K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2016, 18:55   #1
ShoutingSeeker
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2016
Indlæg: 11
Styrke: 8
ShoutingSeeker er ny på vejen
§34 ekstra varmeregning.

Hej, jeg har søgt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om ekstra varmeregning. Sagen er den at jeg er på kontanthjælp og i den forbindelse får jeg §34 støtte.

I §34 beregningen indgår bla. varmeregning, men jeg har fået en stor ekstra varmeregning på lidt over 3.000 kr. Disse 3.000 kr. er af gode grunde ikke iregnet sidste års §34 beregning. Spørgsmålet lyder om jeg har ret til at får lavet en ny beregning for sidste år og dermed få nogle penge tilbage?

På forhånd tak.
ShoutingSeeker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 20:19   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg er relativt sikker på, at den skal medregnes i den måneds §34.
Og så vil kommunen nok anbefale at du hæver acconto fremover, hvis det er fordi dit forbrug er steget.

For §34 er jo i princippet dine månedlige udgifter, og i den måned er de så højere.

Det bliver lidt kryptisk, men der står f.eks. i en principafgørelse:
"Ankestyrelsen fandt ikke, at den modtagne varmeefterregning kunne indregnes i den nettoboligudgift, der lå til grund for beregning af den særlige støtte efter bistandslovens § 37 a, for den måned, hvor regningen forfaldt til betaling.

Ankestyrelsen lagde herved til grund, at varmeefterregningen vedrørte den tidligere bolig og først forfaldt til betaling, efter at flytning havde fundet sted, jf. det anførte i SM O-54-95, hvorefter der ved beregning af boligudgiften kun kan medtages udgifter vedrørende den bolig, som ansøgeren bebor."

Dvs her kunne den IKKE "indregnes i den nettoboligudgift, for den måned, hvor regningen forfaldt til betaling." Men det undveg fra normen, fordi regningen var fra en tidligere bolig.
Så som jeg forstår det, så hvis vedkommende ikke var flyttet, var den indgået i den måneds §34.

Håber det giver mening
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155273

Du skal i hvert fald sørge for, at kommunen får dokumentation på den regning.

Og ift §34, du skal selv betale "egenbetalingen". Det udover (til en hvis grænse) betaler kommunen. Så der spares på bolig sparer kommunen. Dvs hvis din husleje falder, er det din §34 der falder, og derved kommunen der sparer de penge.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension