K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2013, 16:08   #1
yvette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
yvette er ny på vejen
Angry Private aktører

Kan man blive ved med at sende folk til private aktører, jeg har igennem 4 år nu været sendt afsted til sådanne. Jeg har 2 - 2 1/2 time tilbage af min arbejdsevne. Har været revalideret ind på arbejdsmarkedet fra før jeg kom i arbejde. Har været nogen og tyve år på arbejdsmarkedet, indtil jeg blev afskediget p.g.a. Helbredet. med venlig hilsen Yvette
yvette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 16:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kender til en del fleksere der har gået år ind, og år ud, med tilknytning til privat aktørere.....så for fleksere er det vist RET normalt. Sjovt nok bliver de fleste headhuntet særlig aktivt op mod sommerperioden, så de ikke får Juni, Juli og August i fred. Om det er et tilfælde kan jeg ikke sige, men kender flere der føler sig særlig jagtet i sommerperioden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 18:30   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det kommer vel an på om anden aktør har samvittigheden i orden, ellers kan måske godt gå rundt og "sylte" der i flere år.

Jeg er hos anden aktør. hun er meget samvittighedsfuld, og forsøger at overtale kommunen til at stoppe praktik idet min arbejdsevne falder dag for dag.
Denne anden aktør har i hvert tilfælde ingen intentioner om at holde mig hen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 18:46   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan kun sige det samme, mange ryger fra anden aktør til anden aktør igen og igen og nej det er lovligt, flekser har jo så godt af, at blive aktiveret, i sær i sommer perioden, tænk hvis det frøkkelige skulle ske, at vi fik en ekstra uges ferie.

Selv skal jeg flytte i min ferie, så jeg skal endelig møde til aktivering, så jeg ikke kommer til, at bruge min tid, til at pakke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 18:54   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Selv skal jeg flytte i min ferie, så jeg skal endelig møde til aktivering, så jeg ikke kommer til, at bruge min tid, til at pakke.
Der hopper kæden af for mig, for at flytte er jo en særdeles udmærket og fornuftig aktivering, altså hvis det bare drejer sig om at holde dig igang, og der ikke er tale om en arbejdsprøvning.

Enhver "aktivator" burde klappe i sine små hænder og sige; gå hjem og aktiver dig selv med det flytteri, og kom så tilbage og fortæl hvodrdan det gik.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 19:08   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som du sikkert kan læse er jeg også lidt sur, jeg skal lige efter flytningen opreres, så skal ikke i job lige nu og alligevel, skal jeg sidder 2 gange ugeligt og søge job.

Prøvet at snakke for det måske var bedre, at jeg brugte mine kræfter på flytning, holdte ferie og blev oprereret, men nej man skal altid møde op, ellers ryger ledigheds ydelsen, på en måde er jeg ligeglad det er 2 gange 2 timer.
Men at skal sidde og søge job, når man venter på at blive snittet op er både at gøre grin med den ledige og arbejdsgiverne, der skal læse de job ansøninger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 19:21   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har haft pause i arbejdsprøvningen, med det formål at opretholde sociale kontakter !

Og jeg skal hilse at sige at jeg ellers bor i landets barskeste kommune.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 07-07-2013 kl. 19:23.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 19:52   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror ikke der findes flinke kommuner idag, i vores skal man som ledig fleksjobber aktiveres hver dag fra visitationen om det så er jobsøgning every day......

Stadig væk refusion og kassetænkning der tæller.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 19:57   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Her går man som ledig fleksjobber et år, inden der kan komme noget som helst på tale, og de farer i flint hvis mna stiller krav om at komme igang indenfor de første 12 måneder... det har virkelig været svigt af format, nårman gerne ville igang, og BAN har givet kommunen ret i at de INGEN forpligtigelser har de første 12 måneder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 20:16   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
hmm lyder underligt når man tænker på deres krav om revurdering efter 12 ledige mrd. ud af 18 mrd.

Men det kan da tænkes nogle "få" er fredet på deres ledighedsydelse, dem som igrunden burde have fået en pension.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forløb hos private aktører And77 Alt det andet 3 23-10-2010 21:11
Er private aktører kompetente til arbejdsprøvning? lillemillemor Politik og Samfund 4 03-06-2010 12:33
Rigsrevision: Private aktører zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 18-04-2009 22:45
private aktører myndighedsopgaver med ressourceprofiler: @PerChr Politik og Samfund 3 01-02-2009 01:51
Private aktører zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 15-05-2007 20:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension