K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2010, 13:13   #1
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
praktik, flex eller løntilskud?

Hej
Jeg lider af panikangst, og har været på sygedagpenge i lidt over et halvt år. Jeg lider mest af svimmelhed, når jeg bliver presset og stresset. Jeg har svært ved at køre bil. Min plan er at komme til at køre små ture i løbet af foråret.

Jeg har fundet et sted i nærheden jeg helt vild gerne vil i praktik, så jeg kan se om jeg kan holde til det arbejde. Det er virkelig drømmejobbet og samtidig kræver det ikke så meget af mig som mine tidligere jobs.
Mit spørgsmål lyder på, hvad skal jeg arbejde imod?

Jeg forstiller mig at det går godt i den periode jeg kommer i praktik på denne arbejdsplads. Men hvad så???

Min psykiater mener ikke jeg skal lægge planer om at arbejde mere end 20 timer ud i fremtiden. Men hvordan skal jeg klare det økonomisk?

Hvad er der er muligheder??? Løntilskud? Arbejdsprøvning? flex?

Det er meget vigtigt at jeg ikke kommer flere steder hen, da jeg også lider af socialangst. Jeg kan heller ikke køre i busser. Min største frygt er at blive sendt på reva.

Så der er en del at tage hensyn til, men ellers arbejder jeg ligeså effektivt som alle andre og har altid gjort det.
Jeg har tidligere været på §56, hvilket fungerede godt. Der arbejdede jeg 37 timer i ugen. Men kan jeg bruge den hvis jeg max må arbejde 20 timer???

Mange venlige hilsner
fra en quinde
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 11:08   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fagforening, skal du straks få disse i gang med at hjælpe dig.
Om kommunen vil acceptere praktikstedet som en afklaring, kan fagforeningen netop hjælpe med.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 11:56   #3
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Tak for rådet.
Jeg vil ikke kontakte min fagforening endnu da jeg slet ikke er klar til at komme i praktik endnu. Jeg er bange for at de sætter noget i gang som jeg ikke er klar til. Min fagforening rummer heller ikke de mest kompetente medarbejdere og de har absolut ikke styr på reglerne

Derfor ville jeg høre om der slet ikke er nogle der har erfaringer med min problemstillng?

Hvordan kan man få løntilskud? Hvem får det? Kan man få det i flere år når man arbejder samme sted i perioden?

Mange hilsner herfra
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 12:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er lidt svært at tippe på noget som helst

Der er ikke nok oplysninger hvis du har været sygemeldt i et halvt år så må man formode at der er sat noget i gang mht ressourceprofil osv og det jeg så kan se hos det sted du omtaler må jo til en start være en arbejdsprøvning , du skal jo have alle papir i orden og kommunen skal være med på at du maks kan arbejde de 20 timer og så skal du visiteres til fleksjob og det kan du kun blive hvis det er erkendt at du har nedsat arbejdsevne og at der ikke er mulighed for bedring så der kan jeg kun se at der er lang vej endnu ...

Hvis jeg var dig så ville jeg få tid hos sagsbehandler sige hvad psykiater siger og sige at du er af samme mening selv , høre hvad der nu skal ske .

Kommunen ved jo godt at der er nogen helbredsproblemer da de i forvejen har givet dig en § 56

men som det ser ud nu hvis ikke der er lavet nogen tiltag fra kommunes side så er det dem du skal have gang i , og bede om at blive sendt i en evt arbejdsprøvning ...

Reva behøver ikke nødvendigvis være dårlig jeg har lige været hos et Reva center det vil sige det var dem der lavde alle ting omkring min sag men selv arbejdsprøvningen foregik hos en privat arbejdsgiver i området ...
  Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 14:35   #5
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Jeg har selv lavet et :spørgeskema til brug for opstart af ressourceprofil, som kommunen bad om. Jeg har været til en del samtaler derinde hver fjerde uge, men nu er det kun hver 12 uge jeg skal afsted. Jeg er under kategorien: Sygdommen/lidelsen medførere et længrevarende sygeforløb. De har krævet og modtaget lægelige oplysninger fra min læge og psykiater. Men jeg har ikke hørt noget endnu om resultatet. Jeg har ikke turde spørge ind til praktik o.s.v. fordi min jobkonsulent/sagsbehandler meget gerne vil presse mig til noget jeg overhovedet ikke er klar til.
Det praktik sted jeg skriver om, har jeg ikke snakket med endnu, men jeg ved de har haft flere personer udsendt fra kommunen for at blive prøvet af i jobbet. Så jeg håber at de er til at lokke med
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
praktik som flex jobber extra Spørgsmål ang fleksjob 3 27-10-2011 21:20
Hvis man kan arbejde mere end 18-20 timer i praktik/Jobprøvning kan man så få flex ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 23:18
Lønrefusion eller løntilskud mrbonn Spørgsmål ang fleksjob 4 18-01-2011 12:07
praktik og flex karen1191 Spørgsmål ang fleksjob 13 14-09-2010 07:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension