K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2013, 17:23   #161
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Der er vist for mange penge at lune sig ved i hele "Cirkus Beskæftigelsesindsats" til at der er nogen der han lyst til at vænne sig væk fra den buldrende ild og mærke kulden.
Frida
Helt enig Frida - det er i dag udelukkende økonomien der styrer!

Også jeg undres såre over at så mange fagfolk finder sig i, at resultaterne af deres kompetencer og ofte lange uddannelser bliver kastet på møddingen med et pennestrøg (af ikke-fagfolk, vel at mærke!) eller blot trækker opgivende på skuldrene, når man forsøger at drøfte dette med dem.

Hvorfor nedlægger SAMTLIGE uddannede socialrådgivere i DK ikke arbejdet i blot én arbejdsuge, for at kræve ansættelse af socialrådgivere til at løse socialrådgiveropgaver?

Jeg vil hellere undvære/miste/dø af ikke at kunne få kontakt med en ægte socialrådgiver i én uge, end fortsat at skulle pisses på af blodhundene fra DJØF.


Faglig stolthed og respekt for sine medmennesker er i den grad gået fløjten her i 2013.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 14:00   #162
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor denne tråd?

http://dknyt.dk/

"Brønderslev dømt for at arbejde uden autorisation
Kommunen er blevet dømt for at have udført kloakarbejde på private grunde uden den nødvendige autorisation for kloakarbejde
"

http://www.information.dk/telegram/304517

"De seneste års sager om overgreb på børn"

Vores menneskelige efterladenskaber kræves udledt af professionelle autoriserede håndværkere.

Børn der bliver misbrugt, har ikke den sammen garanti for ansvarsdeling og placering af samme ansvar, når sagerne beviseligt bliver "glemt" eller "sparet" til vi modtager flere anmeldelser. Vi skal jo være varsomme med at gribe ind.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 14:31   #163
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi vil have færre sager...

har Dansk Socialrådgiver Forening arbejdet på i en årrække.

Det er ikke lykkedes for dem.

De ønsker ikke en autorisation, som binder dem op på lovgivningen.

Trods det vil løse alle problemer og hvor problemet havner på rette skrivebord.

Politikerne, naturligvis!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/...1128055919.htm

"Sagsbunkerne er mange steder vokset over hovedet på de socialrådgivere, som arbejder med de svageste modtagere af kontanthjælp.

Socialrådgiverne har derfor meget svært ved at leve op til målsætningen fra regeringens kontanthjælpsreform om, at alle skal hjælpes i gang. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Majbrit Berlau, til Politiken.

- Det store arbejdspres er en barriere for, at vi kan nå de politiske ambitioner, regeringen og kommunerne melder ud, siger hun.
"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 16:41   #164
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
har Dansk Socialrådgiver Forening arbejdet på i en årrække.

Det er ikke lykkedes for dem.

De ønsker ikke en autorisation, som binder dem op på lovgivningen.

Trods det vil løse alle problemer og hvor problemet havner på rette skrivebord.

Politikerne, naturligvis!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/...1128055919.htm

"Sagsbunkerne er mange steder vokset over hovedet på de socialrådgivere, som arbejder med de svageste modtagere af kontanthjælp.

Socialrådgiverne har derfor meget svært ved at leve op til målsætningen fra regeringens kontanthjælpsreform om, at alle skal hjælpes i gang. Det siger formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Majbrit Berlau, til Politiken.

- Det store arbejdspres er en barriere for, at vi kan nå de politiske ambitioner, regeringen og kommunerne melder ud, siger hun.
"

Hilsen Peter
Peter, du taler stadigvæk om forhold der stadig er til stede - og om artikler der ikke har noget med autorisation at gøre...
En autorisation kan efter min mening overhovedet ikke ændre på de store sagsbunker som f.eks. socialrådgivere har.
Er helt enig med dig Zolskin, at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur.
Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen.
Blot LEAN er indført rigtig mange steder, og det kan virke rigtigt godt, hvor man her finder det der "spilder tiden" og fjerner dem fra arbejdsgangen, og hvor arbejdsgangen samtidigt bliver lettere = mindre fejl i sagsbehandlingen. Det vil efter min mening en autorisation ikke engang gøre....
Min pointe er, at selv med autorisation, så kan man lave de samme fejl som før. Og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 18:44   #165
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Curls & Zolskin og andre...

... der ikke er enig i mine synspunkter om at socialrådgiver burde være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen og ikke de bonus lønnede forvaltningschefer/kommunaldirektører der laver kommunens budget, er jeg af den mening, at i mangler viden.

I tror på eksempelvis LEAN, som jeg stiftede bekendtskab til i 1981, mange år før det offentlige begyndte på dette konsulent mirakle-fidus projekt, som i dag IKKE eksisterer på det private arbejdsmarkedet.

I tror på: "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur. Der er brug for en god arbejdsgang for at mindske fejl i sagsbehandlingen."

I påstår: "og det er ikke altid en socialrådgivers skyld, der kan komme til at lave en fejl. Ledelsen har det overordnede ansvar." ( hvis ikke det er socialrådgiveren der er skyld i fejl, i egne sager, hvem pokker er det så? S.U.

Ledelsen har det overordnede ansvar: Ja, det er korrekt, men når denne ledelse er bonuslønnet bla modtager af bonus for at budgettet overholdes, så er det for mig særdeles svært at forstå logikken i hvem der TAGER ansvaret i børnesex-sagerne. Hvor adskillige borgere, politi, lærer og pædagoger indberetter til kommunen, at noget er galt.

Endda med foto-dokumentation, uden at en eneste tager sig af problemet og hvor børn må fortsætte i årevis med at blive sex-misbrugt og tvunget til at æde hestelort. Se det er den virkelighed jeg tænker på.

Her kan I påstå nok så meget at "at det er ensrettet sagsbehandling, der er brug for - en god organisationskultur." der skal til for at borgerne kan modtage retssikkerhed, før at nogen tager ansvar.

Det har vi jo forsøgt os med siden 1998, hvor Folketinget vedtog RETSSIKKERHEDSLOVEN og det har indtil nu, ikke været nok.

Jeg påstår og fastholder at den enkelte socialrådgiver skal være statsautoriseret med ANSVAR over for lovgivningen.

Først der, hvor det personlige ANSVAR bliver placeret, løses disse retsløse tilstande, hvor gulvet er totalt slidt igennem, foran håndvasken.


Hele forståelsen af det at være statsautoriseret mangler I, efter min mening. Total manglende viden om hvordan autorisations-princippet fungerer.

Hvis socialrådgiveren var statsautoriseret, skulle de have en UNDERSKRIFT fra ledelsen, i de sager de ikke selv kunne afslutte iht lovgivningen, for at overdrage ANSVARET for ulovlighederne, til ledelsen. Tro mig, det tør en ledelse ikke.

På den måde havner selve problemet på BESLUTNINGTAGERNE`s skrivebord. Så er ANSVARET placeret påny og så kommer løsningerne.

Lov er lov og lov skal holdes Karen Hækkerup

http://www.handicap.dk/nyheder/2012/...ov-skal-holdes

Hilsen

Peter statsautoriseret gennem et langt liv

Sidst redigeret af phhmw; 28-11-2013 kl. 19:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 22:05   #166
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Jeg kan bare se, at der er rigtig mange love for det ene og det andet...og hvad kan man bruge det til, når man har et lavt funktionsniveau...de pisser jo bare på en - det er magtmisbrug og har intet med autorisation at gøre. Det er der rigtig mange læger, der også gør. Har mødt op til flere af slagsen. De er hverken mere kompetente, mere menneskelige, mere lyttende med en autorisation - det handler om den enkeltes personlighed. Sagen med psykiateren fra jylland taler for sig selv. Der blev der også holdt hånd over ham længe...og sådan er det med rigtig meget her i landet.
man skal ikke forvente, at en autorisation vil skabe en revolution eller ændre menneskers tankegang!


Fx kan jeg se ifht hjemmehjælp, at tildelingen afhænger af, hvilken visitator der og ingen objektiv vurdering af funktionsniveauet i hverdagen.
I forhold til sygedagpenge sager er det også meget forskelligt. Kender flere med samme diagnose, hvor de har kunnet være i fred i 3 år og dermed opnået bedring osv osv. Jeg kender mange eksempler og har også et grundigt kendskab til systemet indefra også mht. de, som yder magtmisbrug.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 22:18   #167
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er jo fornuftige betragtninger....

Kære Zolskin.

.... du kommer med, som viser en vis indsigt og erfaring.

Men den tid vi har levet, for mit vedkommende mange år, så må tiden komme hvor fornuften kommer til at råde..... også for de medborgere der ikke har de ressourcer, som vi har.

Jeg ved og har levet med at være statsautoriseret, at det er een løsning, som kunne forhindre ligegyldighed, frygt for at blive fyret etc.

Og placerer ansvaret hvor det hører hjemme, hvis systemet og mange embedsmænd arbejder efter ulovligheder.

Andre fag, Flymek, VVS, EL og Kloakmestre her har vi ingen problemer med at kræve ansvaret placeret.....

.... men når det drejer sig om børn og svage medborgere, så vil vi alt andet.

Det forstår jeg ikke.!!!


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 23:22   #168
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Og placerer ansvaret hvor det hører hjemme, hvis systemet og mange embedsmænd arbejder efter ulovligheder.

Andre fag, Flymek, VVS, EL og Kloakmestre her har vi ingen problemer med at kræve ansvaret placeret.....

.... men når det drejer sig om børn og svage medborgere, så vil vi alt andet.

Det forstår jeg ikke.!!!


Hilsen Peter
Helt ærlig Peter. Mange håndværkere sjusker helt vildt meget. Det har sandelig også været fremme i Operation X flere gange, men de får da ikke bøder, kommer i fængsel eller noget.... De kan bare lukke firmaet og starte en ny op, hvis de bliver afsløret i noget ulovligt, hvor folk gerne vil have penge tilbage.

Nu så jeg i tv i dag, at en sagsbehandler er blevet dømt for bedrageri (stjålet penge fra kommunen), det er vel en straf i sig selv, når det er noget personligt, man gør. Tænk lidt over det....

Det kan godt være, du mener, jeg og Zolskin mangler viden, men du kender os overhovedet ikke. Jeg arbejder selv i kommunen og behandler sager, så jeg kender systemet og kender en række arbejdsgange, og jeg kender og arbejder med LEAN. Så kom ikke og fortæl mig, at jeg mangler viden på det område.

Allerede i starten af denne tråd har der været flere andre, der har samme mening om, at en autorisation slet ikke vil hjælpe.

I stedet for du indsætter link til artikler osv., så fortæl os, hvordan DU kunne tænke dig hvor en socialrådgiver med autorisation ville kunne fungere??? Vil personen overhovedet kunne arbejde anderledes med en autorisation og arbejde bedre? Er det i øvrigt rimeligt at en med autorisation skal straffes for noget, som vedkommende ikke har fået kendskab til, hvordan tingene skal gøres (f.eks. fra uddannelsen eller ledelsen). Er du klar over, at rigtig mange sager som socialrådgivere arbejder med, sidder med sager, hvor man afgør de her sager efter SKØN? (det vil sige man kan ALDRIG ALTID 100 % være sikker i en sag).

Zolskin: Peter kan man ikke komme nogen vegne med. Jeg kan godt følge i det, du skriver....
og også alle de andre der har skrevet om, at de ikke kan se, at en autorisation kan gøre nogen forskel overhovedet.

Der findes allerede lovregler, der kan straffe en kommunal medarbejder personligt(eller en socialrådgiver, som det handler om her).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 01:09   #169
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du må ikke lægge ord i min mund, som jeg ikke har udtalt..

Kære Curls.

Jeg påstår, at du mangler viden om konsekvensen, ved at være at være statsautoriseret.

Jeg har ikke påstået du mangler viden om LEAN.

Iøvrigt:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=43

.. hvor Københavns kommune ikke overholder de LOVBUNDNE frister, som Folketinget har vedtaget ved lov, da de ikke formår at afgøre sagerne til afgørelse, inden de krævede 3 måneder.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...0824064815.htm

http://www.avisen.dk/ombudsmanden-in...re_231666.aspx

Eller her hvor det gør rigtig ond på de svage, når såkaldte professionelle ikke passer deres arbejde, helt uden KONSEKVENS

http://scleroseforeningen.dk/nyhed/v...t-f%C3%A6ngsel

Så hverken LEAN, "en god organisationskultur" eller ensrettet sagsbehandling
har beviselig hjulpet imod disse lovbrud, imod Folketingets lovbundne regler.

Så jeg holder fast på min overbevisning at socialrådgivere skal være statsautoriserede, især i børnesager med §50 undersøgelser.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 05:49   #170
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvad skal man så gøre....bare lade være med at gøre noget som helst?

Måske folk kunne være lidt konstruktive i stedet for bare at afvise et forslag...

Det er jo ret nemt at bare afvise alt der kommer....jamen vi behøver da intet at gøre...for det hjælper jo ikke alligevel...

Så fortæl hvad der vil virke...

For det at man kan straffe som du siger curls....tja....det kan man også over for kommunerne....men sjovt nok sker det ikke...

Så man er nødt til at få gjort noget....så der kommer en eller anden konsekvens ved fejl...

Og lad nu være med at daffe den over på skøn....for det er jo ikke det det drejer sig om....

Det er når der bliver lavet klokkeklare fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension