K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2013, 11:24   #1
Gilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Gilbert er ny på vejen
Boligstøttelån/forældelse

Jeg modtog boligsikring, som et boligstøttelån som boligsikring tilbage i 2004-6, lånet skulle betalers tilbage når jeg solgte andelslejligheden. Beløbet er på 37.000 kr. Jeg hørte efterfølgende ikke fra kommune og glemte alt om lånet indtil de kontaktede mig efter sidste år. Altså efter 2½ år. Jeg mener de var for sent på den og meddelte dem det. Ankestyrelse tilbageviste min påstand og nu, 3½ år efter ønsker de så pengene og har sendt mig et indbetalingskort. Jeg er stadig i tvivl om jeg skal betale. Jeg har ikke anerkendt gælden. Har jeg nogen mulighed for at vinde en retssag?
Gilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:34   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal ikke betale hvis du stadig sidder i andelslejligheden. Har du solgt andelslejligheden, så har du pligt til at tilbagebetale beløbet til kommunen, da det jo har været den klare forudsætning for, at du kunne få boligsikringen (mod tilbagebetaling) den dag du sælger boligen.

Faktisk er de så rummelige, at de gerne venter 3-5-10 år, eller hvor lang tid det nu tager at sælge en ejer/andelslejlighed. Det er en fin ordning der hjælper mange, så prøv helst at betale tilbage med kærlige tanker om tak for lån.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 11:37   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har jo indgået en aftale om at betale, når du sælger lejligheden. Aftalen står ved magt medmindre begge parter har ændret den. Men spørg kommunen. Ved ikke om kommunen har eller har kunnet tinglyse kravet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 13:56   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kommunal gæld bliver kun forældet efter 10¨år, så der er ikke noget at gøre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2013, 15:41   #5
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gilbert Se meddelelser
Jeg modtog boligsikring, som et boligstøttelån som boligsikring tilbage i 2004-6, lånet skulle betalers tilbage når jeg solgte andelslejligheden. Beløbet er på 37.000 kr. Jeg hørte efterfølgende ikke fra kommune og glemte alt om lånet indtil de kontaktede mig efter sidste år. Altså efter 2½ år. Jeg mener de var for sent på den og meddelte dem det. Ankestyrelse tilbageviste min påstand og nu, 3½ år efter ønsker de så pengene og har sendt mig et indbetalingskort. Jeg er stadig i tvivl om jeg skal betale. Jeg har ikke anerkendt gælden. Har jeg nogen mulighed for at vinde en retssag?
Hmm hvordan kan man glemme at man har et lån på 37.000 kr.
En ting er sikkert, hvis du ikke betaler, så er det staten = hele den danske befolkning der skal betale.
Jeg foretrækker i hvert fald at man såvidt muligt betaler sin egen gæld. Så ja, jeg synes du skal betale.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 08:32   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ved direkte lån som dette, SKAL du tilbagebetale, ved salg som aftalt.

Anderledes er det hvis du have fået støtten ud fra at du skal tilbagebetale, hvis du har betalingsevne. her er der 3års forøldelse.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 13:03   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I første indlæg du skrev på k10, skriver du at du bor i en lejlighed anvist af kommunen, og i den forbindelse modtager en høj boligsikring og vil høre om det passer, om man bliver modregnet hvis man arbejder.....

Vil det så sige at du har solgt din andelslejlighed, og fået kommunen til at anvise en bolig efter salget og nu er i tvivl om du skal tilbage betale lånet fra andelslejligheden - på trods af du endda får en høj boligsikring

Eller er du mon en af dem der bare skriver herinde for sjov for at teste brugernes holdning på hint og did - du svarer jo heller ikke hvis man svare, på trods af, flere forsøger at hjælpe....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27181
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 10:31   #8
Gilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Gilbert er ny på vejen
Moral!!!

Der bliver da givet gas herinde - jeg stiller et par konkrete spørgsmål fordi jeg er i tvivl og bliver mødt af en flok moralister... Og en lidt paranoide skribent der mener jeg måske bare er ude på at teste brugerens holdning... Jeg tror jeg søger andre græsgange....
Gilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 13:51   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Flokken af moralister har som bare tippet om loven, men vil gerne gå så langt og skrive, at loven godt kan være irriterende, men hvordan skulle de ellers have svaret??

Så selvom du søger nye græsgange, så bliver svaret nok ikke markant anderledes.

Og nej, jeg er som ikke paranoid, jeg undrer mig bare, når folk spørger og får svar, og aldrig melder tilbage om de kan bruge svaret. Det er da en underlig opførsel og giver unægtelig følelsen af, at spørgeren ikke er reelt interesseret i det der bliver svaret. Hvordan tolker man ellers ligegyldigheden?

www.borger.dk står der en mænge gode oplysninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 15:34   #10
Gilbert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Gilbert er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Flokken af moralister har som bare tippet om loven, men vil gerne gå så langt og skrive, at loven godt kan være irriterende, men hvordan skulle de ellers have svaret??

Så selvom du søger nye græsgange, så bliver svaret nok ikke markant anderledes.

Og nej, jeg er som ikke paranoid, jeg undrer mig bare, når folk spørger og får svar, og aldrig melder tilbage om de kan bruge svaret. Det er da en underlig opførsel og giver unægtelig følelsen af, at spørgeren ikke er reelt interesseret i det der bliver svaret. Hvordan tolker man ellers ligegyldigheden?

www.borger.dk står der en mænge gode oplysninger.
Du kan tolke på lige så meget som du lyster - men fakta er, at du ikke ved en sip om mig, mine motiver, min sygdom, fravær på siden, eller ikke fravær på siden... og jeg kan jo tolke på dine over 10.000 indlæg og kommetarer herind at du ikke har meget andet at lave... så...

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ved direkte lån som dette, SKAL du tilbagebetale, ved salg som aftalt.

Anderledes er det hvis du have fået støtten ud fra at du skal tilbagebetale, hvis du har betalingsevne. her er der 3års forøldelse.

VH POpiae
Tak for svaret..

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kommunal gæld bliver kun forældet efter 10¨år, så der er ikke noget at gøre.
tak for svaret..
Gilbert er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension