K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 10:02   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
kender i det ?

Hejsa jer derude

Kender i det at man bliver spurgt om hvad man går og laver osv til hverdag, tror den har været oppe før måske tråden ???
Man bliver spurgt af venner og familie og tidligere bekendte om man ikke skal til at ud at have et arbejde isteden for bare at gå og slappe af herhjemme og ikke lave noget også når man prøver at fortælle/forklarer hvorfor man er i din situation man er i, så for man bare at vide at man er en samfundsnasser og et søletilælde osv at man da bare kan tage et job isteden for at daller den af.
Bliver så ked af det når man får det at vide, hvis jeg kunne ville jeg som sagt gøre alt for at få et job og få flere penge mellem hænderne, ved godt jeg ikke altid er lige nem og måske laver tingene værre end de er osv men bliver nemt rigtigt ked af det og såret over at folk er sådan og at de så ikke gider at have kontakt med en mere bare pga det at man er på kontanthjælp og går hjemme.
Selv det med ens økonomi er svært at klarer sig for, vi har snakket om at flytte også pga vi gerne vil have kat igen og at folk herude bliver genhuset pga fugt problemmer, så vi vil gerne flytte permanent da vi ikke har overskud til at skulle genhuses også flytte tilbage igen efter nogle måneder men men men så er det jo at det koster et nyt indskud og 1 måneds husleje oveni som vi ikke kan låne nogle steder pga min kæreste står på lejekontrakten og skylder for et andet indskud i kommunen, er stiftet før min tid og han har haft problemmer med sin økonomi, så han er i rki så jeg kan heller ikke låne nogle steder og det tager også hårdt på en at folk bare siger at det er vores egen skyld vi ikke har nogle penge, vi kan da bare tage os sammen osv.

Undskyld skulle bare lige af med det og håber det er oki og at jeg ikke har gjort noget forkert for den følese for jeg tit at det er min skyld, at det er mig der er problemmet, da man jo har fået det at vide igennem hele sit liv desværre så sidder det ligesom på rygraden. Stort varmt knus herfra Nille60
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 10:11   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nille60,

Jo det tror jeg at vi er mange der kender alt for godt. Har du prøvet at spørge vedkommende der siger at du bare skal ud at arbejde om han/hun vil bytte med dig ???.

Jeg forsøger at undgå at tale med folk om mit helbred og min situation. Og er der nogen der gør sig klog herpå, prøver jeg at "hælde vand ud af ørerne".

Man kan bare i den grad mærke når nogle mennesker bare ikke forstår ens situation og ingen respekt har for den. Det er kun dem der ved hvordan man er mega træt og udkørt, de går jo på arbejde og knokler derud af. Det er dem der har det hårdt og ikke os. Tjaa, vi kunne jo bare bytte med dem for et par måneder og så se hvordan det går. Mon ikke de hurtigst muligt ville bytte tilbage ??.

Hvis jeg var dig, ville jeg såvidt muligt undgå mennesker der på den måde taler ned til dig og din familie. Økonomien kan jeg godt se er slem og jeg håber for jer at det lykkedes at komme på fode i den retning I gerne vil. Katte er et af de bedste dyr i verden, desværre kan jeg ikke selv have en da min søn har katte allergi.

Há det godt og glæd dig over de små ting i hverdagen du kan og vær bevidst omkring hvem du gider tale med og hvem du ikke ønsker kontakt med overhovedet

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 11:21   #3
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
tak for de pæne ord :-)

De er også valgt fra dem der ikke kan forstå ens situation så har ikke så mange i min omgangskreds men dem der er tilbage forstår en udemærkedet da de kender det selv alt for godt.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 11:42   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
at i/du ikkek an låne til indskud forde han står på leje kontrakten mener jeg ikke har noget med sagen at gøre hvis man søge på komunen.men skylderm an for indskud stadig har det vidst noget at sige så man ikkek an låne/komune garanteret lån. vil sige i bor i werterport.havde selv en lejlighed der var fug og hvad der eller ikke var galdt med den.hvis det er den boligforening så er det ****e boliger de har.men ned i banken få papir på i/du ikkek an låne osv aflevere det til komunen søg indskud fortæl pga fugt osv.men pass på hvis det er westerport i bor i de vil røvrende jer når i flytter.komunen har også en/nogen der kan komme og tjekke boligen for fugt og hvad der eller skulle være galdt.hehe ja de skulle selv prøve at være på kontanthjælp de vil ikke bytte.husker selv hvordan det var
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 14:02   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg tror at det er denne tråd du leder efter, måske du kan finde nogle gode råd i den.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=kender+det
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 19:54   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
mange tak for linket til tråden :-) :-) :-)

hvordan kan folk i det hele taget få sig til at sige at man er en samfunds nasser osv fordi man er på kontanthjælp og går og venter på flex/FP, de kender jo ikke ens situation og når de så får den at vide griner de og siger det er fordi man ikke vil ud at lave noget da det jo bare er nemmere at sidde hjemme i sofaen foran tvet og få sine penge automatisk hver måned nej hvor er jeg ked af det idag og godt irriteret over at folk kan behandle hinanden sådan men er glad for at jeg har fundet jer herinde for det hælper lidt at se og læse man ikke er den eneste i hele verden der har det sådan, mange tak for jeres gode sind :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 20:28   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Nille.

Ja janteloven eksisterer stadig. Vil sige det er folk der ikke ved bedre.
Desværre
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 20:32   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser

hvordan kan folk i det hele taget få sig til at sige at man er en samfunds nasser osv fordi man er på kontanthjælp og går og venter på flex/FP, de kender jo ikke ens situation
De lever i lykkelig uvidenhed om hvordan livet også kan være.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 20:35   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og man kan sku mærke på folk om de er normale. Det er pelitesser det hele, når helbreddet er i orden, så lad os et eller andet sted være glade for at vi har været dernede hvor det grønne græs bare ikke gror, for jeg syntes sku at "folk" er nogle forvænte skabninger generelt, har I det ikke sådan. De KAN bare ikke forstå hvordan man har det.!!!!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 20:51   #10
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
har lige fået at vide at hvis jeg ikke kan arbejde kan jeg jo altid bare sprede benene og ohh nej det kan du jo ikke da du er så fed og klam. Undskyld sproget men har i også fået det at vide jer piger herinde at det kunne man altid bruges til og hvordan reagerer i på det ??? ja jeg ved ikke en gang hvad jeg skal sige loggede bare af msn.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kender I ham ? Stjernen Alt det andet 5 05-05-2012 20:50
Kender i dem ??? aasted Alt det andet 1 16-07-2011 23:13
Kender I det mor2 Accept fra vores omgivelser 9 10-05-2010 22:22
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension