K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 03:07   #11
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
På jobnet.dk kan du finde et cherport nummer du kan ringe til ,de er rigtig søde til at hjælpe.
Har selv brugt dem flere gange,fordi mit CV ofte bliver lukket ikke af mig men en fegel der åbenbart kan ske.

Hvad er et cherport?
Hvad er en fegel?

Er det fejl? Så mister man sine penge uden at vide det.

Der er ikke computere til brugere på JSV i Baldergade, Nørrebro. De har ikke vist mig at der er nogen. Heller ikke efter de er flyttet.

Det er ikke en kode. Det er Nem ID man skal bruge.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 07:30   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Soalik Se meddelelser
På jobnet.dk kan du finde et cherport nummer du kan ringe til ,de er rigtig søde til at hjælpe.
Har selv brugt dem flere gange,fordi mit CV ofte bliver lukket ikke af mig men en fegel der åbenbart kan ske.

Hvad er et cherport?
Hvad er en fegel?

Er det fejl? Så mister man sine penge uden at vide det.

Der er ikke computere til brugere på JSV i Baldergade, Nørrebro. De har ikke vist mig at der er nogen. Heller ikke efter de er flyttet.

Det er ikke en kode. Det er Nem ID man skal bruge.
Hvad er et cherport? = support
Hvad er en fegel? = fejl

Man skal ikke bruge nem id only, du kan oprette dig som bruger på jobnet, lidt ligesom du oprettede dig som bruger her på k10, men nem id gør det dog nemmere, jeg har kun brugt nem id første gang jeg oprettede mig på jobnet, efter dette kan jeg logge ind på jobnet med brugernavn og password der er tilknyttet min nem id, uden at skulle det der nøglekort.

Dit cv skal være søgebart på jobnet.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 08:40   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Søgbart ?

Hvad mener i når i siger at et V skal være søgbart, og hvem bestemmer om det er søgbart ?
Om CVet kan søges afhænger udelukkende af den der søger op de søgeord vedkommende taster ind.

I mit tilfælde mener jeg det vil være på kant med loven, den lov der siger det er strafbart at søge og påtage sig job man ikke kompetent til.
En arbejdsgiver det ansætter en person der urets mæssigt har fået jobbet på falske forudsætninger, har ret til erstatning.

Jeg er ikke til rådighed idet jeg er sygemeldt, har jeg ind og taster CV er det jo det samme som at sige at jeg er til rådighed.

Jeg er fuldstændig klar over at de har tænkt at lukke for ydelsen, men de må så give klar besked om hvad de egentlig har tænkt i mit tilfælde, ikke bare slynget ud at det skal alle bare gøre.
Jeg er ikke alle og alle er ikke mig, derfor må jeg bede om individuel rådgivning, hvilket kommunen iøvrigt altid er forpligtiget til at gøre.

og så lige til jer der siger man kan gå på jobcenteret og låne computere... mit jobcenter har da ikke noget computer man lige kan låne.

Og koder til jobnet, mit hoved kan ikke rumme flere koder, og det er ærligt talt.
Jeg er simpelthen så stresset efter praktik så jeg også har fysiske symptomer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 08:50   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak Mookmik for din oversættelse

Jeg glemte lige i farten at de jo er flyttte rundt,jeg syntes du skal skrive til jobkonsulent/jobcentret og sagsbehandleren og be om at få hjælp til det.

få evt nogle uger hos anden aktør til at få orden på det.



Ja ,det teknik kan nok give bekymminger - men skyldes lukning en fejl så siger support at så bliver man vel ikke trukket for de dage .
(det handler vist om tillid til systemet )
siger bare at mit har været sat af flere gangen,på grund af fejl hos dem.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 08:55   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skal i så begynde forfra med at taste når CV lukker ned ved en fejl ?
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 09:07   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej nej. det bare lukket så det ikke kan søges at arbejdsskiver og komunne.Men det jo også slemt nok når de truer med at trække en dagløn for hver dag det ikke er søgebart.

I øvigt fik jeg besked om sidst at hvis jeg ikke selv søgte job så kunne jeg jo midste min ledigheds ydelse.
indrømmer at jeg indurerede det bare.men jeg er virkelig ved at få strres over det blanke skema jeg har som jeg skulle skrive på om hvor og hvad jeg havde søgt på.

der er ingen job jeg kan søge,men skal bede om at der oprettes et,jeg kan med mine skåne hensyn,og det jo håbeløst.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 09:19   #17
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvad mener i når i siger at et V skal være søgbart, og hvem bestemmer om det er søgbart ?
Om CVet kan søges afhænger udelukkende af den der søger op de søgeord vedkommende taster ind.

I mit tilfælde mener jeg det vil være på kant med loven, den lov der siger det er strafbart at søge og påtage sig job man ikke kompetent til.
En arbejdsgiver det ansætter en person der urets mæssigt har fået jobbet på falske forudsætninger, har ret til erstatning.

Jeg er ikke til rådighed idet jeg er sygemeldt, har jeg ind og taster CV er det jo det samme som at sige at jeg er til rådighed.

Jeg er fuldstændig klar over at de har tænkt at lukke for ydelsen, men de må så give klar besked om hvad de egentlig har tænkt i mit tilfælde, ikke bare slynget ud at det skal alle bare gøre.
Jeg er ikke alle og alle er ikke mig, derfor må jeg bede om individuel rådgivning, hvilket kommunen iøvrigt altid er forpligtiget til at gøre.

og så lige til jer der siger man kan gå på jobcenteret og låne computere... mit jobcenter har da ikke noget computer man lige kan låne.

Og koder til jobnet, mit hoved kan ikke rumme flere koder, og det er ærligt talt.
Jeg er simpelthen så stresset efter praktik så jeg også har fysiske symptomer.
Der skal stå dette når du logger ind på jobnet, på den første side du ser efter du logger ind

Du er godkendt til et fleksjob og modtager ledighedsydelse

Dit CV med CV-nummer xxxxxxxx er søgbart.


Som fleksjobber er man ledig og skal stå til rådighed som det så populært hedder og skal være jobsøgende.

Dog til forskel for de raske jobsøgende, skal man ikke melde sig ledig da der er andre regler for de raske ledige kontra det at være ledig fleksjobber.

Som fleksjobber har du skåne behov, sygdom osv. disse ting bliver der taget højde for når og hvis man en skønne dag finder eller får tilbudt et fleksjob.

Syge mennesker kan blive visiteret til fleks ned til et par timer om ugen og kan du jobbe 30 minutter om dagen, ja så hedder det fleks møllen, det betyder du skal søge fleksjob der tilgode ser dine skånebehov osv og jobbet skal være godkendt til fleksjob.

Du skal ikke stresse over dette med jobnet, det er livet for kort til.

Nu aner jeg jo af gode grunde ikke hvor du er henne i systemet, er du blevet afklaret, visiteret til fleks eller er du sygemeldt på sygedagpenge ......

Bibliotekerne har også en pc man kan bruge, ellers tag den op med din jobkonsulent eller din sagsbehandler og spørg dem, da de ved hvordan og hvor de computere står i kan frit benytte i dit lokal område.

Du skal adskille det med at være " normal - rask " ledig og så det at være ledig visiteret til fleksjob, uanset hvor meget du kæmper imod dette, så er det loven, opfundet af de såkaldte folkevalgte og ja, det er pisse irriterende det med jobnet og cv halløjet, men der er ingen vej uden om med mindre man kan leve med at de smækker kassen i.

Alle ledige der modtager ydelser ved ledighed ( rask som syg ), skal oprette sig på jobnet, like it or not, men sådan er det og der er intet vi kan gøre ved det og der er ikke noget individuelt over dette med jobnet og cv, det er en samfundsbyrde vi pt. må lære at leve med og det med jobnet og cv har været gældende i mange år efter hånden, om man så er fleks visiteret eller ledig på dagpenge eller kontanthjælp, den del med cv og jobnet rammer alle ved ledighed.

Sidst redigeret af mookmik; 09-07-2013 kl. 09:22.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 09:38   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg er godkendt til fleksjob og har arbejdet som sådan siden 2005 i to forskellige jobs.

Jeg er langsomt gået ned i tid, er nu godkendt til 15 timer, men formår ikke at arbejde 3.
Jeg står således ikke til rådighed for det jeg er godkendt til, men er under afklaring.
At skrive under 3 timer i mit CV ville være i modstrid med sidste godkendelse på 15 timer, at skrive 15 timer ville være i strid med virkeligheden.

Jeg har brug for hjælp fra jobcenteret til at lave mit CV korrekt, det er ikke bare fordi jeg mangler computer.
Mener jobcenteret der skal oprettes noget pseudo deltager og anvender de selvfølgelig selv tid på det.
Jeg skal ikke have nogettg klemme fordi jeg pludselig får meldt ud at jeg kan for meget, eller de påstår jeg kan for lidt og mit CV ikke er tilstrækkeligt.

Er der nogen der kender statistik for at nogen overhovedet har haft nytte af et CV på jobnet ?
Altså ud over at det holder nogle mennesker beskæftiget at drive sådan et netværk :-)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 09:49   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det skal nok være statistik,men det nok ikke en de kan prale af

Hvis du tidliger er visiteret til 15 timer så er det det der skal stå i dit cv

indtil andet er bevist og beskrevet og godkendt.

Sådanne har cv stået gemmen de 9 år jeg har haft det.

Skulle du være så heldig at der kommer bud efter dig på 15 timer ,så siger du jo bare som det er - at du er under afklaring og muligvis til mindre timer,det da enkelt nok.

iøvigt så vil et nyt job oftes starte med en prøve tid det også skal vise hvor mange eller hvor lidt man kan i lige det job.
For det kan der jo være forskel på ,men det ved du sikkert alt du har jo været i arbejde 2 gange før eller var det arbejdsprøvninger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 09:55   #20
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg er godkendt til fleksjob og har arbejdet som sådan siden 2005 i to forskellige jobs.

Jeg er langsomt gået ned i tid, er nu godkendt til 15 timer, men formår ikke at arbejde 3.
Jeg står således ikke til rådighed for det jeg er godkendt til, men er under afklaring.
At skrive under 3 timer i mit CV ville være i modstrid med sidste godkendelse på 15 timer, at skrive 15 timer ville være i strid med virkeligheden.

Jeg har brug for hjælp fra jobcenteret til at lave mit CV korrekt, det er ikke bare fordi jeg mangler computer.
Mener jobcenteret der skal oprettes noget pseudo deltager og anvender de selvfølgelig selv tid på det.
Jeg skal ikke have nogettg klemme fordi jeg pludselig får meldt ud at jeg kan for meget, eller de påstår jeg kan for lidt og mit CV ikke er tilstrækkeligt.

Er der nogen der kender statistik for at nogen overhovedet har haft nytte af et CV på jobnet ?
Altså ud over at det holder nogle mennesker beskæftiget at drive sådan et netværk :-)
Der er ikke noget krav om at du skal skriver hvor mange timer du kan klare i et fleks job, da den del kommer først til sin ret, når du kommer i praktik i det sted du bliver ansat i fleksjob og der finder man så ud af det med timetal og dine skånebehov i det fleksjob osv. så det kommer med ind under din ansættelse i det fleksjob du har fundet eller er blevet anvist af kommunen.

Jeg selv er visiteret til fleks på under 7 timer om ugen fra den 1/5-13, men det kan jeg ikke bruge til så meget lige pt. da kommunen vil sige, at der er forskel på hvad man kan klare i time antal, alt efter hvilket job man finder eller bliver tilbudt, det du skal hænge dig og slå i bordet med, i er dine skåne behov og der hører dine time antal under, hvis du forstår.

For mig personligt er jobnet lidt af en joke, men det er med til at stresse os borgere ude i samfundet, syge som raske borgere der bliver ramt af ledighed.

Jeg går pt. på et slags fleks center 2 timer om ugen, det er hvad det kan blive til med mine skåne behov eksempelvis.

Sidst redigeret af mookmik; 09-07-2013 kl. 09:59.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirring KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 26-04-2013 07:52
Total forvirring Babyrex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-02-2012 15:08
Førtidspension i udlandet... forvirring. octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 32 01-09-2011 04:48
paragraf-forvirring... fillemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 15-03-2010 15:35
Forvirring ang. fleksjob snowwhite Spørgsmål ang fleksjob 7 23-07-2009 20:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension