K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2015, 18:36   #1
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Hej Jer på K10

Jeg har et spørgmål jeg er flyttet i et Boligselv skab i Hjørring jeg for boligsikring fra komunne men Boligselskabet går ind og trækker min boligsikring fra hus leje så jeg skal betale mindre husleje mit spørgmål er det normalt at de gør det da jeg næsten altid har sat dem ind på min konto i banken bare et måske dum spørgmål men har aldrig prøve det på den måde . de bedste hilsner Rolle Nordjylland
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 19:21   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
nu er det over 20 år siden jeg sidst fik boligsikring, men der blev de automatisk fratrukket huslejen. Det var alm. praksis i den kommune jeg boede i der at de sendte dem direkte til udlejer, som så nedsatte huslejen tilsvarende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 19:47   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er de også begyndt at gøre her hvor jeg bor, på Sjælland.

I sidste ende gør det jo ikke nogen forskel, for der bliver jo bare trukket det mindre fra din konto, så et beløb der svarer til boligsikringen står tilbage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 20:57   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vist den helt normale fremgangsmåde idag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 21:17   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Mener at de gør det ved stort set alle boligselskaber
Ved mig har de også gjort det i alle de år jeg har boet her, hvilket er 5½ år
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 21:52   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeg bor til leje i en boligforening der høre hjemme i Randers...Bor på Djursland.....Og får min boligsikring sat ind på min bankkonto.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 22:07   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker heller ikke i køge kommune....der bliver boligsikringen også sat ind på ens bankkonto...

Så det må være forskelligt fra kommune til kommune...om hvordan de gør..

Ja det kan måske være lige meget hvordan de gør det....men det minder i den grad om formynderi når man ikke selv får pengene udbetalt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 22:42   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Må sige at jeg ikke kan se noget problem i at de udbetales til udlejer.
Der er jo i princippet bare en slags nedsættelse af huslejen. I hvert fald som jeg tolker boligsikring
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 07:25   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan forestille mig, at nogle boligselskaber, eller kommuner, gør det fordi de har erfaring med, at nogle lejere ikke er så gode til, at få betalt deres husleje, og måske endda hæver boligsikringen inden banken overfører pengene.

Jeg kan heller ikke lide tanken om formynderi, men på den anden side, hvis det kan medvirke til, at nogle familier ikke bliver sat ud af deres bolig, så synes jeg det er til, at leve med.

I sidste ende er resultatet jo det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 08:38   #10
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg bryder mig ikke om at det bliver indbetalt til boligselskabet.
Personligt fordi jeg synes det er træls at mit boligselskab på den måde får indblik i min privatøkonomi, det finder jeg meget grænseoverskridende. Og fordi det er mine penge, mig der får dem "bevilget" efter ansøgning jeg har lavet... men jeg "ser" dem aldrig og har ikke råderet over dem!
Desuden fordi jeg finder det betænkeligt at man som boligselskab kan trække oplysninger i eget system i forhold til feks indkomst for sine lejere i feks en bestemt bydel. Dette uden at data på nogen måde er sikret - da det jo simpelthen fremgår af deres regnskab.
Da boligselskaber er business, der skal give overskud bruger man naturligvis disse oplysninger for at optimere virksomheden. Både internt, men også feks i forbindelse med bevillinger fra staten til feks at "byforny" gøre udsatte områder mere attraktive osv.... Det finder jeg problematisk...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension