K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2015, 21:58   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hvor er grænsen...

Hej jeg skriver på vegne af et familie medlem.

Hun er flexisiteret og har ikke kunne finde noget arbejde, hun fortæller
At hun har fået en ny jobkonsulent som er ubehalig og er lidt aggressiv i hans adfærd for nogle dage siden havde jobkonsulenten gjordt hende opmærksom på
At hun også skal søge stillinger og aftenen.

Det er ikke fordi hun ikke vil men hendes mand arbejder og er hjemme Kl 22 hverdag og hun har 2 mindre børn hvor den ene har en psykisk diagnose hun
Men det var han meget ligeglad med han mente at enten familie medlemmer
Eller naboen kunne passe børnene...
Sb. Var også med til mødet

Hvad siger lovgivningen omkring dette?
Må man skifte jobkonsulent?

Hvad siger i?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 22:44   #2
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Fleksjobvisiterede har pligt til at være aktivt jobsøgende men har ikke pligt til at søge aftenjob.
Sagsbehandler og jobkonsulenter kan være meget ubehagelig men man kan desværre ikke klage over hans personlig. Det er næsten umuligt at skifte sagsbehandler med mindre der er tale om grov forsømmelse
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 23:08   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig kan man klage over tåben....til jobcenterchefen...

Spørgmålet er om du får noget ud af det...

Dette ville ikke holde mig tilbage...jeg ville udbasunere hvilken tåbe vedkommen er...

Jeg kan ikke forstille mig at jobkonsulenten vil være særligt glad for en henvendelse fra chefen...

Så jeg ville klage på stedet...og beskrive situationen...specielt med børnene...

Nej man er ikke tvunget til at søge arbejde om aften....man er bare tvunget til at søge arbejde...

Så længe hun søger de job hun skal...ja så kan jobkonsulenten ikke gøre noget...

Nørj han skal være glad for at det ikke var mig han havde møde med....jeg ville blive stik tosset...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 23:14   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man er ikke tvunget til at søge arbejde hvis man står uden pasning til børn - er man afhængig af institution, er det i dagtiden.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 00:28   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Super tusind tak for svar er der noget omkringnogle pagrafer
Man kan henvise til?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 06:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I "gamle dage", da arbejdsformidlingen eksisterede, var man ikke forpligtet til, at tage jobs, som lå udenfor normal arbejdstid. Jeg kan forestille mig, at det stadig er sådan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 09:23   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke noget lort at lukke ud - hvem skulle passe børnene?

Man kan da heller ikke forvente at mindre børn kan holde sig VÅGNE i en pasningsordning til måske kl 22.30 om aftenen, hvor farens så kan hente dem!?

Klag-klag-klag!!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 09:52   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi fik af vide på kursus for nye fleksjobber, at man skulle søge jobbe formidag.som de fleste ville og aften og nat med mindre vores læge skrev, at skånehensynet var

at man ikke kunne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension