K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 16:43   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
formue vs kontanthjælp

hej- vil bare lige høre om kommunen når man er på kontanthjælp kam bestemme hvad man har brugt sin erstatning til? jeg har størstedelen i vores hus, lagt som udbetalingen. dertil har vi nogle dyr som er købt herfor, men som står i min samlevers navn.

spørgsmålet er- kan de stå i mit navn, selvom jeg får kontanthjælp- nu de er købt for min erstatning?

jeg har ikke bil- og prisen på disse dyr oversteg ikke 10. 000 ved indkøb.

( jeg spørger fordi at jeg i meget nær fremtid kommer til at være alene...)
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:49   #2
LANGE
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 5
Styrke: 0
LANGE er ny på vejen
Hej dine dyr som du har er intet problem, det er kommunen fuldstændig ligeglad med, det at du har et hus eller de penge du for tilbage ved et salg af huset bliver dit problem
LANGE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:16   #3
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
vi har intet friværdi eller noget i huset- det meste er stadig bankens. jeg har været på kontanthjælp i mange år efterhånden- for de trækker min sag ud (nu i 13 år) så hvis jeg sælger huset - så kommer der ikke penge til overs....

ja altså ud over 60.000 som er kreditorbeskyttet- dem kan ingen vel røre? ( også fra min erstatning.)

meningen er ikke jeg skal sælge huset- blot at jeg bliver alene med det hele...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 17:42   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Hvis du har 60.000 på en kreditorbeskyttet konto, kan ingen røre dem.
Det betinger at pengene aldrig har opholdt sig andetsted end på denne konto, og at der aldrig er gået andre beløb ind på kontoen.
Pengene må ikke have været hævet og sat ind igen.

Har der været så meget som en transaktion på en kreditor beskyttet konto, som ikke bare har været at hæve penge,ter beskyttelsen gået tabt for altid.
Der findes også en ombudsmand udtalelse om at det er særdeles vigtigt hvordan man bruger kontoen for at opretholde beskyttelsen.

Så længe kreditorbeskyttelsen er opretholdt kan pengene ikke medregnes i beregning af kontanthjælp.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 18:41   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
det kan de vel heller ikke hvis det udtrykkeligt står på fx et skøde at pengene til udbetalingen kommer fra en kreditorbeskyttetkonto? - det er sådan jeg har fået forklaret det af advokat....
At købte jeg en ny bil og den blev betalt af min erstatning og det stod i papirerne, så kunne kommunen ikke "tage"den...
Ret mig hvis jeg har misforstået noget...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:06   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Er pengene hævet fra kontoen er kreditorbeskyttelsen væk.
Det kan stå nok så mange gange hvor pengene kommer fra, men er de ikke på kontoen er der ikke nogen beskyttelse.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:12   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Er pengene hævet fra kontoen er kreditorbeskyttelsen væk.
Det kan stå nok så mange gange hvor pengene kommer fra, men er de ikke på kontoen er der ikke nogen beskyttelse.
Altså hvis det står direkte på skødet at pengene kommer fra en debitorbeskyttet konto, så må ingen tage f.eks et hus i pant det er ihvertfald hvad jeg har hørt, det skal bare være skrevet på skødet.

Så jeg er enig med Heidi.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:18   #8
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Altså hvis det står direkte på skødet at pengene kommer fra en debitorbeskyttet konto, så må ingen tage f.eks et hus i pant det er ihvertfald hvad jeg har hørt, det skal bare være skrevet på skødet.

Så jeg er enig med Heidi.
Det jeg henholder mig til er det der står i lovgivningen om anbringelse af penge på kreditorbeskyttet konto, og som er bakket op af ombudsmandens udtalelse.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 19:30   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Jeg har nu fundet en dom fra 2006, der står ang. køb af bil...
...at kreditor beskyttelsen var ophævet idet den ikke var fuldt financieret gennem kreditor beskyttede penge.
Så måske går det med en bil, hvis man ikke sener sammenblander bilens værdi, ved at foretage eks. reparationer via andre midler.

Men ang. Hus hvor ikke hele summen er finansieret via erstatningen, der er pengene jo blandet med noget andet...

Jeg tror lige jeg skal have sikret de ting jeg indtil videre har købt for min erstatning, for der findes da efterhånden en del her som kunne gøres godt pant i, men som er købt for §513 beskyttede penge.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 20:05   #10
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
der står i vores skøde at udbetalingen af ejendommen stadig er kreditorbeskyttet ved salg eller andet af denne ejendom. det er tinglyst hos en advokat og har blå stempel som han sagde.

banken siger også at disse penge kan ingen røre hvis huset sælges.

men det er ikke det mit spørgsmål forløber sig på- spørgsmålet er hvor meget "formue" jeg må have i forhold til vores brugsdyr?

jeg er ikke gift blot samboende....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue/kontanthjælp. Tommy47 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 05-02-2013 00:04
Kontanthjælp - max formue 10.000,- Mulle83 Alt det andet 10 16-11-2012 19:18
Kontanthjælp og formue Bonni87 Alt det andet 3 15-05-2012 11:46
kontanthjælp og formue Dep Alt det andet 7 11-01-2012 00:32
Formue >< kontanthjælp Gipsyrose Alt det andet 27 08-11-2011 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension