K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2015, 13:08   #1
Bettina Storm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2015
Lokation: faaborg midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Bettina Storm er ny på vejen
job på 10 timer

Hej...
Er der nogle der ved hvor meget man må tjene ved siden af sin pension, jeg er gift, så der trækker de mig men kan jeg blive modregnet det jeg måske kan komme til at tjene, hvis jeg søge et job på 10 timer om ugen jeg har snakket med en sagsbehandler og hun sagde jeg godt måtte søge et job med løntilskud hvis jeg kunne finde et men ikke 20 timer om ugen. .
Men jeg syntes det er svært at finde ud af reglerne og nu havde jeg lige en mulighed for at søge et uden tilskud, men kan ikke finde ud af hvor mange penge man må tjene ved siden af.
Håber der er en af jer der selv har prøvet det og kan hjælpe. ...
Bettina Storm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 13:57   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Borger.dk har en beregner, hvor man kan regne det ud
https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...5-0b300a65af76

Du skal selvfølgelig kende lønnen, men du kan prøve dig frem med nogen tal, og se hvor meget resultatet påvirkes
Det er vidst noget med nogen procenter når man når over et bestemt beløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:02   #3
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bettina Storm Se meddelelser
Hej...
Er der nogle der ved hvor meget man må tjene ved siden af sin pension, jeg er gift, så der trækker de mig men kan jeg blive modregnet det jeg måske kan komme til at tjene, hvis jeg søge et job på 10 timer om ugen jeg har snakket med en sagsbehandler og hun sagde jeg godt måtte søge et job med løntilskud hvis jeg kunne finde et men ikke 20 timer om ugen. .
Men jeg syntes det er svært at finde ud af reglerne og nu havde jeg lige en mulighed for at søge et uden tilskud, men kan ikke finde ud af hvor mange penge man må tjene ved siden af.
Håber der er en af jer der selv har prøvet det og kan hjælpe. ...
skal det ikke være det man kaldte skånejob i gamle dage ellers er du hurtigt flex parat puha 8 min om dagen kan gøre det pøj pøj...nu skriver du så heller ikke om vi snakker ny ordning men det formoder jeg.
mht til hvad i må ha af indkomst mener det er omkring 150.000 før din pension bliver nedsat med 30 kr for hver 100 kr du tjener
__________________

Sidst redigeret af handy; 28-09-2015 kl. 14:04.
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:10   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
handy:
Det der før hed skånejob, hedder nu løntilskud.
"Job med løntilskud for førtidspensionister (tidligere kaldt skånejob) er en mulighed, hvis du ikke kan klare et job på almindelige vilkår. Du kan både arbejde på fuldtid og deltid, men du skal modtage førtidspension og være under 65 år."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:14   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tjener du mere end ca. 73.000kr om året har det betydning for størrelsen af din pension. Husk at medregne evt. Erhvervatsbs erstaninger eller udbetalinger fra pensionsselskab samt renteindtægter m.v.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:30   #6
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
handy:
Det der før hed skånejob, hedder nu løntilskud.
"Job med løntilskud for førtidspensionister (tidligere kaldt skånejob) er en mulighed, hvis du ikke kan klare et job på almindelige vilkår. Du kan både arbejde på fuldtid og deltid, men du skal modtage førtidspension og være under 65 år."
ok takker så blev jeg det klogere....

forsat god dag.
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension