K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 04:40   #21
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hej allesammen

Jeg vælger at skrive et fælles stort tak til jer alle for info om psykiatriak afdeling.

Nu har jeg selv været på den psykiatriske skadestue og er kommet hjem idag.

Det var en rigtig god oplevelse.

Jeg fik eneværelse. 3 måltider om dagen. Snak med både psykiater og sagsbehandler. Jeg gik i mit eget tøj. Jeg spillede spil med nogle af de andre indlagte. Jeg fik grint og jeg fik grædt. Jeg fik læst en del, set TV og spillet lidt computer og lavet lidt gymnastik med en fysioterapeut. Jeg havde nogle fantastiske samtaler med andre der havde ondt i livet og det var guld værd.

Vigtigst af alt; Jeg fik fred og ro og så fik jeg sovet godt igennem fordi jeg var så psykisk drænet.

Man må ikke ryge indenfor fandt jeg så ud af, men man kunne gå udenfor og så er det jo heldigt at vejret er blevet lunere Sidste smøg skal være slukket 22:45 og først kan man tænde kl. 06:00. Man må ikke længere hjælpe til med at lave mad eller bage og den slags - latterlige hygiejneregler og det er alle kede af. Alt kreativ udfoldelse er også lukket ned pga. besparelser, men det gjorde egentlig ikke så meget, da jeg ikke tror nogen af os havde overskud til den slags.

Det var lidt ambivalent at komme hjem igen. På den ene side var jeg ikke klar, men på den anden side skulle det helst ikke gå hen og blive et tilflugtssted, da jeg er alenemor med 2 børn der har brug for mig, som savnede mig og som var savnet af mig.

Jeg har et par dage hjemme uden børn.

Jeg fik lagt en plan for hvad jeg selv kan gøre den kommende tid og så håber jeg at jeg har overskuddet til det.

Igen tusind tak for alle jeres svar
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 09:29   #22
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
- men det udelukker vel ikke at jeg ved noget andet?



Nocturne, er nsgerrig på hvad disse behandlingsmuligheder er for nogen, kunne du linke eller kort forklare??

/Samp
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 12:30   #23
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
du får lige en PM
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:24   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Hej allesammen

Jeg vælger at skrive et fælles stort tak til jer alle for info om psykiatriak afdeling.

Nu har jeg selv været på den psykiatriske skadestue og er kommet hjem idag.

Det var en rigtig god oplevelse.

Jeg fik eneværelse. 3 måltider om dagen. Snak med både psykiater og sagsbehandler. Jeg gik i mit eget tøj. Jeg spillede spil med nogle af de andre indlagte. Jeg fik grint og jeg fik grædt. Jeg fik læst en del, set TV og spillet lidt computer og lavet lidt gymnastik med en fysioterapeut. Jeg havde nogle fantastiske samtaler med andre der havde ondt i livet og det var guld værd.

Vigtigst af alt; Jeg fik fred og ro og så fik jeg sovet godt igennem fordi jeg var så psykisk drænet.

Man må ikke ryge indenfor fandt jeg så ud af, men man kunne gå udenfor og så er det jo heldigt at vejret er blevet lunere Sidste smøg skal være slukket 22:45 og først kan man tænde kl. 06:00. Man må ikke længere hjælpe til med at lave mad eller bage og den slags - latterlige hygiejneregler og det er alle kede af. Alt kreativ udfoldelse er også lukket ned pga. besparelser, men det gjorde egentlig ikke så meget, da jeg ikke tror nogen af os havde overskud til den slags.

Det var lidt ambivalent at komme hjem igen. På den ene side var jeg ikke klar, men på den anden side skulle det helst ikke gå hen og blive et tilflugtssted, da jeg er alenemor med 2 børn der har brug for mig, som savnede mig og som var savnet af mig.

Jeg har et par dage hjemme uden børn.

Jeg fik lagt en plan for hvad jeg selv kan gøre den kommende tid og så håber jeg at jeg har overskuddet til det.

Igen tusind tak for alle jeres svar
Hej Evaa,

Det var godt at du fik prøvet det og at du også fik noget ud af det og fik "tømt" ud og hvilet.

Du har ret det kan være svært at komme hjem igen og passe ind, men det skal nok komme.

Går du til psykolog eller har gået? Det kan jo også være et godt sted at læsse af og få råd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 18:21   #25
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg besøger jævnligt en bekendt der ryger ind og ud
Der er meget hyggeligt fyldt med ganske alm mennesker der for manges vedkomm (blot) har en krise de har brug for en hånd til at kæmpe sig igennem
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 18:51   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja men er det ikke rigtigt Viggo, vi ser jo ikke på det på samme måde som den fysiske skadestue?

Det er såmænd hyggeligt nok, men at de beder folk tage stilling til om man bør indlægges ved evt. udskrivning er for mange af os uoverkommeligt. Jeg blev rådet til at lade mig udskrive efter 4 dage, men jeg vidste ikke om jeg turde.!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:23   #27
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Hvor lyder det godt at du to der end og fik den Hjælp
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:39   #28
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja men er det ikke rigtigt Viggo, vi ser jo ikke på det på samme måde som den fysiske skadestue?

Det er såmænd hyggeligt nok, men at de beder folk tage stilling til om man bør indlægges ved evt. udskrivning er for mange af os uoverkommeligt. Jeg blev rådet til at lade mig udskrive efter 4 dage, men jeg vidste ikke om jeg turde.!!
Det er ikke nemmere efter 3 måneder.

Jeg blev heldigvis ikke presset til udskrivelses anden gang jeg var indlagt og jeg havde virkelig brug for så lang tid. Men det ER bare rigtigt hårdt at komme hjem til hverdagen med alle de krav der bliver stillet en igen.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 21:24   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg føler med dig Tutteren og netop der for tager jeg heller til træning for ikke at tage på psyk. skade stue, for det er hårdt at komme hjem derfra.

Sidste gang jeg var der tog jeg direkte ind til min psykolog for at få bearbejdet den fase jeg var i. Efter flg. lå jeg flere dage på sofaen og fra bad mig al besøg incl. mine børn, der heldigvis var ved deres far.

Men sikke en position vi har, os psykisk syge.

Psykiateren på pskyk skadestue kunne ikke forstå hvad jeg som 40 årig (dengang for 3 år siden) lavede derinde, jeg skulle da bare ud at arbejde. Det har jeg så hørt en del gange senest fra BAN, men psykiatrien i Danmark, den er sgu til at lukke op og sk... i.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 23:10   #30
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skriver du har afprøvet alt relevant medicinering til dig, så må jeg spørge om du har afprøvet mere end 10-12 forskellige, der findes 10 (hvis ikke flere) der bruges direkte til ADHD, der til kommer så en masse andre som kan afprøves, men som normalt ikke bruges som ADHD medicinering.

Det er ikke så lidt der findes (talt fra et spørgsmål på ADHD forum, hvor jeg skrev dem ned for ikke at få dobbeltgængere) og de er ikke alle sammen med amfetamin lignede stoffer i.

Du skriver også: latterlige hygiejne regler, vil du også sige det den dag du går ud fra en restaurant hvor reglerne ikke er overholdt og bliver død hamrende syg af det??
Der til er de faktisk ikke strammere end at man god vil kunne tage en med i køkkenet som ikke har det grønne bevis, men det kræver altså en med den rette udd til at holde skarpt øje med at hygiejnen bliver overholdt, hvilket jo altså er for at undgå at folk bliver møg syge.

Viste du fx at du bærer rundt på salmonella i din egen tarm, og at ca 75% af den samlede danske befolkning IKKE vasker fingre efter WC besøg (på offentlige wc´er, det er helt sikkert langt værre i folks eget hjem) og at op imod 99% af de som gør ikke får dem vasket ordentligt?. Viste du at hvis du har været på WC og ikke lukker brættet når du ruller ud, vil der ryge koli-bakterier i en radius af 3 meter (dejligt at vide det sidder på ens tandbørste ikke?) og viste du at de fleste danskere (især mænd) ikke lukker låget ned når de ruller ud. Selv os der har med hygiejne reglerne at gøre, er sjældent gode nok til at tage dem alvorligt nok.

Ps: Som udgangspunkt er jeg modstander af medicinering før andet er afprøvet, jeg er ikke modstander af medicin, men modstander af at samfundet bare smider recepter i hovedet på folk, frem for at se på om kosten kan ændres motion kan hjælpe, kugledyne osv osv (men hey de fleste er så dårlige at der nærmest ikke er tid til alternativer)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
Psykiatrisk speciallægeerklæring onmyway Hjælp til Forum Brug 7 26-09-2011 08:03
har du været tilknyttet en psykiatrisk afdeling Guldfax Dit og Dat 9 17-07-2011 11:14
God reumatologisk afdeling på Sjælland? mukke Alt det andet 6 03-02-2011 19:50
Psykiatrisk Afdeling Sonia Dit og Dat 9 18-06-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension