K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2007, 23:40   #41
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hej Mokkasine.

Takker for bog tippet.

Det var vist meningen at jeg skulle have været i arbejdsprøvning i max. 3 måneder, men eftersom jeg var meget syg, blev revahuset ved med at forlænge det, så jeg nåede at være der i ca. 7 måneder. Jeg forsøgte flere gange at kontakte kommunen, for at forklare at jeg var syg, men det gled vist ikke rigtigt ind på lystavlen (selvom jeg havde flere lægeerklæringer som bevidste at jeg talte sandt). De truede mig med, at hvis jeg stoppede i arbejdsprøvningen, så ville jeg komme på kontanthjælp (jeg var på sygedagpenge), så jeg gjorde virkelig mit bedste og pressede mig selv for at kunne gennemfører arbejdsprøvningen.

Jeg var i arbejds prøvning i en lille butik, hvor der kun var et ægtepar og så mig. I starten var de meget søde, men de havde aldrig prøvet at have nogen i arbejdsprøvning før, så de anede ikke hvad det indebar. Jeg tror ikke de forstod, at jeg var syg (man kan for det meste ikke se det på mig), og tilsidst, da jeg sagde at nu kunne jeg simpelthen ikke klare mere, fik jeg at vide at de var meget skuffede over mig og så kunne jeg så gå rundt og have dårlig samvittighed over det.

Kommunen straffede mig så ved at bilde mig ind, at mine sygedagpenge ikke kunne forlænges mere og jeg kom på kontanthjælp. Det måtte jeg så overleve på, imens jeg søgte førtidspension, og det var ikke særlig sjovt.

Nogle ting lærte jeg dog under denne process, og det var at SIGE FRA, og lære at sige NEJ. Så dette råd må du have med på vejen. Føl selv efter hvordan du har det og stol på dine egne fornemmelser. Du skal ikke lade kommunen kanøfle dig.
Ja, det er det du fortæller, som jeg også frygter. Jeg er bange for at arbejdprøvningen skal trække ud, jeg fik ikke noget konkret svar på "hvor længe", jo op til 16 uger.

Deri ligger så paradokset: kan man melde sig syg, når man er sygemeldt
Jeg melder mig syg, når jeg ikke kan og ellers prøver jeg at hænge i så godt som jeg kan. Det er hårdt.

Truslen om kontanthjælp, hvis man bliver sygemeldt i en arbejdsprøvning er da vildt skræmmende - kan de virkelig det eller er det igen blot micro-magten, der taler?

Jeg prøver, ikke at lade mig kanøfle, tak for rådet, det kræver da virkelig et godt helbred at være syg

Læste et andet sted, du havde fået hjælp ovenfra det lyder dejligt, held og lykke med samtalen.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2007, 08:46   #42
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Uhauha!!! Nu gruer jeg endnu mere... Skal starte i arbejdsprøvning her den 22. okt. Skal være i et syværksted. Har lige været til møde m damen det pågældende sted og fik beskeden: du ser jo ikke syg ud (har fibro) og nu er du jo ikke gammel (36)... Så lad os se om du ikke kan komme ud på arbejdsmarkedet...
Jeg var paf... Nej jeg ser ikke syg ud og hvad har min alder med det at gøre??? Sygdommen er da ligeglad med alder.
Jeg har flere 5 taller i mine papirer og min læge anbefaler førtidspension.
Nu er jeg på kontanthjælp og blev flere gange fortalt at for meget fravær kunne blive trukket... Har mange dårlige dage, så det kan da godt blive til mange penge...
Må de virkelig godt det??? Har jo ikke mange penge i forvejen.
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2007, 00:00   #43
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jdp Se meddelelser
Uhauha!!! Nu gruer jeg endnu mere... Skal starte i arbejdsprøvning her den 22. okt. Skal være i et syværksted. Har lige været til møde m damen det pågældende sted og fik beskeden: du ser jo ikke syg ud (har fibro) og nu er du jo ikke gammel (36)... Så lad os se om du ikke kan komme ud på arbejdsmarkedet...
Jeg var paf... Nej jeg ser ikke syg ud og hvad har min alder med det at gøre??? Sygdommen er da ligeglad med alder.
Jeg har flere 5 taller i mine papirer og min læge anbefaler førtidspension.
Nu er jeg på kontanthjælp og blev flere gange fortalt at for meget fravær kunne blive trukket... Har mange dårlige dage, så det kan da godt blive til mange penge...
Må de virkelig godt det??? Har jo ikke mange penge i forvejen.
God fornøjelse med opstart af arbejdsprøvning

De vurderer dig ud fra det synlige, de spør ikke dig hvordan du har det (det har de endnu ikke gjort i min arbejdsprøvning) og stort set samtlige morgener, er jeg blevet mødt med et "hvor ser du frisk ud i dag" og det uanset om jeg 1) ikke har sovet overhovedet 2) har sovet 3 timer 3) har sovet 6 timer.

DET irriterer mig helt vildt at få dén bemærkning så ofte og forleden fik jeg så et ledende spørgsmål, "har jeg ikke ret i at du er blevet mere frisk i løbet af ugerne her?"
Det er jo sådan at det altid er nemmest at svare "ja", men jeg svarede nu "nej", jeg synes det er en fordrejet og lusket måde at spørge en person på.

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit konkrete spørgsmål, men nu kommer tråden lidt op igen, så kan det være andre kan hjælpe dig.

Pas på dig selv i den arbejdsprøvning, der er ikke andre der gør det
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2007, 09:36   #44
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Jeg mener altså ikke ,at de må give dig mindre i udbetaling p.g .a fravær i arbejdsprøvningen.
Så er det jo fordi det er for hårdt,det skal vi vel ikke også straffes for?

Jeg forstod ikke rigtigt, om der er de samme regler,for sygdom,når man er sygemeldt på sygedagpenge,som når man i mit tilfælde er sygemeldt på ledighedsydelse

Jeg skal til samtale hos min sagsbehandler på torsdag og er allerede helt oppe,at køre,jeg tror,at jeg er ved at udvikle en fobi for møder,for hver gang jeg tænker på det ryster jeg over hele kroppen.
Jeg har det a h til var til læge igår og fik blokader,håber at det kan tage toppen af smerterne
ann
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2007, 19:01   #45
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Hej Mokkasine og Ann c,")
Tak for besvarelserne og jeg skal nok passe godt på mig selv.
Ann, sådan havde jeg det sidste år med min daværende sagsbehandler. Så snart jeg fik brev ang. møde kom ansten. Den pågældende dag mødet skulle finde sted kastede jeg op og havde mange mavesmerter. Hun kunne simpelthen få mig til at føle mig som et ulydigt lille barn. Stortudede altid når jeg forlod hende.
Tilsidst var jeg psykisk nedkørt og henvendte mig hos min læge. Hun bad om navn og telefonnr. på min sagsbehandler. En uges tid senere fik jeg brev fra en ny sagsbehandler. Helt ny følelse... Hun behandlede mig som en voksen og der blev lyttet...
Jane
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 13:25   #46
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
Exclamation

HEJ!
JA DET KAN VÆRE DET BLIVER NØDVENDIGT,AT SKIFTE:confused
HUN ER IKKE SÆRLIG MENNESKELIG,MEN KOLD OG KYNISK TAK FOR DIT SVAR OG PØJ PØJ MED ARBEJDSPRØVNINGEN.
ANN
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Må sagsbehandler kontakte læge telefonisk og få en vurdering?? Heidi72 Alt det andet 10 29-02-2012 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension