K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2013, 09:29   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din læge er vigtig, så tænker at du nok er nødt til at tage derned nogle gange, så han kan se hvor dårlig du bliver.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 09:38   #12
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Det vil han jo ikke have.. Har forsøgt at lave tider for at få snakket med ham og han kunne se mig..

Hans eneste svar var at det skulle jeg bestemt ikke...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 10:09   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Faktisk er der indbygget i deres honorarsystem at de må afholde et vist antal oplysende/sociale/støttende samtaler.. så din læge er på tværs, når han ikke vil give dig det.

Mit råd - find en ny..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 10:25   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ens læge er en utrolig vigtig brik i hele puslespillet, har man en dårlig læge, tjaaa så plejer man også at have en rigtig dårlig sag.

Ens læge er jo den der holder kommunen på afstand, sygemelder én hvis det er påkrævet, og støtter en hvis noget går skævt og man har brug for trøst og opbakning, og som hjælper en med at forstå speciallægeerklæringerne osv osv. Min egen læge var guld værd, og havde altid tid til mig, og var der overbooket i konsultationen, så fik han altid presset mig ind, eller ringede til mig så vi kunne få en god lang snak på telefonen i stedet....

Kan slet ikke forstille mig at min læge havde været på tværs, og havde han været det, så havde jeg omgående fundet en ny.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 12:43   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at spørge om hans - lægens - syn på hele sagen og hvorfor han ikke vil drøfte det med dig. Du har selvfølgelig krav på rene linier.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 19:14   #16
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Han vil ikke engang tage en Tlf konsultation..

Man må kun ringe og få de 5 min i hans tlf tid om morgenen...

Problemet er at jeg lige har skiftet læge da min gamle læge ikke mente mit Mcs var noget særligt..

Hun mente at jeg sagstens kunne ophold mig steder med Kemi, og bare fordi jeg fik verjtrækningsproblemer betød det jo ikke at jeg stoppede med at trække vejret..

Hun sagde direkte til mig, ALLe kan jo Arbejde med stærke smerter, og du er for ung til pension..

Så ja jeg er heldig mht læger...

Ham der gav mig min diagnose sagde til mig jeg skulle væk fra min gamle læge så hurtigt som muligt da hendes holdning ville ende med at slæå mig ihjel, da man holder op med at trække vejret til sidst, og får Sår i mund og svælg helt ned til lungerne hvis man ikke går væk fra kemien og parfymen....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 21:08   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
egen læge vægter ingen steder, hvis dine papir fra speciallæge er 100 procent klare og tydelig. altså at de slå fast at din funktionsevne og erhvervsevne er nul. især når to læger, åbenbart har den klare holdning som de nu engang har.


hvad skriver din speciallæge omkring din funktionsevne?
der må mangle et eller andet i din papir, så man kan tolke dem på forskellige måder
desværre er det ikke alle speciallæge som laver nogen helt klare erklæringer

uden du har helt klare lægepapir fra speciallæge på ingen eller meget nedsat funktionsevne og nul erhvervsevne. så kommer man ikke langt, når der er tale om en pensionssag. samt uden en ordenligt dokumentation af din arbejdsevne, som kommunen kun kan vurdere. hvis du ikke kan klare en, så er der mulighed for at lave en i hjemmet
loven er bare blevet så stram, at man stort set skal være død, før du kan undgå et ressourceforløb. Da loven er meget klar, at man skal have været i et ressourceforløb, før der kan tilkendes FP.

Min egen læge har også været guld værd, men det er altså 100 procent de papir fra mine forskellige speciallæger og en arbejdsprøvning på 5 uger
som har udløst min pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-06-2013 kl. 21:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 23:10   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Det vil han jo ikke have.. Har forsøgt at lave tider for at få snakket med ham og han kunne se mig..

Hans eneste svar var at det skulle jeg bestemt ikke...
Kan du ikke finde en eller anden undskyldning for at bestille en tid?

Jeg tænker bare lidt, at man har vel altid en eller anden lille skavank man gerne vil have kigget nærmere på.

Når du ringer og bestiller en tid spørger sekretæren måske, hvorfor du vil have en tid, og så må du jo finde på et eller andet "gangbart".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 23:14   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, du kan da lige fake en blærebetændelse, og når du kommer der op, er den pludselig forsvundet....og så kan du jo lige skyde det andet ind
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 23:15   #20
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg tror helt bestemt, jeg ville skifte læge
Det virker ikke som, det er en god læge, nærmest som om han ikke tror du er syg...
Han får jo penge for at behandle dig, og kan da ikke nægte at se dig
Jeg syntes det er MEGET vigtigt at have en god læge
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Hvis bare alle offentlige ansatte gjorde som hende.. Antoniette Politik og Samfund 1 22-10-2012 11:20
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Hvad fejler du? zuza Politik og Samfund 0 17-06-2008 11:25
syntes det er langt ude nu putte Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-08-2007 23:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension