K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 22:51   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er helt enig med trold.

det er alså min egen læge(haft forskellige i de 7 år) som har sendt mig til alle mulige og umulige speciallæger i gennem 7 år.
Godt nok har min kommue selv henvendt sig til min læge om status og ikke om vendt.

det eneste kommunen har sendt mig i, var en arbejdsprøving

lægekonsulenten vil have jeg skulle til psykolog, men min egen læge sagde nej.
fordi kan mente ikke at de fysiske undersøgelser var helt afdækket
Men bingo jeg fik min diagnose inden

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-01-2010 kl. 22:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 22:43   #22
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
hej, så har jeg igen brug for jeres hjælp Jeg er mildest talt forvirret (undskyld, den er meget lang...)

Jeg skrev jo mailen som vist nedenfor til min sagsbehandler:
Hej

19. januar 2010

Jeg beklager at det har været til at misforstå at ”sidste møde” ikke skulle være andet end sidste gang vi mødtes på dit kontor, nemlig den 9/12. Derudover skriver du tilbage at der har været møde den 11/12. Vil lige påpege at det har jeg ikke hørt noget om, og derfor ikke deltaget.

Jeg vil gerne i samme ombæring høre nærmere om det du snakkede med Helle om pr. tlf., da du aflyste mødet den 12/1-10 kl 10.30. Hun nævner at du fortalte lidt om lægepapirerne. Det er jeg da interesseret i at høre mere om, da jeg selv har haft kommentarer til dette, som jeg også har vidne på (bisidder). At jeg synes lægeerklæringerne ikke har den fornødne opdatering. De blev skrevet, da jeg stadig magtede et fleksjob på 30 timer. Der er sket en stor forværring af helbredet igennem de sidste 5 år, hvilket desværre gør at jeg ikke kan komme højere op i timetal end nu. Samt fået gode råd/vejledning og en læren om at takle sine smerter bedst muligt i hverdagen af smerteklinikken.

Kan fortælle at jeg var til en konsultation ved egen læge i går mandag, hvor han tjekkede min bevægelighed mm. af ryg/nakke, samt fik en snak omkring gener. Hans egen udtalelse er, at han også synes mine lægepapirer er for gamle, hvilket jeg synes er vigtigt. At det ikke kun er mig som synes det, men også en uddannet og erfaren læge. Han skriver gerne en status eller opfordrer kommunen til at indhente nye lægepapirer fra speciallæge.

Mht at kommentere, så hjælper det ikke meget at kommentere, da jeg f.eks. kan se at det sidste jeg har kommenteret vedrørende migrænen endnu ikke er noteret i journalen. Nu har jeg så valgt at gøre det på denne måde med kvittering, så jeg ved jeg har afleveret det og senere kan fremvise det (mail og pr brev).

Derudover studser jeg over du skriver migrænen er hovedproblematikken. Ja jeg har nævnt den flere gange og er også vigtig, men husk nu på at jeg har alle de andre gener også i nakke/ryg/lænd/arme/ben samt de kognitive gener. Synes bare ikke jeg vil nævne hele listen hver gang jeg sygemelder mig, eller det skulle jeg måske…

Et andet punkt er kontanthjælpen du nævnte. Er det korrekt forstået, at jeg vil blive placeret på kontanthjælp i så fald jeg ikke kommer nok op i timetal til at kunne fastholde et fleksjob?
Grunden til jeg spørger er nemlig, når jeg ser i sygedagpengeloven, så læser jeg det anderledes. Her er den aktuelle paragraf jeg tænker på:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Har også modtaget brev fra jeres udbetalingskontor, at de ønsker oplysninger på invalidepensionen jeg får, hvilket jeg er meget uforstående overfor, da jeg stadig er på sygedagpenge og de kan ikke modregnes med invalidepensionen. De blev modregnet mellem de to fleksjobs, da jeg fik ledighedsydelse, hvilket er fint nok og efter reglerne. Men studser så over at jeg er blevet sat på noget der hedder ”ledighedsydelse efter 18 mdr” siden jeres deadline for revurdering, men den var jo ikke fuldført på det tidspunkt. Nu er det sådan at jeg skal vel ikke straffes fordi praktikken ikke blev fundet noget før, hvilket jeg hellere end gerne ville. Som du også selv nævnte mundtligt og ikke mindst skriftligt, så er jeg ikke færdigvurderet da praktikken bestemt også var afgørende. Jeg har indtil fredag at give oplysningerne, ellers tilbageholder de ledighedsydelsen allerede til den 1. februar. Du bedes derfor straks afklare med kontoret, at jeg stadig er på sygedagpenge og de derfor ikke kan modregne.
På forhånd tak!

Og hans svar er følgende:

Som svar på din henvendelse kan jeg oplyse følgende:

Datoangivelse den 11-12-2009 er forkert, men er nu rettet, hvilket vil fremgå af journalnotat efter det seneste, der er tilgået dig.

Vedrørende efterlyste registreringer i din journal: De vil – som hidtil - fremgå i den dato-orden, som journalen er ført efter.
Kommentarer jeg nævnte vedr migrænen, at min læge har kontrollen over medicinen, er stadig ikke med.

Supplerende oplysninger i forhold til kontaktpersonen i praktik: Her kan jeg kort oplyse, at jeg har bedt hende om at besvare de faktuelle forhold, som jeg har sendt til hende. Jeg forstår på hende, at du har set min spørgsmål, og at du har haft en dialog med hende herom. Jeg har ikke drøftet dine lægepapirer med hende af hensyn til tavshedspligt i din sag.
Han har nævnt mine papirer til hende, hvorfor skulle hun ellers nævne det for mig. hun kunne bare ikke huske ordret

Lægelige dokumenter: Her kan jeg oplyse, at jeg i sidste uge anmodede om statusattest ved din egen læge for at få disse forhold afklaret, herunder i forhold til aktuel situation. Så må vi se, hvad der lægefagligt kan suppleres med i din sag.
snakkede med egen læge og de har ikke set noget endnu, men håber da det er rigtigt.

Med hensyn til forsørgelse, så kan jeg oplyse, at du, jf. journalnotat af 15-04-2008, blev indstillet til ledighedsydelse den 31-03-2008 og at du i den forbindelse ophørte med sygedagpenge og således ikke er omfattet af reglerne herom. Jeg ser, at din ledighedsydelsessag er elektronisk registreret som pr. den 01-05-2008, idet du overgik til Fleksjobenheden. Dette gælder fortsat.
Det er så her min store gåde er... min tidligere sagsbehandler syntes jeg skulle have revalideringsydelse under forløbet på REVA, og som vi forstod det så var det tilbage på sygedagpenge bagefter, hvilket jeg også fik ledighedsydelse. Der har også stået som overskrift på min journal, at det er sygedagpengejournal, samt den nye sagsbehandler underskriver sig selv med sygedagpenge. Der er ingen som har raskmeldt mig, og jeg slet ikke gjort det...Hvad gør jeg???

Har du i den forbindelse spørgsmål om ydelse, forsørgelse, modregninger mv. skal du selv kontakte Socialområde SV. Du er i den forbindelse blevet orienteret om klagemuligheder om forsørgelsesforhold, jf. samtale i jobcenteret 09-12-2009.

I øvrigt henviser jeg til journalnotater, der er tilgået dig igennem tiden, specielt siden maj 2009, udover den seneste opfølgning fra 12-01-2010.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp !!! til mail fra kommunen !!!!!!! henningv Alt det andet 30 07-11-2011 09:16
K vil have politiet ind i mail-sag buster Politik og Samfund 0 25-09-2010 11:51
Mail til Karen hr.luko Alt det andet 3 14-07-2009 07:52
Mail til SF Maj-Britt Politik og Samfund 26 01-11-2008 20:17
Hov mail fra DF Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 16-09-2007 21:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension