K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 23:30   #1
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Stop af dagpenge

Jeg skriver på vegne af min mand, da det er mig der er inde i hele hans sag.

Kort fortalt kom min mand ud for en arbejdsskade i 2006, blev opereret for en diskus i 2007, desværre fik han en masse følger af det. Sagen er godkendt som en arbejdsskade med en men grad på 15 %. Han måtte så skifte job efter "ordre" fra lægen til et ikke ryg belastende job, det har så vist sig at han stadig har rigtig mange smerter og er netop blevet opereret og har fået en diskus protese i lænden.

Spørgsmålet er, om jeg forstår det helt rigtig, at så længe at sagen kører i arbejdsskadestyrelsen (har sendt ind vedr. erhvervsevnetab for 9 måneder siden) så kan man ikke stoppe hans sygedagpenge ?? Der vil nemlig gå rigtig lang tid før kommunen kan begynde at sende ham i arbejdsprøvning mv, da der vil gå en rum tid før effekten af operationen vil vise sig. Arbejdsskadestyrelsen vil ikke kunne lave en hel endelig erhvervsevne tab, da han nok ikke kan komme tilbage på de almindelig 37 timer, men det vil tiden om mange mange måneder vise.

Mange hilsner

Skade2006
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 00:06   #2
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skade2006:
Det er fuldstændig korrekt at de ikke kan stoppe sygedagpengene når din man har en uopklaret sag liggende inde hos arbejdsskadestyrelsen.

Her er reglerne for forlængelse, og den din mand er inde under har jeg markeret med tyk sort skrift:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 05:50   #3
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

jeg vil råde jer til at tage en advokat med speciale i erstatning - denne kan bistå i.f.t arbejdsskadestyrelsen som kan træffe en midlertidig afgørelse - en sådan vil betyde at din mand vil få en løbende ydelse indtil sagen endelig kan afgøres - en sådan løbende ydelse giver ikke træk i sygedagpenge.

Derudover kan det jo være at operationen ikke giver ham arbejdsevnen tilbage - i såfald står der ikke skrevet at han skal tvinges igennem udsigtsløse arbejdsprøvninger - tværtimod. ( uanset havd rådgiverne siger ).
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 07:28   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Tak fordi jeg kan bliver beroliget, var så bange for at dagpengene ville stoppe på et tidspunkt og da vi har hus, er der jo ingen anden hjælp at hente.

Vi har snakket om vi skulle få fat på en advokat, men synes det er svært at finde ud af hvem vi skal vælge.

Derudover så er min mand tilknyttet et smertecenter som har en socialrådgiver som han/vi blev tilknyttet for et par måneder siden. Fagforeningen er også med på sagen og tager sig af papirgangen til arbejdsskadestyrelsen. De har så en advokat til at tage sig af det civile søgsmål.
Jeg holder sagen i en "stram" snor fagforeningen synes hvis nogen gange jeg rykker dem lidt for meget, men det er jo vores pengepung det går ud over, udover alle de smerter og de mange savn min mand må undvære, bla. samværet med vores 2 små børn. Så derfor synes jeg det er vigtig hele tiden at rykke, men de siger at "den skadet" normalt ikke går så meget ind i sagen.

Kan derfor ikke rigtig finde ud af om vi stadig skal se at få os en advokat.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 12:48   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse mere om sygedagpengestop her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 13:58   #6
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis din mand er medlem af en fagforening, kan de i mange tilfælde hjælpe med råd og vejledning fra en af deres jurister og det koster i hvert fald ikke noget. I kunne jo starte der.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 18:21   #7
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Hej skade 2006

Jeg har fået en del rigtig god hjælp fra SR-bistand

Dem.. må din mand også gøre brug af igennem hans fagforening.

Jeg har så bare fået fortalt af jurist fra pågældende sted...
at er en arbejdsskade fra arbejdsdkade styrrelsen blevet anerkendt som en arbejdsskade...
er sagen afsluttet .. i kommunens øjne...

jeg ønsker din mand alt vel .

Hilsen Medium Mama
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 23:47   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, de stoppede også mine sygedagpenge,da de kom i tanke om at de ikke fik refusion, efter 2½ år.. og det selvom det også er en arbejdsskade..
nu afventer jeg stadigvæk svar fra beskæftigelsesnævnet på min klage over sygedagpengeopfølgning, stop af sygepenge og afslag på flexjob.
Så helt sikker kan man ikke være.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syge dagpenge stop Kamillas Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-11-2012 10:29
fra SDP til alm. dagpenge imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-01-2012 11:42
Dagpenge thmn Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-04-2011 18:55
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Brev med stop af dagpenge Jørgine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 27-01-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension