K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 20:57   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
hjælp søges............

er der nogen der kan hjælpe mig,jeg har søgt paragraf 100 og fået afslag,jeg har anket og nu er sagen sendt til statsforvaltningen,jeg har så i dag fået brev om at jeg kan komme med kommentar inden for 14 dage,jeg har planer om at skrive et brev,men er der nogen her der har nogen "gode tips" til hvad jeg kan skrive ?????????????????????????????????????????????????? ???????

jeg har meget dårlig ryg og har søgt hjælp til vinduespudsning,fodlæge,håndsrækninger,sko,medicin osv


er der nogen der ved om det kommer til at påvirke at jeg kører en sag i statforvaltningen ang samvær med min datters far,da jeg har været udsat for vold og de mener ikke han kan varetage hende alene endnu,skal jeg være bange for at det påvirker min sag??? eller blander de det ikke sammen ??? hjælp søges,jeg hører meget gerne fra nogen der ved noget,så skriv endelig TAK


pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 21:40   #2
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
hej pjuske

har du mulighed for at maile brevet fra statsamtet og brevet over dit afslag, eventuelt afskrive det væsentligste i en mail, min mail står længere nede
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 21:50   #3
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pjuske Se meddelelser
er der nogen der kan hjælpe mig,jeg har søgt paragraf 100 og fået afslag,jeg har anket og nu er sagen sendt til statsforvaltningen,jeg har så i dag fået brev om at jeg kan komme med kommentar inden for 14 dage,jeg har planer om at skrive et brev,men er der nogen her der har nogen "gode tips" til hvad jeg kan skrive ?????????????????????????????????????????????????? ???????

jeg har meget dårlig ryg og har søgt hjælp til vinduespudsning,fodlæge,håndsrækninger,sko,medicin osv


er der nogen der ved om det kommer til at påvirke at jeg kører en sag i statforvaltningen ang samvær med min datters far,da jeg har været udsat for vold og de mener ikke han kan varetage hende alene endnu,skal jeg være bange for at det påvirker min sag??? eller blander de det ikke sammen ??? hjælp søges,jeg hører meget gerne fra nogen der ved noget,så skriv endelig TAK


pjuske
Hej pjuske

Nej statsforvaltningen blander ikke disse to emner sammen.

Den ene sag er en ankesag om afvisning af personlig hjælp fra kommunen og den anden er en samværdssag som ligger i en hel anden afdeling.

Disse to afdelinger må ikke indhenter oplysninger uden din tilladelse og hvorfor skulle de også det ?

Persondataloven beskytter imod misbrug og oplysninger må ikke indhentes uden at du bliver spurgt først.

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 08:27   #4
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej Havedammen
det var dejligt at høre,man bliver så nervøs med alt det man er igennem,når man altid har klaret sig selv.tak.

Hej Shylock
nej det har jeg ikke mulighed for.


Til alle
Nogen der har tips til hvad jeg kan skrive i brevet,der får dem til at give mig noget i paragraf 100 ??????????????????????????????????????????????????


god dag til alle fra Pjuske

Ps fedt at kan få hurtigt svar
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 21:49   #5
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa.

Der er jo det såkaldte samtaleskema der skal udfyldes, og det er en god ide at skrive så meget som overhovedet muligt i dette. Se det lidt udefra og lav alle beskrivelserne af hvad du kan og ikke minds IKKE kan, ud fra når du har en rigtig dårlig dag, hvor din funktion er allermest dårlig. Sådan er det som regel med ansøgninger, også til hjælpemidler.

Du lyver jo ikke, for vi ved alle hvordan vi har det de dage hvor der er allerflest smerter - selv personlig hygiejne - fx. bliver hårvasken af og til sprunget over i første omgang pga. smerter og må tages dagen efter?. bliver du nødt til at hvile bagefter.? Hvor mange pauser må du tage i forbindelse med fx. din personlige hygiejne?? De lægger MEGET vægt på, hvor selvhjulpen man jer især på det fysiske samt påklædning og madlavning.

Jeg har skrevet, at jeg selv kan det hele, men at det tager tid og medfører mange smerter. Ting jeg før kunne klare hver morgen på 5 - 10 minutter, bruger jeg nu en hel formiddag på for ikke at få for mange smerter. Her må jeg tage mange hvil. Derfor vælges nogle ting fra - fx. hvis jeg bruger føntørren så belaster det min ryg så meget, at der er mindre ressourser denne dag. Dette gøres så kun når jeg virkelig vil, og ikke som en naturlig del.

Det er vigtigt at beskrive faktisk hele gangen i det man gør under hvert punkt. For læser de blot, at man godt selv kan klare personlig hyiejne kan det være meget svært efterhånden at "nå ind til" dem der skal sidde og vurdere sagerne.

Også ting ved samvær med andre er det vigtigt at skrive hvordan dette er i forhold til før. I mit tilfælde skriver jeg at det naturligvis sagtens kan lade sig gøre, men at der er mange hindringer, og at det sociale samvær bliver på bekostning af andre ting fx. indkøb eller husarbejde der ikke kan laves. Det er vigtigt med at begrunde og begrunde og begrunde for at sagsbehandlerne får et reelt billede af hvad du kan og hvad du ikke kan, og ikke mindst hvor mange prioriteringer du må tage i forbindelse hvad du gør. Hvis du skriver du kan en ting - udelukker det så at du kan udføre en anden ting, eller skal få andre til at hjælpe dig i det daglige - hvem laver mad, køber ind, vasker tøj, pudser vinduer - hvis ikke du kan dette længere, hvem gør det så?? ALT skal med.

Jeg havde selv regnet med et afslag, hvilket jeg var blevet sat i udsigt ved samtalen med sagsbehandleren, men mine begrundelser for hvorfor jeg tilhører den omfattede persongruppe har åbenbart gået igennem, så det er bare superskønt.

Håber at du kan bruge dette lidt til noget - men frem for alt giv ikke op.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension