K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 20:21   #1
klaus boje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: sjæland
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 7
Styrke: 11
klaus boje er ny på vejen
Rehabiliteringsplan!!

hej K10

Var til møde hos kommunen og det gik fint. Men der blev sagt at jeg til næste gang jeg udfylde en Rehabiliteringsplan som de sender, men er der nogle der kan fortælle mig hvad det går ud på.....

hilsen klaus
klaus boje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 20:43   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Den ligger her øverst i venstre side - http://ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 22:08   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Den skal du ikke selv udfylde, det er sagsbehandlerens job, i samarbejde med dig. men ofte forsøger de at få borgeren selv til at udfylde den, for det tager tid at gøre det ordentligt.
Sagsbehandlerne har mange borgere og opgaver, men derfor er det alligevel ikke iorden at vi skal gøre deres arbejde.
Det er meget vigtigt at den udfyldes ordentligt, da det er på baggrund af denne at du indstilles til revalidering, fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Min sagsbehandler forsøgte også at få mig til at udfylde skemaet, indtil min partsrepræsentant fandt ud af det og fik det omgående stoppet.
Nu er sagsbehandler nød til selv at gøre arbejdet ved at indkalde mig, interviewe, udfylde og lave rettelser når jeg ikke synes det hun har skriver beskrivende nok
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 00:01   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Den skal du ikke selv udfylde, det er sagsbehandlerens job, i samarbejde med dig. men ofte forsøger de at få borgeren selv til at udfylde den, for det tager tid at gøre det ordentligt.
Sagsbehandlerne har mange borgere og opgaver, men derfor er det alligevel ikke iorden at vi skal gøre deres arbejde.
Det er meget vigtigt at den udfyldes ordentligt, da det er på baggrund af denne at du indstilles til revalidering, fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Min sagsbehandler forsøgte også at få mig til at udfylde skemaet, indtil min partsrepræsentant fandt ud af det og fik det omgående stoppet.
Nu er sagsbehandler nød til selv at gøre arbejdet ved at indkalde mig, interviewe, udfylde og lave rettelser når jeg ikke synes det hun har skriver beskrivende nok
Ved du om de lægelige oplysninger skal de også lave i samarbejde med ens læge, eller skal egen læge bare hagle noget afsted??
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 07:17   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ved du om de lægelige oplysninger skal de også lave i samarbejde med ens læge, eller skal egen læge bare hagle noget afsted??


Nej, den nye lægeerklæring som skal laves, skal din læge lave imens/efter du har været hos lægen. Min læge sætter længere tid af til en sådan aftale end en alm. Konsultation.

Derud over er der til min rehabiliteringsskema vedlagt alle andre erklæringer (neurolog, psykolog, kirurg, smerteklinik, kiropraktiker osv.) Du skal bede om (hvis sagsbehandler ikke selv gør det) om at alle relevante parirer vedhæftes
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 10:52   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Kan sagsbehandleren finde ud af at passe sit job?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Den skal du ikke selv udfylde, det er sagsbehandlerens job, i samarbejde med dig. men ofte forsøger de at få borgeren selv til at udfylde den, for det tager tid at gøre det ordentligt.
Sagsbehandlerne har mange borgere og opgaver, men derfor er det alligevel ikke iorden at vi skal gøre deres arbejde.
Det er meget vigtigt at den udfyldes ordentligt, da det er på baggrund af denne at du indstilles til revalidering, fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension.

Min sagsbehandler forsøgte også at få mig til at udfylde skemaet, indtil min partsrepræsentant fandt ud af det og fik det omgående stoppet.
Nu er sagsbehandler nød til selv at gøre arbejdet ved at indkalde mig, interviewe, udfylde og lave rettelser når jeg ikke synes det hun har skriver beskrivende nok
Uha, jeg ville da være noget nervøs for indeholdet, hvis det skulle være sagsbehandleren der kom med de primære ideer og indput til sådan en plan.
Selvfølgelig kan må få rettet noget ind bagefter, men det lyder for mig noget besværligt.

At man får tilsendt skemaet og udfylder, kunne man måske se som at man udfylder en kladde i ro og mag, som man så kan have med vi mødet og bruge snotdm dagsorden i samarbejdet med sagsbehandleren om at få udfyldt skemaet.

Jeg ville aldrig overrække skemaet til sagsbehandleren så hun bare kunne taste det, men jeg ville være sikker på at mine indput kom med.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 11:47   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Uha, jeg ville da være noget nervøs for indeholdet, hvis det skulle være sagsbehandleren der kom med de primære ideer og indput til sådan en plan.
Selvfølgelig kan må få rettet noget ind bagefter, men det lyder for mig noget besværligt.

At man får tilsendt skemaet og udfylder, kunne man måske se som at man udfylder en kladde i ro og mag, som man så kan have med vi mødet og bruge snotdm dagsorden i samarbejdet med sagsbehandleren om at få udfyldt skemaet.

Jeg ville aldrig overrække skemaet til sagsbehandleren så hun bare kunne taste det, men jeg ville være sikker på at mine indput kom med.
Det er heller ike sagsbehandleren der skal komme med de primære input. Men det er hende der i samarbejde med dig skal udfylde skemaet og du har ret til at komme med rettelser løbende og til sidst inden det underskrives. God ide at se skemaet inden det udfyldes evt. Lave en kladde/egne notater, netop så det bliver ens eget syn på ens situation.

Men sagsbehandleren skal også udfylde det med udgangspunkt i borgeren ikke i sagsbehandlerens syn på borgeren.
Men aller øverst på skemaet står udtrykkeligt: udfyldes af sagsbehandleren sammen med borgeren

Og der er simpelthen ikke rimeligt at vi skal lave sagsbehandlerens arbejde. Sagsbehandleren selv har ingen beslutningskompetence ifht rehabiliteringsteamet, hun skal "bare" udfylde skemaet
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 13:30   #8
klaus boje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2013
Lokation: sjæland
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 7
Styrke: 11
klaus boje er ny på vejen
jeg fået skemaet idag og læst det igennem.. og halvdelen fattet jeg ikke noget af.. men jeg har sendt en mail og skrevet at jeg ønsker at vi udfylder det næste gang vi mødes...

det skal lige siges at jeg altid har en bisider med, for jeg har haft dårlige oplevelser med komunnen

hilsen klaus boje

Sidst redigeret af klaus boje; 10-07-2013 kl. 13:32.
klaus boje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 13:37   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Min sagsbehandler kom med mange gode indput til hvad rehabiliteringsteam lægger vægt på.

Vi holdt et langt og konstruktivt møde hvor hun tog notater, så skrev hun det ind og jeg fik det til gennemlæsning og så mødtes vi og rettede alt det jeg gerne ville have rettet.

Det var et fint forløb at lave det i samarbejde.
__________________
Gitte

Godkendt til flexjob juni 2013, efter knap 1 års god sagsbehandling
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rehabiliteringsplan hvornår ? jomfruen Spørgsmål ang fleksjob 3 29-01-2013 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension