K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 11:00   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Kan kommunen tvinge mig til smertelindrende medicin?

Hej
Jeg ønsker at få "alle behandlingsmuligheder udtømt". Jeg er igang med et medicinsk modul på et smertecenter, hvor lægen ordinerer diverse forskelligt smertestillende medicin. Jeg synes at virkningen er alt for lille i forhold til her-og-nu bivirkninger (mindre spøt og slim produktion). Måske synes lægen er jeg finder mig i for få bivirkninger.

Har jeg ret til - vel at mærke uden at miste retten til sygedagpenge og muligheden for kommunal afklaring (flex eller fp) - at sige nej tak til medicinen pga. for store bivirkninger og for lille virkning?

Kærlig hilsen
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:05   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ja

Desværre er det sådan at hvis ikke du følger lægens anvisninger om mulighed for behandling, herunder også smertestillende så må de lukke pengekassen. Desværre.

Men har du ikke en flink læge? og sammen kan finde en løsning på noget smertestillende du kan tåle? jeg har også prøvet mnge mærker for at finde det der passer bedst til min krop.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:35   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Har du prøvet medicinen, og ved du om bivirkningen gælder for dig?

Der er jo mange der ikke får bivirkninger overhovedet.

Den med mundtørhed kender jeg også godt, men det er - for mit vedkommende - en biting i forhold til at slippe for smerterne når de er værst.

Det jeg gør er at drikke lidt oftere, ligesom tyggegummi og/eller bolcher hjælper på det.

Hvis der lægges op til et dagligt forbrug af medicin - altså fast medicinering - vil virkningen blive bedre, når først man er inde i forløbet.

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:55   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tager også medicin der giver mundtørhed og på apoteket kan man købe nogen sugetabeletter der af-hjælper det problem
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:09   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg må også med i gruppen over dem med tør mund.

Det jeg bruger er "Frisk", som ikke koster ret meget og så har man altid en frisk ånde.
Ellers så er der altid en flaske med vand inden for rækkevidde.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 13:26   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Som allerede skrevet er det ikke alle der får de bivirkninger der står på indlægssedlen.

Jeg er sikker på, at du står stærkest ved at prøve medicinen som bliver foreslået inden du beklager dig over div. bivirkninger, ellers vil du bare fremstå som "værende på tværs" og "kun ude på at få fp".

Held og lykke
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 13:40   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg har samme problme med mund tør hed men jeg må desvære lære at leve med det har prøvet de sugetabeletter men de hjælpe desvære ikke mig cry desvære sådan her for at få det bedre kommer der bivirkninger men mund tør hed er til at leve med men sige nej til noget der kan hjælpe dig kan sikkert give konsekvenser.og ikke alle for bivirkninger af deverser piller tabletter osv.så jeg er stor forbruger af bolchers osv vand gad vide om komunene giver vandtildskud nu da min vand regninger er støre end normalt sikkert ik :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvinge kommunen til at tage ens sag med på møde - kan man det? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 12 05-11-2012 13:47
Kan kommunen tvinge Zyprexa i mig? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-07-2011 20:49
Kan kommunen tvinge mig i fleksjob? logikeren Alt det andet 9 06-05-2011 23:50
Kan kommunen tvinge mig?. Tullee Alt det andet 11 13-03-2010 23:06
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension