K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2012, 20:18   #1
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Exclamation HJÆLP

Hej alle sammen

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig,da jeg er utroligt fursteret og følge jeg bliver straffet fordi jeg er sygmeldt(på kontanthjælp med depression)

Jeg har været sygemeldt i næsten 5år med op og nedture,hvor jeg har været i arbejdsprøvning osv,men det har nu ikke så meget med sagen at gøre... Jeg følger så småt det går den rigtig vej og tænkte i dag at jeg ville da lige undersøge hvordan det hænger sammen med a-kassen hvis jeg nu blev raskmeldt en dag... Jeg har betalt ind til min A-kasse de sidste 7år og da jeg blev sygemeldt stoppede jeg med at betale ind til min fagforening men ikke a-kassen,men som om jeg ikke finder ud i dag at allle de penge jeg har betalt ind i hvertfald de sidste 3år hvis ikke mere er spildt,da jeg ikke er berettig til dagpenge når jeg ikke har haft mindst 1.924 arbejdstimer inden for 3 år... WHAT tænker jeg bare... Kan det passe??? Skal jeg straffes fordi jeg er blevet syg??? Så den dag jeg bliver rask hænger jeg stadig på kontanthjælp,selvom jeg har betalt til min a-kasse... Nogen der har prøvet det eller ved om man kan få sin penge tilbage fra a-kassen?

Varme Kram fra mig
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 20:37   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du bliver for så vidt ikke straffet.. du opfylder bare ikke reglerne for at kunne få...

Det er ikke nok at betale til a-kassen for at kunne få understøttelse.. man skal også opfylde nogle krav.

Ærgerligt at ingen har tænkt på at sige det til dig, eller du selv fik undersøgt det helt.. for jeg tror ikke du skal satse på at få noget retur.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 20:48   #3
ca83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
ca83 er ny på vejen
Kan godt se hvad du mener,men synes bare det er så bitter at ingen har sagt noget da jeg en gang spurgte min a-kasse om det var bedst at blive ved med at betale og jeg fik straks et ja,men da kunne de måske godt lige oplyse at jeg bare lige skulle vide der er nogen regler og krav... Hos min a-kasse sagde de i dag at ja de kunne godt se det var sure penge,men nu kendte de mig jo ikke rigtig,men hvis du de nu kendte mig og min sag ville de måske havde været ops på det... Og ja ved godt man selv skal undersøge alle regler osv,men har bare ikke skænket mig en tanke at det ville være et problem den dag jeg skal på arbejdsmarket igen,fordi jeg jo har betalt ind til a-kassen og har et par mdr fået dagpenge da jeg troede jeg var klar igen men blev hurtig sygemeldt igen... Øv øv siger jeg bare...
ca83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 21:35   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det må godt nok være bittert... og den rådgivning du fik dengang var godt nok dårlig....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension