K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2011, 06:53   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Igen tak for jeres besvarelser - det er utrolig godt at høre andres meninger, fordi jeg er noget i vilrede.

Det er ikke fordi jeg frygter, at jeg får med en hjernetumor eller noget - men jeg synes det er mærkværdigt, at man kan gå til lægen med samme symptom i flere år uden, at der så meget bliver set, lyttet eller mærket på en. Det kan da kun lede til tankerne - tænk hvis jeg fejlede noget virkeligt alvorligt.

Jeg ved ikke, om jeg burde bede om en henvisning til et smertecenter - dette har hun tidligere nægtet, dog uden begrundelse, hvilket jeg finder mærkeligt, da hun jo godt nok er med på, at jeg har en kronisk smertelidelse. - måske kan jeg her for første gang lære noget om, hvad det egentlig vil sige at leve med en smertelidelse - for jeg må indrømme, at som det er nu, har jeg mange symptomer, hvor jeg ikke kan finde en sammenhæng med mine reelle diagnoser og de symptomer jeg har.
Smerte centre,kan nok være gode for nogle,selv tror jeg fordi jeg sykisk er blevet mere skrøbelig med årne ,picelt når jeg skal "vuders i arbejdsprøvninger" er jeg skrøbelig,for alle elendighederne,skal lige vendes igen og igen med fremmede folk mens kroppen skal vende sig til ny arbejds gange,arbejds stillinger,det gør det hele være både syiks og fysisk.Jeg tror de gør lidt det samme på smerte kliniker.kan bare ikke tage jeg har min ejen måde at takle mine smerter på ..

Iøvigt så er de der spicallæger ikke megt værd,jeg har været hos 4 forskellige kun en der var noget værd,desvære er han der ikke mere,min ryg lidelse gør at mine smerter har op og nedture,så får en hendvisning når det er værst,og en møde tid nå det er blevet bedre,det jo ikke meget værd-og siger men hvor slemt det er ind immellen så får men et nåhhhh ja,men så prøv med de her øvelser,og så går kroppen helt knuder igen.
jeg har et program fra en fys med øvelser der styrkr uden at belaste,det er nu engang det beste for mig..



Min sagsbehandler,vil foreslå smerte klinik-det kan godt skramme mig når rygsækken er fyldt med ting der ikke skal kikkes på mere....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-04-2011 kl. 07:14.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 13:14   #22
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser

Min sagsbehandler,vil foreslå smerte klinik-det kan godt skramme mig når rygsækken er fyldt med ting der ikke skal kikkes på mere....
Sørg nu for selv at undersøge markedet for smerteklinikker, så du ikke kommer et sted hen, hvor de stadig mener det er en funktionel sygdom - det vil sige, at de uagtet videnskaben, blot mener det er psykisk.

Bl.a. har Dansk Fibromyalgi Forening smertekurser

tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 18:17   #23
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har fået diagnosen fibromyalgi af tre reumatologer. En overlæge på Glostup
en professer på Århus og senest på Frederiksberg hospital.

Skal til et kursus i september i håndtering af smerter.

Jeg håber at få min pension nu, da jeg ikke kan mere. jeg bliver snart 60 år, og har været på arbejdsmarkedet i 43 år.

Sygdommen er anerkendt.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 19:04   #24
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Jeg har fået diagnosen fibromyalgi af tre reumatologer. En overlæge på Glostup
en professer på Århus og senest på Frederiksberg hospital.

Skal til et kursus i september i håndtering af smerter.

Jeg håber at få min pension nu, da jeg ikke kan mere. jeg bliver snart 60 år, og har været på arbejdsmarkedet i 43 år.

Sygdommen er anerkendt.
ja sygdommen er anerkendt og har sit eget nummer i WHO's oversigt, men det ændrer ikke på, at de findes derude - dem som stadig mener det blot er 'ondt i livet'. Per Fink og hans kumpaner er et udmærket eksempel på dette - en ansat under Per Fink mener over i købet, at vi blot har smerterne fordi vi vil tjene penge på dem Så derfor min lille advarsel - sørg for et smertetaklings-kursus som ikke har udgangspunkt i TERM-modellen
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 20:13   #25
Niels55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Niels55 er ny på vejen
hej jeg har læst lidt i jeres tekst og vil lige påpege at f.eks amalgam er en af hovedårsagerne til Fibromyalgi. Amalgam og de andre Dental materialer er højt mistænkt for en lang række autoimun sygdomme. Mvh Niels
PS: jeg vil gerne høre andre om de løber rundt med enten meget amalgam (sølv), og eller Guldkroner som Finerkroner med meget andet end gul i legeringen
Niels55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 20:32   #26
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Niels55 Se meddelelser
hej jeg har læst lidt i jeres tekst og vil lige påpege at f.eks amalgam er en af hovedårsagerne til Fibromyalgi. Amalgam og de andre Dental materialer er højt mistænkt for en lang række autoimun sygdomme. Mvh Niels
PS: jeg vil gerne høre andre om de løber rundt med enten meget amalgam (sølv), og eller Guldkroner som Finerkroner med meget andet end gul i legeringen
Dette er ikke helt korrekt Niels55. Fibromyalgi er en sygdom i centralnervesystemet - dvs. der er kuk i smertesignalerne fra hjernen -

og er ikke en autoimmun sygdom, som netop oftest er kendetegnet ved at immunsystemet fejlagtigt angriber egne celler og væv
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 20:52   #27
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Cleo

Jeg er netop startet inde på herlev private smerteklinik og de virker rigtigt søde og ved de 4 samtaler jeg nu har været igennem der, har ingen af dem udsendt signaler om, ikke at tro på fibromyalgi! Tværtimod synes jeg, idet smertelægen var helt ærlig og forklarede mig, at kun meget få fik hjælp af smertemedicinen man afprøver, og en stor gruppe har overhovedet ingen virkning og ligeså stor gruppe har lidt virkning, men mange bivirkninger, som ikke kan opveje den lille effekt, så derfor stopper de.

Jeg skal starte i medicinsk afprøvning og har fået et fysioterapeutisk modul også, hvor fyssen skal hjælpe mig med at få beskrevet, hvad mine problemer er, hvor længe jeg kan ditten og datten osv, så det kan komme ned på et stykke brugbart papir til kommunen.

Jeg har som du været super nervøs for at sku derind, men er indtil videre blevet lidt roligere...

Var også nervøs for, om jeg sku igennem en masse med psykolog halløj derinde, fordi en neuropsykolog har diagnosticeret mig som angst, behandlingskrævende og hvad fanden ved jeg, grrrr...føler mig aldeles ikke angst og er i godt humør, når ellers ikke tankerne kredser om kommunen og fremtid!
Men den psykolog var bare SÅ sød og hun forstod overhovedet ikke at jeg fortalte om det den anden havde skrevet...hun mente jeg tackler min sygdom Fibromyalgi og piskesmæld og senfølgerne fra det, som jeg skal og ikke " fejler noget" psykisk. Så det var altså rart at få lidt modvægt til den andens mening!

Fat mod Cleo!!

Knus fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2011, 21:41   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Niels55 Se meddelelser
hej jeg har læst lidt i jeres tekst og vil lige påpege at f.eks amalgam er en af hovedårsagerne til Fibromyalgi. Amalgam og de andre Dental materialer er højt mistænkt for en lang række autoimun sygdomme. Mvh Niels
PS: jeg vil gerne høre andre om de løber rundt med enten meget amalgam (sølv), og eller Guldkroner som Finerkroner med meget andet end gul i legeringen
Hvis dette skulle være tilfældet burde jeg vist have stået forrest i køen til at få fibromyalgi.

Derimod finder jeg denne tråd ganske interessant: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=stofskifte
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 18:25   #29
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dinky67 Se meddelelser
Jeg ville også be lægen om at komme til en reumatolog.. Og så håbe på at du kommer afsted på de dage hvor det er værst,
Jeg var ved en reumatolog på en af mine "gode dage ", som sagde at jeg ikke have fibromyalgi, da jeg kun opfyldte 4 af punkterne, så et år efter ca kom jeg til en anden og jeg opfyldte alle punkter pluds at jeg havde hybermobile led.
Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor jeg skulle have så ondt, hvis det ikke var fibro.

Alle de sygedomme, vi har tilfælles.
Tinitus, Culities Ulserose, hovedpine, svimmelhed, Fibromyalgi, Mavesår, spiserørsbrok, astmatis bronkities, nedsat hørelse, et kæmpe plet på mit højre lår, som sviger.
For højt blodtryk.
Lige tilføje at jeg har fået smerter i ørene ((( og
igennem nogle år har jeg fortalt min læge, æjenlæge og andre at jeg har især om natten når jeg ikke kan sove, så ser jeg fjernsyn, men bliver rigtig skidt og har kvalme, jeg troede det var noget epelepsi, men det kunne de ikke nikke genkende til, så tænker jeg nu om det ikke kan være lysfølsomhed.. som jeg har fået oven i hatten, harhaft det her de sidste 2 år..
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 08:19   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvor når var de plumper et problem-selv har jeg haft 4 store kindtænder,som jeg i perioder har haft metal smag fra,som 20 i 1976 gik jeg for første gang nærmest ,til tandlæge i 1½ år for at få lavet 21 dårlige tænder3-4 stykker blev dog hevet ud.

de store kindtænder der blev bygget op,holdt i ca 20 år og den sidste 25 så det var da noget der holdt.

Kan da lige sige ,mine tænder blev helt i smuller efter en graviditet,med 7 måndre hvir jeg var virkelig syg.Her sidden lært at gå til tandlæge hver halve år.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi. Migger Alt det andet 2 24-07-2012 22:34
Ny med Fibromyalgi frupastorinde Alt det andet 9 23-03-2011 11:53
Fibromyalgi og ASK !!!! Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-06-2010 20:59
Fibromyalgi og TMJ Ragdoll Den nyttige viden vi alle har 0 02-08-2009 14:16
Fibromyalgi zuza Et godt link! 8 03-06-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension