K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2012, 23:02   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp!

Jeg flyttede fra børnenes far i november 2010, da jeg gik psykisk helt ned med flaget.
Alt blev flyttet, økonomi delt og vi kunne faktisk ikke tale sammen indtil november 2011. Jeg havde i mellemtiden en anden fyr.
Ungernes fra kom i den periode aldrig på overnatning og kun sjældent forbi. Vores kommunikation var via mail og når vi ellers "overleverede" ungerne til hinanden.
November 2011 havde vi stadig hus sammen, som han bor i. Han betaler selv alt og jeg betaler halvdelen af husforsikring + ejendomsskat, da dette er påkrævet.

Det kan ikke løbe rundt. Han har ikke nok penge, og jeg er på kontanthjælp og sygemeldt. Banken mener, at jeg skal stoppe med at betale husleje, hvor jeg bor nu, og bruge de 5000 kr til at dække ungernes fars budget med.

Dette vil jeg selvfølgelig ikke, da vi ikke har noget med hinanden at gøre og er meget uvenner. Og jeg bliver sgu da smidt ud af min lejlighed, hvis jeg stopper med at betale husleje.
Vi blev derfor enige om, at han droppede at betale børnepenge, så han havde det ekstra i håb om, at det hele så så lidt bedre ud.

Det gjorde det ikke, og huset er nu på tvang, men ikke solgt i første omgang.
Langsomt gennem 2012 begynder vi at snakke bedre. Han kommer hos mig lidt. Og fra ca marts vil jeg nok kalde os kærester igen.
Vi er meget obs på reglerne. Han bor stadig i huset og jeg og børnene i min lejlighed. Økonomi er helt delt og vi har ikke engang samme bank mere. Han betaler intet hertil og jeg intet til ham. Han har ikke så meget som en tandbørste her.
Han sover her nok gennemsnitlig 2 gange om ugen.

Endelig føler vi, at vi vil prøve forholdet helt igen og flytter hans adresse over til mig på 1/7-2012. jeg opsiger i starten af juni alle mine tilskud pr 1/7, som jeg skal.
Hans ting er endnu flyttet herover, ikke engang hans tøj, da min sygdom gør, at jeg reagere meget voldsomt på forandring. Så det kommer stille og roligt. Nok først om et par måneder. men adressen er flyttet pr 1/7, da vi så ikke skal holde øje med, hvor meget han er her om dagen.

I marts indførte vi, at ungerne ikke kom på samvær hos ham, som de plejede, da vores mellemste, som er under udredning ikke reagere positivt på dette. PPR og psykolog fra kommunen mente, at han havde brug for en tryg fast base, og dette ville gøre ham godt.
Derfor blev det således, at far kom tirsdag og torsdag og var sammen med os. Dette lå timelig fast.


Så bliver jeg for 2 måneder siden indkaldt i kommunens kontrolgruppe til undersøgelse, da jeg ejer hus med en anden, hvilket de ikke mener er ok.
Nej, men huset har været til salg i 2 år, og kan ikke sælges. Det kan jeg jo ikke gøre for. Efter lang undersøgelse og så videre, må de så acceptere, at jeg ikke kan trylle huset væk.
Dette brev om undersøgelse af mig modtager jeg en fredag eftermiddag, så jeg ingen mulighed har for at snakke med nogen om hvad jeg har gjort eller hvad det drejer sig om.
Dette sender mig ud i et ******* og ender faktisk med at være indlagt.
Mandag er hende, som har sendt brevet selvfølgelig på ferie.
Tirsdag får jeg fat i hende og forklare, at jeg mener det er uetisk at sende sådanne breve til modtagelse fredag eftermiddag, hvor kommunen er lukket.

Hun kunne selvfølgelig ikke vide, at jeg er meget syg, og hvad sådan noget lige gør ved mig. Hun beklagede.
Dette skre så efterfølgende 2 gange mere

Probelet med, at jeg stadig står som ejer af et hus, som ikke kan sælges, måtte de æde.
NU er problemet så, at det er "spottet", at min veninde har afleveret mine børn i perioden efter jeg var indlagt. Dette gjorde hun 3 gange og deres far kom også og gjorde det. Samt fik dem hentet.
Jeg var i seng efter selvskade og indlæggelse.
De vil nu fratage mig min boligsikring, friplads og ekstra tilskud, da de så mener, at jeg pga dette ikke er enlig, da jeg ikke kan klare mig selv.

Jeg bliver meget stødt over dette og forklare, at det da er i kommunens interesse, at mit netværk hjælper, når jeg i perioder er for syg.
Dette må jeg ikke, og får beskeden, at det er fint, at mig og min veninde er sammen nogle gange, men det skal ikke blive til en vane, for så ser de os som levende i ægteskabelig forhold

Får beskeden, at hvis jeg er for syg til selv at aflevere mine børn, så skal der laves en ordning, hvor kommunen så sender taxi efter dem de dage.
GLEM DET, sagde jeg.
Fandeme nej om en fremmed taximand skal komme og hente mine små børn, når mit netværk står sammen om det. Dette er min mor, søster, kæreste og veninde, som hjalp lidt på skift.

Måtte igen ind til møde - denne gang havde jeg taget mobilteam med. Blev udspurgt fra ende til anden om alt muligt plat, hvor til sidst den psykiatriske sygeplejerske fra mobilteam bliver gal. Hun spørger "sig mig engang, må xxx ikke have en kæreste, som andre enlige, så længe alle regler bliver fulgt - jeg kommer i xxx's hjem 1 gang om ugen, og jeg kan forsikre jer om, at der ikke bor andre" Derefter sagde hun "Og så vil jeg lige høre, om jeg skal begynde at søge tilskud til en støtteperson til xxx, som kan komme at hjælpe istedet for xxx's netværk. Dette er dyrt og tager i hvert fald 6 måneder om at gå igennem. Hvem af jer kommer og tager tjansen indtil denne støtteperson er bevilget?"

Så blev de lidt undskyldende og mødet sluttede nu. Dette foregik i slutningen af april, mener jeg.
Tiden går og mig og kæresten beslutter, at vi vil sætte en dato, som hedder 1/7, for at vi vil se på at flytte sammen. Derfor flytter vi først i juni adressen pr 1/7 og får opsagt alle tilskud, som jeg skal.
Han kommer sikkert ikke til at flytte ind pr 1/7, da det for mig skal gå meget langsomt, men så gør vi da intet forkert i forsøget på at fungere som familie.

Dette ringer jeg og meddeler denne kontrolgruppe, bare så de er obs på, at vi flytter sammen pr 1/7. Dette takker de for og hører nu ikke mere;

Indtil idag, hvor jeg bliver ringet op af denne kontrolgruppe.
De vil nu se på eventuel at opstarte en tilbagebetalingssag.
Hun siger ordret "Ja i flytter jo sammen pr 1/7, men du kan jo ikke garantere, at din kæreste ikke er hos dig den 30/6"

Min reaktion er sådan lidt
Jeg oplyser, at vi pt intet har flyttet over endnu, da jeg pga min sygdom ikke kan tåle forandring hurtigt, og vi sikkert først begynder på dette efter sommer.
Så går hun videre.
Hun kræver, at jeg hurtigst muligt indlevere betalingsservice oversigter for det sidste år. Da hun kan se, at jeg har et ok benzinkort. Og der vil hun have udskrifter over, hvor jeg har tanket benzin det sidste år.

Her begynder jeg at blive en smule fjendtlig og spørger hvad det vedkommer dem.
Hun oplyser så, at de har undersøgt og kan se, at min kæreste ikke ejer bil. Derfor undre de sig over, at han har kunne passe et job 60 km væk de sidste 2 år. Derfor mener de nu, at dette er fordi jeg har hjulpet ham med kørsel og benzin. Jeg ejer ikke bil, men låner min mors reserve bil konstant.

Min kæreste arbejder i døgnvagter 60 km væk. For at komme herned har han benyttet tog, lånt sin mors bil, sin fars bil, min søsters bil, hans brors bil, samt den jeg kører i tit.
Han har kun 7 vagter pr måned, hvilket gør, at familien har stået sammen om at låne biler ud, da han kunne passe jobbet, da det var det eneste, som han kunne finde. Han har ingen uddannelse, og måtte tage hvad der var, da han i 2010 blev fyret.
Jeg har sgu ikke betalt hans benzin på arbejde. Jeg er på kontanthjælp og har da ikke råd til at holde røven oppe på andre.
Dette siger jeg, hvortil hun siger ordret "jeg vil have de udskrifter, og hvis der er tanket benzin andre steder end der hvor du bor, så taler det jo for, at du har fællesskab med en anden".

HVA? hvad fanden mener hun med det. Jeg siger til hende, at jeg sgu da selv kan finde på ar fx køre i ikea i aalborg, jeg har været i givskud med ungerne samt i løkken med dem. Så hvorfor skulle jeg have fællesskab med en anden, blot fordi jeg har tanket forskellige steder? Det kan de sgu da ikke mene?
Jeg har nu printet alt ud, hvor der også fremgår, at der altså ikke er tanket benzin i den by, hvor hr kæreste arbejder.

Nu siger hun så, at vi jo må have været et par fra november 2011, for ellers ville jeg da ikke have droppet de børnepenge. Jeg forklarede hvordan det hang sammen med banken osv, men dette var hun helt ligeglad med.
Jeg udpenslede, at vi i 2011 slet ikke var på talefod, samt jeg var kæreste med en anden.

Til sidst sagde jeg farvel og lagde på.
Jeg magter ikke mere. Skal ind og aflevere udskrifter imorgen.
Jeg er ked af det, stresset, føler mig forfulgt personligt, føler de køre hetz på mig. Jeg har gjort alt for at følge reglerne og har ikke gjort noget forkert.

Hvordan håndtere jeg dette her?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 23:20   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Åh, altså... Du skal have et stort knus

Jeg bliver virkeligt harm, når jeg læser din historie. Konkrete råd har jeg desværre ikke til dig, men vil bare fortælle, at jeg synes det er ret grænseoverskridende, det du beskriver. Kommunen udfører jo nærmest politiarbejde...! Og agere dømmende magt!

Jeg håber andre kommer på banen med gode råd til dig. Vil dog lige give dig følgende link til en artikel i Information, om en enlig mor, der vandt en sag om socialt bedrageri i Det sociale nævn. Det kan altså godt lade sig gøre at kæmpe imod uretfærdig behandling - og få ret

http://www.information.dk/276597

Ps. Et enkelt forslag: Husk at få alt på skrift - ikke via telefon. Giv dem din email og sig, de fremover kan kommunikerer med dig via den...

Sidst redigeret af Risa; 27-06-2012 kl. 23:27.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 23:44   #3
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Jeg er rystet .. du får lige nogle

Jeg tænkte .. har du ikke mobilteam med ind over endnu ?
Det synes jeg vil være godt for dig, da det du beskrev fra tidligere møde, lød som om de bider fra sig, når kommunen er tåbelige
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 23:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror det bedste du kan gøre mht håndteringen er, at bare gøre hvad de beder dig om, det er jo den eneste måde du kan bevise at du har ret, og de tager fejl.

Nu kan de så sidde og gennemgå de der udskrifter og se med egne øjne, at du ikke har noget med hans benzin at gøre. Det BURDE stille ''sagen'' i bero, for de finder vel ikke på mere....

Hvis, og når, der kommer ro på sagen, så ville jeg helt klart klage over sagsforløbet og det faktum at du føler dig krænket, invaderet, spioneret og følelsesmæssigt blottet.
Har de uret, så skal de dæleme også have smæk!

Jeg har selv via min psykiater, fået indført i min sag, at min mor og børnenes Far kommer og tager over, når jeg er syg. Det indbefatter både overnatninger, indkøb, børnenes tarv osv.
Og dette har jeg fået stemplet som værende okay - jeg har næsten lige fået min voksne søn med ind i sagen, fordi min mor snart bliver 85 og ikke er så stærk længere. Så nu kan min søn også trygt komme og gå, hvis jeg bliver syg.
Jeg har et gæsteværelse til samme formål.

Man skal dæleme være om sig, så der ikke kan komme den mindste forvikling.

Håber det bare er en storm i et glas vand du er udsat for........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 01:50   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kære ladytass
du er skrøbelig, men langtfra dum.
Du har lavet en fin, overskuelig og præcis beskrivelse af din sitution.

Og SÅ vender vi lige kanonerne derhen hvor de hører hjemme:

Sagsbehandleren kører rundt med dig, og du er i sagens natur let at påvirke, i din nuværende tilstand.

Skaf bisidder, vidner og ALT på skrift fra nu af.
Ikke flere telefonsamtaler! - det er vigtigere end du tror.

Optag meget gerne samtalerne med den nævnte SB, på din telefon eller en diktafon- de udtalelser du refererer her er så graverende, at det er på grænsen til en anmeldelse for manipulation og afpresning af en psykisk skrøbelig person (dig ;-) - men i det her tilfælde vil det komme dig tilgode at blive betegnet som sådan - så stejl ikke over det.)

Hun presser dig jo ud over de kendte grænser, og ansporer således til yderligere forværring.

Mobilteam, psykiater/pykolog med som opbakning nu!
Prøv at få dem til at skrive breve der bakker dig op - og du bør søge om at få en anden SB omgående.

Intet af det skriftlige behøver at være Dødehavsrullerne - du skriver fint og kortfattet - fortsæt med det.
Det vigtigste er opbakningen på skrift fra fagfolk der tages alvorligt af systememet:

-Om SB's grænseløse og kompetanceoverskridende opførsel.

-Om vigtigheden for dig, af stor tryghed og stabilitet i hverdagen - ikke mindst for at hindre du laver mere selvskade, og derfor fornuften i at lade dit private netværk støtte op, frem for helt nye ressourcekrævende tiltag og mennesker.
Som Helene beskriver, så prøv at få det 'blåstemplet' ved at få det skrevet ind i dine sagsakter hos kommunen (KANON tiltag/info Helene.)

Jeg kan læse mellem linjerne i hele dit indlæg, at der er masser af krudt i dig, og at du blot bliver usikker, og skal bekræftes af og til - fuldstændig lige som alle os andre.

Du kan godt det jeg lige har beskrevet, og vi er lige her, så snart du skriver igen.

Tungen lige i munden og power til den videre kamp!

Bekendtgørelse af lov om Sygedagpenge:

https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=139213#K9

Sidst redigeret af L.S.; 28-06-2012 kl. 01:54.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 09:27   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er i chok over det du udsættes for, og tror slet ikke at det er lovligt...

Jeg syntes at du skal kontakte sagsbehandlerens chef, for er ret overbevidst om at benzin regnskab først kan forlanges i en evt retssag, virker lidt som om at hun bare vil finde noget på dig...

Prøv at tage kontakt til en advokat pr tlf, det koster ikke noget at få et godt råd, og første samtale er gratis ved de fleste..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 10:09   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det kommunen har gang i er ulovligt, medmindre der er sket politianmeldelse.
Som borger har man pligt til at oplyse ændringer i sine forhold,
og som jeg læser det, HAR ladytass oplyst det fornødne.
Hvis jeg blev udsat for den behandling, ville jeg blive stiktosset,
og lade det være op til kommunen, at skaffe beviserne selv,
for det påståede sociale bedrag.
Det skal de nemlig selv sørge for i.h.t. lovgivningen.
Og der SKAL en politianmeldelse til.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 11:30   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Heyyyy STOP - du skal ikke aflevere en skid - shit jeg bliver så sur - undskyld.

Du sætter dig ned og skriver en mail:

Bekræftelse på modtagelsen af denne mail ønskes.

Da jeg er i tvivl om lovligheden i det der foregår fra jeres side lige i øjeblikket, vil jeg afvente skriftlig instruks.
Hermed mener jeg, at jeg er blevet bedt om at aflevere forskellige udskrifter osv, det gør jeg gerne, såfremt jeg får en skriftlig anmodning på det - inklusive henvisning til de eksakte § (og punkter) hvor det konkret står, at det er lovligt at bede om fra jeres side. Samt en forståelig forklaring på, hvorfor I ønsker dette udleveret.

Samtidig vil jeg gøre opmærksom på, at jeg fremover ikke træffes telefonisk, men udelukkende via mail eller brev.

Dette fordi jeg ikke længere vil finde mig i, at alle og enhver, på alle tidspunkter kan finde på at ringe og forlange forklaringer på alt muligt... som jeg iøvrigt ikke mener er relevant.

Derfor - jeg afventer svar på denne mail, og forventer fremover, at al kommunikation foregår skriftligt.

Med venlig hilsen


UUUUHHHH jeg ville ikke finde mig i det de har gang i, kan godt være de har mulighed for at bede om div udskrifter, men der skal altså være en ret god grund til det. Og det er ikke nok at de måske nok tror, vist nok.... bla bla bla...

Og som jeg tit er nødt til at skrive i slutningen af mine indlæg - er nok lidt skrap, og kan være at jeg er for skrap - men din sag = du vurderer dette var blot mit forslag

God dag
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 12:48   #9
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
helt enig - tving dem til skriftlige ordrer.
- så får piben nok en anden lyd.

Det er jo helt grotesk det du er udsat for.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 15:51   #10
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg har nu skrevet lang mail til dem og fået kvittering herpå.

borgerrådgiver i kommunen står bag min, samt mobilteam og socialrådgiver i psykiatiren kontakter dem omgående og kræver forklaring.
Derudover vil hun bede dem sende skriftlig hvad de har brug for af erklæring fra psykiatrien, således at mig og ungernes fars samarbejde er ok. Da dette er meget vigtigt for både min og sønnens tilstand.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig indsats af Aarhus kommune eller verdens bedste sagsbehandler. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 22-11-2012 17:27
Hurtig hjælp Mølgaard Alt det andet 6 04-04-2011 21:59
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
Hurtig brug for vejledning og hjælp Lax Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 24-02-2011 16:16
Hurtig hjælp!! Maj-Britt Alt det andet 5 23-03-2009 22:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension