K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 10:38   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg forstår det sådan, at der IKKE blev indgivet en §17 ansøgning om fp på det foreliggende grundlag hverken i 2012 eller 2013. OK? Men alligevel står der, at sagen om fp ligger hos BAN.

Sidst redigeret af stampe; 01-07-2013 kl. 10:42.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 13:45   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mookmik: Hvis din sag ligger hos BAN, så er det dem, du skal kontakte, for når sagen er hos BAN, så har kommunen ligesom ikke noget at sige til den sag indtil videre.

Hvornår fik du afgørelse fra kommunen på din førtidspension, altså hvis du har søgt? For det er lidt kringlet, det du skriver....

Så hvis du har oplysninger til sagen, som ligger til BAN, er det BAN, du skal kontakte... Kommunen kan jo ikke gøre mere, når sagen er hos dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:37   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Curls, Mookmik har ikke haft søgt ftp. iht. §17, hans problem er at hans sagsbehandler d. 20/12 udsatte et evalueringsmøde de skulle have afholdt på selv samme dato. Mødet blev udsat til 3/1-13, hvorved alt håb om ftp. iht. 2012 regler var ude.

Hvis du læser det første indlæg han har skrevet, fremgår største delen af problemstillingen her.

Dog er det rigtigt som nogle skriver at rpén skal være opdateret forinden kommunens indstilling til ftp., så spørgsmålet er hvor langt din sbér og sag reelt var i forhold dertil Mm? Kan forstå at du har klaget videre, men har du deri også informeret om hvornår pensionsnævnet i din kommunen havde deadline for indstilling. I min var det f.eks. 21/12 og kom man/sagsbehandlerene derefter var løbet kørt
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 13:51   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Enteneller, ja det kan godt være, jeg ikke helt forstår, hvad Mookmik har skrevet. Hvis du læser indlæg #4, så skriver denne sidste i indlægget, at "sagen ligger hos BAN", og der snakkes om "pensionssag", så det kan virke forvirrende... Om der er tale om 2 forskellige sager, kan det måske være... Men håber Mookmik selv kan komme videre på en eller anden måde med den problemstilling, det egentlig drejer sig om.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:21   #15
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Enteneller, ja det kan godt være, jeg ikke helt forstår, hvad Mookmik har skrevet. Hvis du læser indlæg #4, så skriver denne sidste i indlægget, at "sagen ligger hos BAN", og der snakkes om "pensionssag", så det kan virke forvirrende... Om der er tale om 2 forskellige sager, kan det måske være... Men håber Mookmik selv kan komme videre på en eller anden måde med den problemstilling, det egentlig drejer sig om.
Det fordi du blander tingene sammen kære curls

Min ftp sag ligger jo hos ban da jeg søgte ftp så snart jeg fik den omtalte evaluering her i 2013, det som jeg skriver om skete i december 2012.

Klager over sagsbehandlingen skal ske til ens borgmester har jeg fundet ud af, ( takket være dette forum ) og ikke til ban, så jeg sendte klagen over sagsbehandlingen afsted til min borgmester og fik en konklusion tilbage fra jobcenter der frikender dem selv og det tiltrods for der nu er kommet flere spørgsmål end svar ud af den konklusion.

Nu viser det sig jo at min jobkonsulent med vilje flyttede møde datoen fra den. 20/12-12 til den 3/1-13 pga hun vurderede, at hvis jeg startede en pensionssag op efter jeg ville få den evaluering, så ville min pensionssag ikke nå at blive afsluttet i 2012 og derfor flyttede hun mit evaluerings møde til den 3/1-13.

Jeg skrev tilbage til min borgmester, at jeg finder det dybt bekymrende, at job center og min jobkonsulent flyttede omtalte evaluerings møde til den 3/1-13 når loven er klar på dette område, hvilket min borgmester ikke er enig i, jeg citere fra beskæftigelsesministeriet.

SKR nr 9623 af 20/12/2012 fra Beskæftigelsesministeriet:

d) Overgangsbestemmelse vedr. behandling af sager om førtidspension

Sager om førtidspension, der før 1. januar 2013 er overgået eller burde være overgået til behandling efter reglerne om førtidspension, skal behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen.

Det betyder, at i sager, hvor borgeren har indgivet anmodning til kommunen om behandling af sagen på det foreliggende grundlag, skal sagen behandles efter de hidtil gældende regler, indtil der er truffet endelig afgørelse i sagen. Det gælder således også i sager, hvor anmodningen er indgivet før 1. januar 2013 til kommunen på et tidspunkt, hvor kommunen har eller burde have påbegyndt en sag om førtidspension efter de hidtil gældende regler."


Her er et link til reglerne : https://www.retsinformation.dk/Forms...d=144961&exp=1
---

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Curls, Mookmik har ikke haft søgt ftp. iht. §17, hans problem er at hans sagsbehandler d. 20/12 udsatte et evalueringsmøde de skulle have afholdt på selv samme dato. Mødet blev udsat til 3/1-13, hvorved alt håb om ftp. iht. 2012 regler var ude.

Hvis du læser det første indlæg han har skrevet, fremgår største delen af problemstillingen her.

Dog er det rigtigt som nogle skriver at rpén skal være opdateret forinden kommunens indstilling til ftp., så spørgsmålet er hvor langt din sbér og sag reelt var i forhold dertil Mm? Kan forstå at du har klaget videre, men har du deri også informeret om hvornår pensionsnævnet i din kommunen havde deadline for indstilling. I min var det f.eks. 21/12 og kom man/sagsbehandlerene derefter var løbet kørt
Så Enteneller, deadlinen var den 31/12-2012 til indgivelsen af en opstart af en pensions sag

Til sidst ville jeg også gerne have slået fast, at der ikke kan tilføjes nye ting i en pensions sag efter den dato men søger om pension, på det forliggende grundlag ( paragraf 17 ), da min sagsbehandler siger i konklusionen, at havde jeg søgt ftp via paragraf 17, den 20/12-12 den dag hvor evalueringsmødet skulle have været afholdt og jeg ville have fået min evaluering, så havde man taget det med ind i min sag, det som skete den 3/1-13 og den evaluering ville været kommet med i min pensions sag, hvilket jeg er uenig i, da når man startet en pensionssag op via paragraf 17, "så lukker og låses " ens sag og der kan ikke tilføjes nye dokumenter eller andre papir eller behandlinger osv. indtil efter der er truffet en afgørelse i pensions sagen.

Jeg har sendt det hele til ombudsmanden, så må jeg se hvordan han tolker loven og måden min jobkonsulent arbejdede på.

Sidst redigeret af mookmik; 03-07-2013 kl. 14:34.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 01:22   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis den evaluering var lavet og bare manglede at blive sendt til kommunen...ja så skulle den være taget med i behandlingen...

Det ligger der også principafgørelser på....

Du kunne iøvrigt selv aflevere papirer helt frem til din ressourceprofil var blevet opdateret...

Det er rigtigt at de ikke indhenter nye papirer eller undersøgelser....men hvis der var lavet en evaluering...ja så skulle den været taget med..

Det du med rette kunne klage over...til borgmesteren...den manglende vejledning i forhold til den paragraf 17 du ville søge...hvis altså at du havde fortalt dette til sagsbehandleren...

Får du noget ud af dette...nej sikkert ikke..men det er for dårligt at de ikke vejleder ordentligt som de jo SKAL ifølge loven...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 15:15   #17
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis den evaluering var lavet og bare manglede at blive sendt til kommunen...ja så skulle den være taget med i behandlingen...

Det ligger der også principafgørelser på....

Du kunne iøvrigt selv aflevere papirer helt frem til din ressourceprofil var blevet opdateret...

Det er rigtigt at de ikke indhenter nye papirer eller undersøgelser....men hvis der var lavet en evaluering...ja så skulle den været taget med..

Det du med rette kunne klage over...til borgmesteren...den manglende vejledning i forhold til den paragraf 17 du ville søge...hvis altså at du havde fortalt dette til sagsbehandleren...

Får du noget ud af dette...nej sikkert ikke..men det er for dårligt at de ikke vejleder ordentligt som de jo SKAL ifølge loven...
Omtalte evaluering blev jo ikke lavet før den 3/1-13 og ikke den 20/12-12 som aftalt, ergo kan kommunen jo ikke sige bagefter, at havde jeg søgt den 20/12-12 så havde evalueringen som blev lavet den 3/1-13 blevet lagt ind i min sag, hvis jeg havde søgt via paragraf 17.

Hvordan mener du, at jeg kunne ligge ting ind i min sag efter man har opstartet en pensionssag på en paragraf 17 ?

Det handler ikke om at jeg skal have noget ud af det, det løb er kørt, jeg vil bare behandles med respekt, det er skam alt og alle kan fejle, kommunen, dig og mig osv. men når der så popper ting op i en konklusion fra min klage til borgmesteren som at min sag blev stoppet i december 2012 da min jobkonsulent vurderede at min sag ikke kunne nå at blive afsluttet inden 1/1-13 og derfor valgte hun at flytte mit arbejdsevaluerings møde fra den 20/2-12 til den 3/1-13 tænker jeg, HVAD ... da dette var jeg ikke klar over var grunden til man flyttede mit møde fra december 2012 til januar 2013 og loven er jo klar på dette område.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
råd søges vedr. den nye tandlægelov AAA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 04-06-2013 00:18
Hillerød Jobcenter: MANGE SAGSBEHANDLING FEJL! buster Politik og Samfund 1 09-03-2012 09:26
københavn kommune- fejl i sagsbehandlingen østerbro Politik og Samfund 5 21-07-2011 23:04
spørgsmål vedr jobcenter vest århus tigger Dit og Dat 4 25-04-2009 15:48
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension