K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2016, 23:44   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Skillelinjen mellem stærke og svage smertestillende, er:

"Morfin eller andre afhængighedsskabende stoffer"
kontra
"ikke afhængighedsskabende"
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 00:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når der ikke er tale om morfinlignende indhold i tabletterne, betegnes de som lettere smertestillende. Uanset om de er på recept eller ej.
Morfinlignende kaldes også for svagt smertestillende.

http://www.netdoktor.dk/interactive/...ol-id1986.html

"Dolol® er et svagt smertestillende middel."
"Tramadol er et morfinlignende middel, men har svagere smertestillende virkning end morfin og har desuden ikke morfins afhængighedsskabende egenskaber."

Så der skal "krasse sager" til før det ikke er svagt smertestillende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 05:29   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Skillelinjen mellem stærke og svage smertestillende, er:

"Morfin eller andre afhængighedsskabende stoffer"
kontra
"ikke afhængighedsskabende"
Dette passer kun til dels...se http://www.netdoktor.dk/interactive/...sic-id664.html som hører under de stærke men uden morfins afhængighedskabende virkning.

Men ingen tvivl om at dem trådstarter får hører under de svage præparater.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 12:08   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Dette passer kun til dels...se http://www.netdoktor.dk/interactive/...sic-id664.html som hører under de stærke men uden morfins afhængighedskabende virkning.

Men ingen tvivl om at dem trådstarter får hører under de svage præparater.
Det nævnte præparat er i klinikken stærkt vanedannende hvilket let ses ved kraftige bivirkninger ved for hurtig aftrapning.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 18:35   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jeg forholder mig til det der står

Citat:
Buprenorphin er et morfinlignende middel, men har ikke morfins afhængighedsskabende egenskaber.
Men lad os ikke skændes om det og vende tilbage til det trådstarter spørger om.

Fik du svar på dit spørgsmål @Kio
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 20:55   #16
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for alle Jeres svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
Jah, Panodil, Pinex og Pamol m.f. er Paracetamol. De gives til lettere smerter.
Ibuprofen er et NSAID præparat, altså en ikke steroid antiinflammatorisk tablet.
som gives for bl.a. gigtsmerter. Svage smerter står der i min medicinfortegnelse.
Har du venligst et link til denne medicinfortegnelse ?

Mener du at "Svage smerter" er det samme som ”lettere smertestillende medicin” ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
At du får den mod slidgigt kan jo skyldes du er en af de der døjer med inflammation ("betændelse") men det er oftest de med leddegigt.

Generelt er det en ok tablet, men der er (for) mange bivirkninger, især når den tages dagligt. Jeg ville da høre lægen om ikke der skal justeres lidt på det, da du tit må tage yderligere.
Er det med Ibuprofen du siger der er (for) mange bivirkninger ved ?

Mht "justeres lidt på det" mener du at det skal være samme typer piller (Ibuprofen og pinex) bare en anden størrelse i mg,
eller at jeg skal prøve en anden type pille ?


Ja, får dem mod gigtsmerter i begge knæ samt piskesmældsskade i nakken, som tit giver stor hovedpine i flere timer.

Hvad er symptomerne med inflammation ("betændelse") ?

De bivirkninger jeg indtil nu har opdaget, er at jeg nogle gange får "luft" i maven og at mine prutter så
lugter gevaldigt dårligt. Tager primært piller sammen med jeg spiser et måltid mad.


Mht bivirkninger, mener du det med begge eller kun med Ibuprofen 600mg ?


.
.

Sidst redigeret af Kio; 05-11-2016 kl. 21:02.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 22:06   #17
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Nej, ikke et link, det er min medicinfortegnelse (bog) men vil gerne skanne siderne og sende til dig, evt. sammen med bivirkninger ved ibuprofen, hvoraf de almindeligste er maveproblemer; som du skriver luft, men også forstoppelse, mavesår, halsbrand, mavesår mm. Stigende risiko med alderen og med jo større dosis man får.

Jeg er ikke læge.. "kun" SSA, men har viden om at ex. Panodil (svarer til Pinex) fås som 665 mg, virker længere. Den giver en anden ro, da der ikke kommer smertetoppe. (Tager dem selv, de 2 tbl jeg tager ved sengetid gør, at jeg kan komme ud af sengen om morgenen)

Der findes også andre tabletter lægen kan skrive ud til dig.

Inflammation er hævelse, varme og måske rødme af det angrebne sted, ex. knæet.
Nu er det ikke så meget hvad jeg mener, men ja, man har vedtaget at Ibuprofen, Pinex osv. er svagt virkende analgetika som bruges til lettere smerter.
Får man moderate til svære smerter er det, som en eller anden svarede ovenover, lettere til stærkt virkende opoider man får.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 22:57   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt bruge http://www.apoteket.dk/Laegemidler/M...aandbogen.aspx til at finde oplysninger om forskellige medicin præparater.

Der er også denne hvor man kan finde medicin ud fra mange søgekriterier http://min.medicin.dk/Medicin/GenkendMedicin
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 23:05   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
På netdoktor er der også en liste over medicin:
http://www.netdoktor.dk/medicin/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2016, 23:47   #20
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Gode links Kio, ihvertfald apotekets giver dig vist svar på det meste. Men men men.. jeg købte ikke briller ved Louis Nielsen, synes alligevel jeg svagt mellem dine linjer kan læse at du ser det kommunen skriver til dig, som at de ikke tager dine smerter alvorligt.

Det ved jeg ikke om er korrekt opfattet. Men den medicin du får, er den man vanligvis giver til gigtpatienter, i forskellige styrker, fordi ingen menneskers smertetærskel er ens.
- Jeg synes bare du får lidt vel meget Ibuprofen.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension