jeg havde en at tale med' og så ikke tale tilbage, når folk tilbyder sig. Prøv selv at være lidt konstruktiv, selvom det måske er svært. Men det er altså endnu sværere at prøve at lege gætteleg.....


Det var bare det jeg ville sige.....

Ha' en god weekend.

Mange hilsner Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:07   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig skal der være diskretion hvis man korresponderer og 'åbner sig' for et andet menneske. Men jeg har ikke korresponderet med personen på dén måde, og vi har ikke udvekslet personlige data....
Det handler kun om få ord, der er lige så upersonlige som hvis der havde stået, i morgen skal jeg drikke kaffe. Afsenderen er lige så anonym som beskeden.

Og generelt så udveksler vi beskeder herinde i god mening. Hvis jeg spørger hvordan Razmo mon har det, så får jeg gerne beskeden at han har det godt og laver dét og dét. Og jeg skrev naturligvis også kun den besked, i en god mening. Der er jo intet ondt i det, eller har noget med bagtalelse at gøre, så jeg kan ikke hidse mig op over det på nogen måde. Og har ikke skyggen af dårlig samvittighed, såvel som jeg sover tungt i nat.

Jeg får i gennemsnit 2-3-4 personlige beskeder om ugen, og har gjort det i henved en evighed. Ganske problemfrit. Og altid anonymt.

Og så er den vist ikke længere.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:09   #28
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Syntes det her kører lidt af sporet!

Der er jo ingen, der på nogen måde er blevet ramt på deres personlige oplysninger.

Jeg var sq glad for en briefing om at: vedkommende... var ok..har tænkt over dette indlæg mange dage, og kigget mange gange..om der var respons fra vedkommende..

Måske.. man også skal huske på at: når du skriver, kan det let blive tolket, som er Råb, om Hjælp, og så er vi altså nogen der reagerer/ bliver nervøse.

Jeg vil Altid reagere, istedet for at sidde og tænke: havde jeg dog bare gjort noget.

Ja det er så bare mine tanker.. knus fra helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:12   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej men nu siger hun jo mpske ikke mere forde hvad er private blev skrevet i åben forum jo sikkert kun mig der kan se noget galdt i det for jeg vil aldrig gøre det nogensinde for pm er private beskeder kun til mig og ikke andre.og ja det var selfølgelig i en god mening og ja ingen ved hvem hun er hvor hun er fra osv men ændre stadig ikke noget for mig med havd en private message er
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 01:17   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej, men du er også et kapitel for dig selv superkok
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til helt ny FP søgende Michael1966 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 10-02-2013 15:50
Ung og alene Klund De Unge 12 28-10-2012 12:08
Helt ny med Bistandshjælp, hjælp/råd søges Kio Alt det andet 15 11-04-2012 15:37
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Er jeg helt alene? werschlein Din historie 1 03-07-2008 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension