K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2013, 20:23   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
hmm lyder underligt når man tænker på deres krav om revurdering efter 12 ledige mrd. ud af 18 mrd.

Men det kan da tænkes nogle "få" er fredet på deres ledighedsydelse, dem som igrunden burde have fået en pension.
Jeg skriver jo netop at det er de første 12 måneder man ikke kan få nogen form for noget... revurderingen gennemfører de, selvom de siger det kun er mennesker der er terminale der kan få pension.
En revurdering med den udtalelse ville jo være omsonst.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 21:25   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lidt sjov, jeg bor i Herning kommune der skal vi aktiveres fra dag 1.
Snakket med en der bor i brande 10 km fra mig, der er ingen aktivering og ingen job ansønings tvang.

Nu flytter jer så til en anden kommune og er meget spændt på, hvad der venter mig der.

Fatter ikke der ikke bare er ens regler over hele landet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 13:48   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I glemmer, at der er kommet nye regler om revurdering af fleksjobbere.

Der er IKKE længere tale om revurdering efter mellem 12-18 måned.

Fleksjobbere på de nye regler gældende fra januar 2013 skal revurderes hvert 5. år (starter nok ved 4. år og slutter inden 5. år). De nye regler kan man læse i de links, der står på forsiden her på K10, ude i højre side....

Er man ledig nu, er man automatisk kommet på de nye regler...

Har ikke læst hele tråden, men jeg kan godt forstå, det må være irriterende at blive sendt ud hele tiden til privat aktør.... Og især hvis det er noget af det samme slags kursus eller i arbejdsprøvning gang på gang eller hvad det hedder, så ville jeg personligt klage til jobcenterchefen i kommunen og hvis det ikke virker, klage videre til borgmesteren.

Prøv at forlange at de henviser til en lovgivning og paragraf, der siger, at jobcentret må sende dig ud i det og det kursus/arbejdsprøvning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 14:02   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
I glemmer, at der er kommet nye regler om revurdering af fleksjobbere.

Der er IKKE længere tale om revurdering efter mellem 12-18 måned.

Fleksjobbere på de nye regler gældende fra januar 2013 skal revurderes hvert 5. år (starter nok ved 4. år og slutter inden 5. år). De nye regler kan man læse i de links, der står på forsiden her på K10, ude i højre side....

Er man ledig nu, er man automatisk kommet på de nye regler...

Har ikke læst hele tråden, men jeg kan godt forstå, det må være irriterende at blive sendt ud hele tiden til privat aktør.... Og især hvis det er noget af det samme slags kursus eller i arbejdsprøvning gang på gang eller hvad det hedder, så ville jeg personligt klage til jobcenterchefen i kommunen og hvis det ikke virker, klage videre til borgmesteren.

Prøv at forlange at de henviser til en lovgivning og paragraf, der siger, at jobcentret må sende dig ud i det og det kursus/arbejdsprøvning.
Det vil jeg gerne se på skrift... moms tro du ikke har misforstået ?
Den revurdering der skal foretages efter 5 år, er af folk i arbejde, det stiller sig i stedt for årlige opfølgninger i fleksjob.

Jeg er ledig og skal revurderes efter 12måneder og inden 18 måneder, og sådan bliver det ved.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 15:53   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det vil jeg gerne se på skrift... moms tro du ikke har misforstået ?
Den revurdering der skal foretages efter 5 år, er af folk i arbejde, det stiller sig i stedt for årlige opfølgninger i fleksjob.

Jeg er ledig og skal revurderes efter 12måneder og inden 18 måneder, og sådan bliver det ved.
Jeg har jo skrevet, at du kan læse de links, der står på forsiden i højre side...
Er man på de nye regler, så er man kun bevilget for 5 år ad gangen... Det uanset om man er i job eller ej.
Her får du en af de direkte link:
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx

Jeg er selv i fleksjob og er ansat INDEN januar 2013 og er fortsat på de gamle regler. Her blev man revurderet indenfor de 12-18 måneder, hvis man var ledig.

Du kan evt. selv indsætte, det du mener er rigtigt....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 16:23   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Som der står i dit link bliver man revurderet efter 5 år i et fleksjob, det er vi ikke uenige om.
Men de 5 år er kun fra det tidspunkt man kommer i job og frem.

Revurdering af rådighed finder fortsat sted imellem 12 og 18 måneder...igen...igen...igen.
Indtil du enten har job eller ikke er berettiget til fleksjob af den ene eller anden grund
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:55   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Som der står i dit link bliver man revurderet efter 5 år i et fleksjob, det er vi ikke uenige om.
Men de 5 år er kun fra det tidspunkt man kommer i job og frem.

Revurdering af rådighed finder fortsat sted imellem 12 og 18 måneder...igen...igen...igen.
Indtil du enten har job eller ikke er berettiget til fleksjob af den ene eller anden grund
Undskyld men jeg har ikke tænkt mig at diskutere sådan med dig. Du må meget gerne henvise til et sted med gældende regler om, at revurderingen foregår efter 12. måned...

Og nu henviser jeg så IGEN til en link. Her står faktisk IKKE revurdering, men at man skal til privat aktør efter 12.-18. måned....:
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=146382#Kap13
(Læs § 73 C)

Jeg kan se, du er en lidt ny bruger herinde, og det er naturligt, at man bør henvise til noget, man påstår er rigtigt...

Det bliver mit sidste indlæg herinde...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 18:10   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror i skyder forbi hinanden - Curls og Nøgne tær.

I har begge to ret.

Det er korrekt det Curls henviser til mht revurderingen efter de 4½-5 år.

Men Bare tær har ret mht at der sker en løbende revurdering sted.

Læs fx her (nu sakser jeg bare en tilfældig - de er ens over hele landet)

Fleksjobgodkendte
Rådighedsvurdering i forhold til fleksjob

Forløbet henvender sig til borgere, som har fået tilkendt fleksjob, men hvor jobcenteret har behov for en revurdering, der skal vise, om borgerne står til rådighed for et fleksjob.

https://www.contra.dk/side/offentlig...vurdering.html

Så der ligger altså løbende revurderinger i forbindelse med rådighedsvurderingen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forløb hos private aktører And77 Alt det andet 3 23-10-2010 21:11
Er private aktører kompetente til arbejdsprøvning? lillemillemor Politik og Samfund 4 03-06-2010 12:33
Rigsrevision: Private aktører zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 18-04-2009 22:45
private aktører myndighedsopgaver med ressourceprofiler: @PerChr Politik og Samfund 3 01-02-2009 01:51
Private aktører zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 15-05-2007 20:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension