K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2009, 10:11   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Sikken en verden vi lever i...........

ALLE jeg møder og taler med i disse dage ser frem til en dejlig sommer men en enkelt lille ferie enten i sommerhus, en lille tur til udlandet osv.

Men ak jeg er jo sygemeldt så den fornøjelse skal jeg ikke have.
Jeg har været sygemeldt i 5 år nu og kun det første år fik jeg lov at holde ferie og siden da er al ferie foregået hjemme i haven.

Jeg ville give alverden for at kunne planlægge en ferie med min dejlige familie, glæde mig til forberedelserne og forventningerne, men ak jeg er jo sygemeldt så den fornøjelse skal jeg ikke have.

Hvad fanden går der galt når nogle sidder og bestemmer at man som sygemeldt ikke har behov for ferie???

Jeg ville da mene at man som sygemeldt har langt mere behov end andre har. Den evige kamp mod systemet tærer jo både på krop og sjæl og man skal være en fast tømret familie for at kunne så dette pres igennem.

Lige nu sidder jeg med så dårlig samvittighed som man kan have.
Jeg kigger på min mand og kan se at han virkelig trænger til at komme hjemmefra(holde ferie) alt dette er jo også hårdt for ham.
Han passer sit arbejde hver dag og har samtidig en kone der ikke kan en helt masse og deroveni alle bekymringerne.

Jeg er virkelig nede over dette og ved at mange føler det samme.
Jeg ville give min højre arm for bare en uges fere.
Vil lige sige at jeg slåsser så meget med systemet at det bare at holde ferie uden lov er helt bandlyst herhjemme:-) de holder øje med mig:-)

Mange siger til mig: I kan bare holde ferie i Danmark i et sommerhus eller lign.
Ja det kan vi men så kan vi lige så godt være hjemme i haven.....nej mine drømme går sydpå og dem kan ingen tage fra mig

MVH Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 10:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
prøv lige at læse den her tråd

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7198

Måske der er et håb alligevel også for syden ...
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 18:15   #3
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Tro mig jeg føler med dig, jeg valgte dog at tage på ferie til USA i midten af april, og ja det kostede mig min dagpenge i den periode jeg var væk, men det tog jeg med, da jeg bare skulle ud

Vil så lige sige at jeg fik stor hjælpe fra familien, bla økonomisk da de mente at jeg trængte til ferie.

Men var fantastisk at være afsted i 3 uger.
og det var 3 uger med sol fra en skyfri himmel, og strand og afslapning, og knap så mange smerter som til dagligt, har fundet ud af at min krop funker bedst i 30 grader
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 22:20   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
citat fra heidiens henvisningstråd..
Dommen indeholder mange sociale og principielle betragtninger om, hvorfor sygeorlov eller sygefravær ikke er en ferie. Sygefravær er en periode, den enkelte skal bruge til at komme sig i. Ferie er til at hvile ud i. citat slut..

De linier der, fra indlæg nr. 4 fra d. 2.2.09.. passer da ikke ret godt med at kræftsyge skal i aktivering fra uge 8 af....
eller til hjortens mening om hvordan det er at være syg..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 10:02   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Åhe ja ferie, hvad er i øvrigt det for en fisk.

Jeg har ikke en enste gang været på ferie siden jeg var 12 år, end ikke 2 dage hos en besse.

Nu må jeg ikke, men det er også lige meget for det har vi slet slet slet overhovedet ikke råd til og vi regner aldrig nogen sinde med at få det, og vinde i lotto... det har vi ski heller ikke råd til at spille.

Naturligvis kunne jeg da godt tænke mig at komme en uge syd på eller 14 dage i sommerhus eller bare en lille weekend på en kro, men ærlig talt så savner jeg det ikke, det er ikke en nødvendig onde for at leve (overleve) oven i har jeg slet ikke smvittighed til at den arbejdende befolkning skal betale for at jeg har råd til den slags luksus, nok er det ikke min egen skyld at jeg ikke kan tage et fuldtiodsjob på det ordinære marked, men det er for pokker da heller ikke min nabos skyld, på samme måde som det ikke er min mands skyld, og jeg derfor ikke sys det er rimeligt at han skal forsørge mig (og 3 unger) det er en samfunds opgave.

Vi har fundet en anden og 100% gratis løsning på det ferie haløj. Skov og naturstyrrelsen har rundt om i landet shelters sammen med nogle af dem er der en hutte og det er grats man betaler end ikke for vand og el, det er bare at ringe og spørge om kan må låne hytten i fa 3 dage, pakke ens grej og tage af sted. Den tættest på os er nærmest som en campingvogn bare i mursten og uden kogeplader og køleskeb (men der er så få km til handlemulighed) og langt bedre badeforhold.
Om det er noget vi vil benytte os af? sikkert ikke for vi savner ikke at komme på ferie, men klart en mulighed for alle andre fattige, mens man er af sted kan man få en man stoler på til at passe posten, og åbne brevene fra kommunen... man behøver jo ikke køre så langt at det tager flere dage at komme hjem.... man kan også få posten til at levere ens post midlertidigt på en anden adr.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 10:21   #6
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Hmmm alle paragraffer osv. vidre er også gode nok men måske ikke lige det jeg vil banke i bordet med hos min sagbehandler...orker ganske enkelt ikke:-)

Jeg mener at det burde være hverte menneskes ret at kunne holde fir/ferie med sin famile og nok mest det der går mig på....at andre skal bestemme og jeg må det ene eller det andet:-)

LUM: Fint nok at I er glad for den ordning I nu har fundet men sådan ordning er nu slet ikke mig så bliver jeg hellere i min hule:-)
Pyha sikke skavanker og smerter jeg ville have blot ved sådan en tur:-)

Og noget andet er at jeg bestemt ikke føler at andre betaler min ferie....vi får alle det samme hver måned og hvordan jeg forvalter mine penge er jo kun op til mig selv. Om jeg vil bruge dem på ferie eller husleje bestemmer KUN jeg, så nej andre betaler ikke min ferie.
Jeg synes faktisk at dit syn er lidt forkvaklet i den retning hvis jeg skal sige min mening, og dette ikke for at træde nogen over tæerne.

Naturligvis er en uge sydpå ikke et nødvnedigt onde men når nu det er det jeg godt kunne tænke mig så ville det jo være rart at kunne uden at skulle spørge om lov:-)
Jeg overlever uden men spørgsmålet er hvem der har noget ud af det???

MVH Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 11:06   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke jeg syntes også at man er nød til at tænke på ungerne her , syntes at alle i min datters klasse rejser så skal de til usa og så skal de til bulgarinen og så skal de det ene og så skal de det andet ...

Mine to store der er studerende rejser med deres uddannelse steder de tager begge gode studie job og tjener godt og de rejser også med deres venner, jeg har så en eks mand der ALDRIG ville forlade sin lille hønsegård så derfor kan min datter ikke sætte næsen op efter en flyvetur med ham for slet ikke at snakke om at komme til varmen

Jeg har en gang fået taget mig råd til en tur sydpå og kan love for at det var min datters oplevelse for livet og jeg håber og tror på at min sag er sluttet på den ene eller den anden måde i 2010 så vi er allerede begyndt at skrabe småpenge sammen og så er vi dem der er rejst .. lige nu er det yt jeg er sygemeldt

Og som om det ikke er nok så er der jo også det med skolen man skal som forældre bede om tilladelse til at rejse .. ok min datters skole ser sådan på det at de ikke kunne drømme om at sige nej, der er så mange enlige forældre og de har altså ikke råd til at rejse i sommerferie hvor rejser er dobbelt så dyre ...

Så jo jeg kan sagtens forstå hvordan nogen kan have et stort ønske om en ferie selv om de er syge . min søster er på kreta lige nu og høre HVER DAG om varmen .. men hun er ked af det , for hun ville så gerne have været afsted med mig og min datter ... næste år så er det afsted (forhåbentligt man kan jo aldrig vide med det kommunale system)

Og jo selvfølgelig skal vi og vores unger også have mulighed og lov til at rejse selv om vi har formastet os til at være syge , jeg har sgi betalt min skat alle år da jeg var rask og fordi jeg er blevet syg er det ikke ensbetydende med at jeg ikke har krav på det samme som alle andre mennesker eller at kunne give min datter de samme muligheder som alle andre forældre kan ...

Og at jeg så vil prioritere at komme ud og rejse og skære helt ind til benene andre steder ja det er så mit valg , jeg piber ikke over at jeg skal skære ind til benenet i min hverdag i håb om at få råd til en rejse .. Og min datter gør heller ikke så det er vores prioritering ingen betaler for os (andet end familie der vælger at spytte til min datters ferie lommepenge så hun kan købe hvad hun vil )

Men lige nu ... niksen biksen selv om jeg kunne få råd må jeg ikke
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 20:41   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
oven i har jeg slet ikke smvittighed til at den arbejdende befolkning skal betale for at jeg har råd til den slags luksus, nok er det ikke min egen skyld at jeg ikke kan tage et fuldtiodsjob på det ordinære marked, men det er for pokker da heller ikke min nabos skyld, på samme måde som det ikke er min mands skyld, og jeg derfor ikke sys det er rimeligt at han skal forsørge mig (og 3 unger) det er en samfunds opgave.
LUM, du skriver, at du ikke har samvittighed til, at den arbejdende befolkning skal betale for at du kan holde ferie, og noget om, at det er en samfundsopgave.
Men, hvem er "samfundet"?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 21:35   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... ikke alle har helbred til et ophold i det fri eller at ligge i telt. Bare at slæbe på en kuffert kan være rigeligt. Eller at ligge i en "fremmed" seng på et hotelværelse.

En ferie væk fra hverdagens trummerum for både børn og voksne kan vel være en "vitaminindsprøjtning" til at gå på med krum hals i endnu en årrække som arbejdsløs.

Så lige, at www.ladk.dk var i nyhederne - og Inger Støjberg.

Hun undgik at svare på, om børnene kunne have glæde af at komme væk på koloni. (måske Støjberg ikke selv har børn).

Tænk at være barn og ALDRIG have prøvet at være væk på ferie og aldrig at kunne tale med, når de andre fortæller, at de har været på ferie i sommerferien.

Hun nævnte så, at være klar til arbejdsmarkedet... tja... selv kræftsyge på hospitalerne slipper ikke for VKO-pisken. De er jo også "klar til arbejdsmarkedet".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 22:34   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja og Inger Støjberg sagde også at moderen i indslaget havde fået et aktiveringstilbud, og derved kom et skridt nærmere arbejdsmarkedet... jeg fik ikke hele indslaget med, er der nogen som ved hvilket aktiveringstilbud der er tale om??
jeg tror ikke på at alle i de tilbud automatisk er nærmere arbejdsmarkedet.. tilgengæld tror jeg på at det er meget dyrere at sende moderen i aktiveringstilbud, end lade hende holde en uges ferie, hvor hun enddog ville kunne bidrage med at andre børn får det bedre. hvilket i sidste ende kan være med til at de børn kommer bedre i vej, som man siger...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sikken en krævementalitet østerbro Politik og Samfund 0 27-03-2013 16:06
sikken fejlprocent bobo Det er da strengt ! 3 25-10-2008 14:35
Sikken trussel zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 11-06-2007 12:55
Sikken en gang ROD!!! Helle Smith Dit og Dat 5 03-02-2007 18:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension