K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2015, 19:21   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
hvad skal jeg nu

Hej i sød folk.

jeg har talt med min læge i sidste uge han siger til mig at jeg ikke kommer i adejder mere og jeg har prøve alt behandlinger uden den stor effekt. Det vil han skrive til men sagsbehandler, jeg var starte på job afklaringsforløb i sidste månder men var ikke i noget job endnu der min sagsbehandler skal til at hente en ny status fra min læge, men han siger at jeg ikke skal i arbjder for det kan jeg ikke klar.

Mit spørgsmål er er der nogen der ved hvordan jeg kommer til at står i systemen? Jeg er under 40 år, er der mulighed for pension? Håber i kan svar
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 19:43   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ref din anden tråd
Er du ikke i ressourceforløb?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 19:48   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal glemme hvad din læge siger til dig..

Kære kayjay

.... fordi ingen speciallæge eller din praktiserende læge afgøre hvad der skal bevilges dig.

Det er ene og alene kommunens "Pensionsteam" der afgøre hvilken ydelse du skal bevilges.

Kun din praktiserende læge har mulighed og ret til at ytre sig om hvad lægen mener du skal bevilges af kommunen.

Det sker igennem en LÆ 165
http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

... som kommunen er pligtig til at tage med i deres videre vurdering.

Hvis ellers alle andre læger, speciallæger har udtrykt sig vegt i deres formuleringer bliver det sagsbehandleren der har udfaldet.

Hvis disse speciallæge tidligere har skrevet noget om hvad de mener du skal bevilges, skal kommunen se bort fra deres attester.

Kun din praktiserende læge har retten til at skrive til kommunen og sige sin mening.

Så tag nu lægens ord med et gran salt og bliv ikke skuffet i værste tilfælde.

Men kontakt din læge og spørg ind til om det er en LÆ 165 denne har afsendt.

Men ellers vil jeg råde dig til at blive på din oprindelige tråd.

Lad os høre hvad der sker i din sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 20:44   #4
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Hej Stampe.

Jeg starter på jobafklaringforløb med resourceforløb ydelser i sidste månder, men jeg har ikke være ude på praktik. Jeg var på en jobprøvning der jeg var på sygdagpeng men måtte stoppe der jeg blive mere syg af det.

Tak Peter.

Tak for svar, min læge siger jeg har prøve alt det behandling uden stor effekt. Nu er alt udtømt defor mener han at der ikke er flere muliged at de skal send mig til en speciallæge der kan bekræfter det.

Når min læge skriver så noget kan kommune godt stop min resourceforløbe ydelse og send mig på kontakthjælp eller vil de find på niget anden?
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension