K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 09:29   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kan jeg søge erstatning ?

I nov. 2009 faldt jeg med et brag over en skæv rest på gaden.

Men jeg tog ikke på skade stuen,men tog godt med smerte stillende,og brugte en kryk hjemme nogle dage,og hævelsen kom og gik,og først i jannuar nævner jeg for lægen at jeg havde faldet ,han slog det hen, med at jeg skal se tiden an,det var jo i bedring,så jeg ved ikke om det er noteret overhovede .

I slutningen af febuar får jeg en hendvisning,jeg bliver skandet i april og har fået svaret nu.

Der er en skade på korsbåndet efter at det har været delvis revet over.iøvigt også begyndene slidegigt,sant væske i led kapslerne.

Fik af vide at der ikke kunne gøres noget,andet end at træne mine muskler omkring knæet.de sener jeg her vil ikke gå væk med tiden,og opration kunne ikke komme på tale før knæet bliver så ustabilt at jeg ikke ken gå på det - Tænte Hmm bliver det være med tiden ? men sik ikke spurt om det..

Hvem går man til ,nogle må da have andsvaret for den rist ?der må være andre end mig der snupler over den.og man kan jo falde uheldigt som jeg har..

Min ejen forsikring dækker ikke ,værken skade eller træning hos fys.
Hvor kan jeg hendvende mig,om at få ordnet resten ? og eventuel erstatning for vari men,eller er det forsent,og uden skade stue papir er det måske spild af tid ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 09:56   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
I nov. 2009 faldt jeg med et brag over en skæv rest på gaden.

Men jeg tog ikke på skade stuen,men tog godt med smerte stillende,og brugte en kryk hjemme nogle dage,og hævelsen kom og gik,og først i jannuar nævner jeg for lægen at jeg havde faldet ,han slog det hen, med at jeg skal se tiden an,det var jo i bedring,så jeg ved ikke om det er noteret overhovede .

I slutningen af febuar får jeg en hendvisning,jeg bliver skandet i april og har fået svaret nu.

Der er en skade på korsbåndet efter at det har været delvis revet over.iøvigt også begyndene slidegigt,sant væske i led kapslerne.

Fik af vide at der ikke kunne gøres noget,andet end at træne mine muskler omkring knæet.de sener jeg her vil ikke gå væk med tiden,og opration kunne ikke komme på tale før knæet bliver så ustabilt at jeg ikke ken gå på det - Tænte Hmm bliver det være med tiden ? men sik ikke spurt om det..

Hvem går man til ,nogle må da have andsvaret for den rist ?der må være andre end mig der snupler over den.og man kan jo falde uheldigt som jeg har..

Min ejen forsikring dækker ikke ,værken skade eller træning hos fys.
Hvor kan jeg hendvende mig,om at få ordnet resten ? og eventuel erstatning for vari men,eller er det forsent,og uden skade stue papir er det måske spild af tid ?
Du skal da prøve hver eneste udvej du kan komme i tanker om, har du planer om at søge en erstatning - du kan højest risikere et nej.

Men jeg tror bestemt du har en dårlig sag, i sager om ulykker og uheld er det vigtigt at man kan bevise man har søgt lægehjælp inden for de første 72 timer, det er simpelthen betingelsen i de fleste forsikringsselskaber - sådan at der ingen tvivl kan opstå senere hen, hvis skaden b.la også, viser sig værre end først antaget. Skadestue/hospitalspapirer fortæller som regel også hvor og hvorfor skaden er sket.

Var jeg dig, og ville jeg stadigvæk forsøge at kæmpe min sag - så ville jeg tale med kommunen, der umiddelbart har ansvaret for gader og veje og deres vedligeholdelse - og se om jeg fik noget ud af det, af dèn vej. Det er værd at prøve.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 20:50   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ingrid,tak for dit ind læg,ja jeg har nok ingen canser for erstatning,jeg skal til min ejen læge i morgen,så tager jeg ham med på råd.

orker det ikk rigtigt, hvis det bare giver afslag,har også en sag hos codan,ang,en nerve skade jeg fik hos tandlægen,efter ca fire månder,fik jeg brev om at jeg skulle indkaldes til undersøgelse,hos en profeser,han har åbenbart travlt for jeg har ventet i 5 månder på en indkaldelsenu,og rykker hver 2. månde,det bare så ireternde at vente på.

så jeg orker nok ikk mere,idag er mit humør helt i bund,min nye cykel går hele tiden i stykker ,og jeg er så afhæning af den for jeg har svært ved at komme omkring uden,det gør knapt så ondt at cykle,når jeg går gør det mega ondt..Men det er vist en kør ud og gå hjem model jeg har købt..

Jeg er også hos anden aktør,der er lige blevet ringet der fra, at de har svært ved at finde noget,skal jo prøve om jeg kan tage mine timer på 4dage istæden for på 5 dage.Det hul i hovedet,un hvor jeg har undnu dårlliger ben.

Jeg er lidt opgivende med det hele vist.kunne man bare sove en tornerose søven,og så vogne op frisk og rørig..

Sådanne tanker er vi nok nogle stykker der har det...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 22:39   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Angående en sådan rist må det være teknik- og miljøforvaltningen man skal kontakte - men hvis det er hundrede år siden, så er den såmænd nok blevet ordnet.
Lægen må da kunne henvise til fysioterapi eller lignende, så det kører over sygesikringen.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge tid på at forsøge at få erstatning nogen steder. Det løb vil jeg mene er kørt eftersom der gik flere måneder før du fandt ud af der var noget galt. Du kan jo på ingen måde bevise, at det er dét fald der har forårsaget skaden, såvel som du ikke kan bevise, at du overhovedet er faldet over den rist.
Den aktør du er hos må du fortælle, at du ikke kan klare det planlagte forløb. Lad være med at køre dig selv endnu længere ned på at presse dig selv ud i at klare de timer på vilkår du ikke kan magte.
Hvis du er på kontanthjælp, vil jeg foreslå dig at gå på socialforvaltningen og fremlægge dit problem med cyklen. Det er muligt, at du kan få bevilget en enkeltydelse til en ny cykel eller ihvertfald til reparation af den du har.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 13:23   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg kan da lige fortælle at jeg gør ikke mere ved det.

Andet at jeg i dag har skrevet en mail til teknik afd.så må de vel sende den vidre til dem der skal kikke på resten for den er der skam endnu,og jeg var lige ved at snuple i den igen i idag.

Nej ,det er en helt ny cykel jeg har købt ,der er noget med girkassen,og iøvigt er der to eren løse,han vil ikke stramme dem før der kommer slør i hjulet/ ekser lidt.Og jeg mener det skal ordnes nu.så fortryder at jeg har købt min cykel i lige den butik..

Min læge siger jeg bare skal forsætte som jeg gør,gå korte ture som jeg kan,cykle i 1. gir og lidt i 2. førge for at stræke ud nogle gange om dagen.

Og jeg har sagt til anden aktør ,at jeg nok ikke en gang kan klare de 2½ timeom dage ,men som hun sagde ,det må jo så komme and på en prøve _ men lige nu har de jo meddelt at det er svært at finde en praktik at afprøve det i..Men jeg regner med den praktik er der når sommeren er på sit højeste,og jeg ikke kan holde ud at være nogle stæder på grund af varmen,jeg skal helts ikk have flere varme greder end der er nu..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 15:59   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Når det er en helt ny cykel, så har du som forbruger ret til at virker som den skal. Cykelhandleren skal rette fejlen. Gå derned igen med købeloven i hånden.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-a...klamationsret/ :
Ordene "garanti" og "reklamationsret" bruges ofte i flæng. I købeloven optræder tilmed en såkaldt "formodningsregel", der ligner garantien til forveksling. Her er i korthed hvad begreberne dækker:

Reklamationsret: I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret. I udgangspunktet er det forbrugeren, som vælger mellem ombytning eller reparation (se detaljerne i vores råd om købeloven).

Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Som oftest er det et løfte, hvor den, der giver garantien, står inde for, at varen holder så og så længe. Hvis en butik giver et års garanti betyder det, at butikken skal bevise at en fejl ikke skyldes en mangel ved varen for at slippe for at reparere/ombytte den.

Formodningsregel: I købeloven er der en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet. Det gør det nemmere at få ombyttet varen, hvis fejl og mangler opdages inden for det første halve år. Hvorvidt ombytning kan ske afhænger dog af, hvor dyr varen har været, hvor stor fejlen er, og hvor hurtigt den kan repareres.


http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-...ksikon/garanti :
Garanti erstatter ikke reklamationsretten
Selvom du får en garanti på din vare, vil du stadig have din reklamationsret efter købeloven. Hvis du fx har købt en cykel, hvor der er fem års garanti på stellet, vil du have to års reklamationsret på alle mangler ved hele cyklen samtidig med den særlige stelgaranti. Når de to år er gået, vil du stadig have tre år garanti på stellet. Det, du herefter kan klage over, er de skader, som garantien dækker, fx stelbrud.


Og mere her:
http://www.danskecykelhandlere.dk/Se...ranti-8669.htm
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 21:13   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
1000 tak for det, jeg kan så forstå at cykelhandleren sikkert ikke medlem af Dansk Cykelhandlere.

Jeg har så heller ikk bevis på at han nu har kikket på girkassen to gange nu,men hvis det ikk holder denne gang må jeg jo tage den lov med ned til ham,og så vil jeg da forlange nye dele på cyklen eller at handlen går tilbage.
Cyklen købte jeg den 14-4 2010..

Så tak for det..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 08:58   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det var skam så lidt. Jeg tror heller ikke han er medlem af dem; men købeloven gælder stadig for ham. Jeg håber den holder - og ellers må du netop ned og lære ham lidt om lovgivningen :-)
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 09:08   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Købeloven gælder, uanset om han er medlem af det ene eller det andet.

Du kan evt. kontakte forbrugerklagenævnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg søge erstatning? Stueplanten Alt det andet 3 26-03-2012 13:51
Erstatning og ask leba Alt det andet 24 31-10-2011 13:41
hvornår kan man søge om erstatning i industriens pension pedo Alt det andet 4 02-09-2011 09:27
søge erstatning?? Leduce Alt det andet 8 23-04-2010 22:59
Erstatning? vingum Alt det andet 4 28-01-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension