K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 07:47   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Natacha,

Godt at din kæreste har dig, jeg ved at det også er rigtigt hårdt for dig det her, men hold ud det skal nok gå når I får lægepapirerne på plads.

Jeg mener at der under kontant hjælps loven er en § for psykisk syge hvor der bliver taget højde for deres lidelse og skånebehov heromkring.

Får din kæreste noget medicin på nuværende tidspunkt ? Måske skulle han dette ?. Det må lægen jo afgøre. Jeg er selv højt mediceneret på lykke piller (så jeg er super lykkelig ), og det har hjulpet på min angst. Jeg har også været trappet ud af dem engang, men har fundet ud af at jeg ikke vil være foruden pt.

Hvis der går lang tid med at få tid hos en psykiater, så tag fat i distrikt psykiatrien så de kan tale med kommunen indtil da. Det kan forværre din kærestes sygdom, at han presses mere end han gør i forvejen det må jeres læge og/eller distrikt psykiatrien få dem til at forstå.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 11:54   #12
Natascha21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Natascha21 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Natacha,

Godt at din kæreste har dig, jeg ved at det også er rigtigt hårdt for dig det her, men hold ud det skal nok gå når I får lægepapirerne på plads.

Jeg mener at der under kontant hjælps loven er en § for psykisk syge hvor der bliver taget højde for deres lidelse og skånebehov heromkring.

Får din kæreste noget medicin på nuværende tidspunkt ? Måske skulle han dette ?. Det må lægen jo afgøre. Jeg er selv højt mediceneret på lykke piller (så jeg er super lykkelig ), og det har hjulpet på min angst. Jeg har også været trappet ud af dem engang, men har fundet ud af at jeg ikke vil være foruden pt.

Hvis der går lang tid med at få tid hos en psykiater, så tag fat i distrikt psykiatrien så de kan tale med kommunen indtil da. Det kan forværre din kærestes sygdom, at han presses mere end han gør i forvejen det må jeres læge og/eller distrikt psykiatrien få dem til at forstå.

Held og lykke.

Kh. EE
Den med psykisk syge er da vist kun ved specielle diagnoser?

Han får piller der hedder sertralin, men de har ikke rigtig nogen virkning på ham.

Jamen kan man bare ringe til distrikt psykiatrien og bestille en tid? Skal man ikke have en henvisning fra lægen?

Tak
Natascha21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 13:02   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Natascha21 Se meddelelser
Der er kommet så mange indlæg, så jeg vil prøve at se om jeg kan huske at svare på det hele.

Først og fremmest, tusind tak fordi i ville svare. Det varmer at der sidder nogen der vil hjælpe

Problemet i det her er at min kæreste simpelthen får det SÅ dårligt ved at være ude i "samfundet". Han kan ikke. Det ødelægger ham simpelthen psykisk.

Han har jo som sagt den her lægeerklering, men den er åbenbart ikke meget værd.

Derudover skal jeg ringe til hans læge i morgen og få bestilt en tid. Så må vi prøve at se om lægen kan give en udtalelse til at han får det dårligere af at være i "aktivering". Det er bare svært, når det er en ny læge. Vi er jo lige flyttet hertil, og har derfor heller ingen psykiater tilknyttet. Det regner jeg med at lægen får gjort.

Vi skulle som sagt have været til den samtale på torsdag, men vi har simpelthen ingen kørsel så tidligt om morgenen. Jeg bliver nødt til at ringe ind til den sure gimpe og forklare.. Så håber jeg at hun bare aftaler en ny tid, og ikke bare lukker og slukker for kontanthjælpen.
Når i nu er flyttet vil jeg helt klart anbefale jer at søge aktindsigt i din kærestes papir både på gammel kommune ny kommune og alle læger han har været i kontakt med ...

Og så sikker jer at jeres nye kommune har ALLE papir evt ved at give dem kopier af alt det i indhenter ...

er du sikker på at den ny kommune har fået alle sagsakter fra gammel kommune ?

søg også aktindsigt ved gammel læge så i ved hvad der er skrevet og evt kan tage det med til ny læge , de får det ikke automatisk ...

du kan bruge dem her

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

i må aldrig gå ud fra som en selvfølge at de ved hvad i snakker om for det første glemmer de tit at læse papir (både ved læge og kommune ) og danner deres eget indtryk af hvordan det forholder sig (er han syg eller er han doven ) og desuden er mange papir tit blevet glemt/væk undervejs
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 13:19   #14
Natascha21
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Natascha21 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Når i nu er flyttet vil jeg helt klart anbefale jer at søge aktindsigt i din kærestes papir både på gammel kommune ny kommune og alle læger han har været i kontakt med ...

Og så sikker jer at jeres nye kommune har ALLE papir evt ved at give dem kopier af alt det i indhenter ...

er du sikker på at den ny kommune har fået alle sagsakter fra gammel kommune ?

søg også aktindsigt ved gammel læge så i ved hvad der er skrevet og evt kan tage det med til ny læge , de får det ikke automatisk ...

du kan bruge dem her

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

i må aldrig gå ud fra som en selvfølge at de ved hvad i snakker om for det første glemmer de tit at læse papir (både ved læge og kommune ) og danner deres eget indtryk af hvordan det forholder sig (er han syg eller er han doven ) og desuden er mange papir tit blevet glemt/væk undervejs
Den nye kommune har ikke indhentet nogen papirer fra den gamle kommune endnu, det skulle han skrive under på igår at de måtte. Men derimod har vi haft papirer med fra den gamle sagsbehandler hvor der står hvad han fejler, og at han er blevet sygemeldt 3 mdr hvorefter han skal til samtale med sagsbehandler igen.

Jeg har ringet til lægen idag og han har først en tid d. 14, indtil da kan de så nå at indhente hans journaler.
Natascha21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 17:53   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det ved jeg ikke min læge fik aldrig mine papir uanset hvor mange gange vi bad om dem, men det hjalp da jeg selv sendte bud efter dem og det samme går for kommunen og derudover er der den fordel at du kan se nøjagtig hvilke papir der er og hvad der er indhentet om ham, det er ikke altid at det der står i journalerne er det man er blevet oplyst så jeg ville sende bud efter ALT alligevel .. heller safe than sorry
  Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 23:52   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I/du kan udover hvad der iøvrigt er anbefalet her, skrive(husk endelig skriftlig), og henvis til omtalte lægeerklæring(vedlæg denne i kopi), hvorefter du/I gør opmærksom på erstatningsansvar i forhold til den forværring(konsekvens), han måtte få som følge af manglende hensyntagen til hans tilstand.

Evt kopi til Borgmester, og socialdirktør.

Hvad med egen læge, indtil I fær tilknyttet psykiater? Det lyder som om I ikke kan vendte på dette, vedr. kontanthjælpen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge under sygdom frup Alt det andet 8 28-09-2012 18:23
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Sygdom mm. pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 18 23-06-2011 19:26
sygdom -> fyring -> ???????? annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-12-2010 11:22
FP pga sygdom nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-05-2010 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension