K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2009, 17:48   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kørekort....

Hej igen Skade2006.

Det er en aftale, vi ses til næste år.

Kørekort pt., her løber i ikke ind i problemer:

Følgende tekst er at læse på: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=114489

"3. Kørekort og stærk smertestillende medicin

3.1 Behandling med metadon

Kørselsforbud:

Fast behandling med metadon giver sædvanligvis ikke anledning til kørselsforbud, såfremt lægen skønner, at behandlingen ikke vil udgøre en sikkerhedsrisiko ved motorkørsel.

Vilkår for kørekortet:

Der anbefales sædvanligvis ét års tidsbegrænsning for kørekort til kategori A, B, C, D og E til ansøgere i fast vedligeholdelsesbehandling med metadon, såfremt daglig dosis ikke overstiger 120 mg dagligt – og såfremt der ikke er helbredsmæssige forhold i øvrigt, som taler imod kørekort."

Hverken embedslægen, speciallægerne eller sagsbehandlerne er vores fjender. De vil, som udgangspunkt, os det bedste.

Omvendt har vi på k10 nogle erfaringer, som nytilkomne eller raske borgere har svært ved at tro, før de selv oplever disse.

I forbindelse med SPECIALLÆGERKLÆRINGER findes der et udtryk som k10 IKKE har opfundet: "Lægeshopping" som kommuner/sagsbehandlere bruger i for mange tilfælde. Hvilket betyder at der ønskes erklæringer fra læger der på forhånd har eller kan have en noget ejendommelig indstilling til andre menneskers skæbne.

Men at smerteklinikken ønsker en SPECIALLÆGEERKLÆRING fra en læge i Jylland, virker ejendommeligt. Men her findes der vel en forklaring? En forklaring for at sikre at netop i jeres tilfælde at i modtager en korrekt objektiv vurdering.

Jeg mener at kommunen kan kræve at møde op til de speciallæger de har samarbejde med, men er ikke 100% sikker.

ASK er efter min mening helt ok på det område. De kræver bare, som i jeres tilfælde, at det skal være en neurokirug og med 3 navne man kan vælge imellem. Eller en fjerde som man selv vælger.

Vi høres til næste år.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 23:20   #12
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Vi krydser fingre for at kørekortet kan beholdes, da min mand så kan komme lidt omkring og ellers vil han blive endnu mere afhængig af mig. Det giver feks. også at han bedre kan hygge med ungerne om morgen, når han kan gøre det i hans eget tempo.

Grunden til at smerteklinikken vil have en vurdering udenfor Københavns område, var for at sikre at man ikke bare ville operere min mand som "forsøgsperson" på privathospital, fordi mange af lægerne her i området har et samarbejde på den ene elller anden måde. De ville sikre sig at han fik den bedste vurdering. Lægen mente så også at ham de henviste til, var ret kompetent, og han ville være sikker på at min mand fik den bedste behandling/rådgivning.

Ja ved sidste vurdering af men graden fra ASK havde vi 3 læger at vælge imellem, men vi forespurgte så til at han fik den udarbejdet derfra hvor han blev opereret og det gav de lov til. At vælge speciellægeerklæring fra operationsstedet kan jo både være godt men også skidt, men vi vurderet at det var det han ville få det bedste ud af. Nu skal han nok have lavet en ny, da vi ved at de igen til januar vil vurdere hans mengrad som inden den stivgørende operation var vurderet til 15 %.

Vi er nok meget forbeholden overfor især kommune og nogen læger, tror desværre ikke altid på at de vil det bedste, der har vi nok prøvet for meget til , jeg har selv 2 kroniske sygedomme og vi havde svært ved at få børn, så har været i systemet alt for mange år.
Kan også få mærke (har kun haft kontakt til hende et par få gange) på vores sagsbehandler, at hun ved at vi er ret så forbeholden overfor systemet, og hun har flere gange skrevet at der ikke ligger noget bag, når vi har forespurgt til nogen af de ting der sker. Men for mig er det fint, at hun ved at vi sætter os ind i tingene og at hun ikke skal løbe om hjørner med os.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 23:26   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Efter vores møde....

Kære Skade2006.

Læs følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop fundet under "Sygedagpengestop" på forsiden øverst til venstre.

Læs følgende: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...rtidig+pension fundet under "midlertidig pension" i søgefeltet.

Læs følgende: http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort

Grunden til den manglende resourceprofil skyldes speciallægens udtalelse om forbud mod arbejdsprøvning. Men læs her: http://www.dukh.dk/viden/beskeftigel...jdsevnemetode/ eller her fra vores egen forside øverst til venstre: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Held og lykke med næste trin.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-01-2010 kl. 00:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 08:41   #14
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hej Peter

Super med alle linkene, de skal blive nærlæst de næste dage :-)

Og endnu engang tak for "mødet", det er guld værd.

Mange hilsner fra

os 2
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges... Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 07-03-2011 23:19
hjælp søges nuser Dit og Dat 11 21-01-2009 00:19
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-07-2008 19:41
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-07-2008 09:25
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension