K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 13:59   #11
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Super tak for input til min tråd. Jeg elsker at få hold kæft bolcher. Det er vi helt iminent gode til at give folk her i landet, som overhoved udtaler sig negativt. Pyyyy for skulle vi skamme os.

Jeg har arbejdet fra jeg var 13 år, så jeg har betalt til det her samfund og de goder der er... Jeg skal ikke holde kæft når tingene ikke fungere efter hensigten...

Eller er det blevet sådan her på K10 at man kun må skrive pæne ting om samfundet, for så kan jeg melde mig ind i en kaffe klub i stedet for. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:01   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Velfærdssystemet virker! Jeg får børnecheck på Fredag - woow!! Min pension går ind d 31, min boligsikring kommer d 1 og børnebidragene d 2.
Takket være velfærdssystemet lever vi.
Jeg kommer til at tænke på slutningen i Albert Camus' Pesten[1]:
Citat:
Medens Rieux stod og lyttede til jubelen, der steg op fra byen, huskede han på, at denne jubel bestandig var i fare. For han vidste, hvad denne glade menneskemængde ikke vidste, men hvad man kan læse sig til i bøgerne, at pestens bacille aldrig dør og aldrig forsvinder, at den gennem årtier kan slumre i møbler og linned, at den venter tålmodigt i stuer, kældre, kufferter, lommetørklæder og gamle papirer, og at den dag måske kommer, da pesten til ulykke og belæring for mennesker påny vækker sine rotter og sender dem ud for at død i en lykkelig by.
BTW: Har nogen fornylig set en rotte eller flere dukke ud af den blå luft?


[1] http://da.wikipedia.org/wiki/Pesten
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:08   #13
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Tak for input til min tråd. Og alle de gratis glæder.... Man kan gå i skoven gratis, man kan gå en tur gratis....

Gratis er det så ikke , det som er gratis det er det vi alle sammen betaler til igennem skatter og afgifter, for at børn kan få passet deres tænder, at der er asfalt på vejene, og vores sygehuse har åbent.

Jeg tillader mig at skrive, at det ikke er et samfund som fungere efter hensigten, og så får jeg hold kæft bolcher i stedet for saglige meninger.

Det er bare ikke på nogen måde i orden mere, at man udtaler sig negativt om noget som ikke fungere, for så er man sort seer og negativ. Ja jeg er negativ fordi der ikke er ret meget at råbe hurra for mere i dette land.

Jeg har arbejdet siden jeg var 13 år, jeg har betalt til de goder der er også, og som er på vej til at blive smidt i skralde spanden af spare iver og diktater fra EU.

Hvis man ikke har lov til at sige sin mening her heller, hvor må man så? Sorry jeg ikke ser så lyserødt på hvad der sker .

En underlig holdning til andre menneskers mening, at man med det samme skal ha en eller anden ironisk kommentar med på vejen Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:11   #14
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Børnetandlægen er gratis til børnene er 18 år.
Derefter er Danmark det land i verden med de dyreste tandlæger. Mange førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere kommer aldrig til tandlægen.
Jeg er fuldstændig enig heri Smækkerlækker, så er det sgu sagt!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:14   #15
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg kan osse have svært ved at se al den kære velfærd, har ingen børn som kunne have været en byrde/belastning for samfundet.

Men har desværre tilladt mig at blive syg og det er en forbrydelse i dette land idag, sådan føles det, jeg kan ikke se det rimelige i, at jeg står udenfor samfundet uden nogen form for forsørgelse eller fremadrettet hjælp for den sags skyld.

Ikke alle får del i goderne, og ja Indiansummer vi må godt have lov til at have hver vores mening uanset om man er tilfreds med tingene tilstand eller ej.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 14:50   #16
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Der er ikke noget der er gratis.

Vi betaler hver eneste dag i dyre domme for disse velfærdsydelser , via afsindige høje skatter og afgifter.

Det manglede sa... bare staten gav noget igen.

Selv nærmer jeg mig hastigt de 50 , og har formenligt betalt millioner i skatter og afgifter.

Det er jo ikke kun via kildeskatten jeg betaler skat. Det sker også hver gang jeg handler værdipapirer , handler ind i netto ( moms samt punktafgifter ) , når køleskabet og lyset er tændt etc.

Jeg føler jeg har betalt for en Mercedes , men kan forvente at få leveret en Lada den dag jeg skulle få hjælp behov:

- Arbejde for mine dagpenge til en ussel timeløn langt under tariffen ( maks 2 år )

- Kontanthjælp kan jeg kigge i vejviseren efter.

- Sygedagpenge kan jeg modtage sølle 12 måneder , under forudsætning af at jeg lader mig aktivere på ydmygende betingelser.

Staten skal ikke forvente udelt taknemlighed fra min side , den dag jeg eventuelt måtte stå med hatten i hånden.

Jeg vil såmænd bare bede om at få en lille del af mine indbetalte penge igen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 15:27   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg vil såmænd bare bede om at få en lille del af mine indbetalte penge igen.
I en kollektiv "forsikringsordning" er det ikke omdrejningspunktet - til gengæld SKAL "forsikringsydelsen" falde prompte, når en given "forsikringsbegivenhed" indtræder ... og ikke fodslæbende til fraværende ala: ingen mad i dag, i morgen ... måske ... som der stod over troldens køkkendør.

AM-bidraget på 8% var tænkt sådan ... men her blev man helt blå i roen af slæbet med at "selskabstømme" værdierne, da det viste sig at være for god en forretningsmodel.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 16:25   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
I en kollektiv "forsikringsordning" er det ikke omdrejningspunktet

Det er klart. Og hvis du har læst mine tidligere indlæg , vil du vide jeg mener alle skal have hjælp hvad enten man betaler skat eller ej.

Pointen er , der tales umådeligt meget om at krævementaliteten har bredt sig i vores samfund. Jeg deler denne bekymring.

Staten er umådelig nidkær med at kræve ind , det kniber mere når der skal deles ud igen.

Kan du følge pointen ?

Ydelserne behøver ikke gå til mig personligt , men kan ligeså godt gå til min næste.
Jeg ser ingen grund til at bukke sig i støvet , og udvise taknemmelighed
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 16:59   #19
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Pointen er , der tales umådeligt meget om at krævementaliteten har bredt sig i vores samfund. Jeg deler denne bekymring.
Det interessante er mere hvilken gruppe du hepper på når der hyles op ;-)

Er det de fattiglemmer der dagligt køres over af "business as usual" eller er det forstadskællingerne, der efter et par flasker hyler op over at afgiften på whiskey & røgtobak er blevet for høje ... eller deres ægtefæller, der jamre højlydt over at fx dyt-afgifterne er steget dem til hovedet ?


Citat:
Staten er umådelig nidkær med at kræve ind , det kniber mere når der skal deles ud igen.
Nu er det jo sådan, at Staten består af os allesammen.

Der er så blot nogen, der mener de repræsenterer Staten mere end andre og patu er de (få) udvalgte, der skal bestride funktioner på kommandobroen.

Ja nogen hangarounds er nærmest blevet helt blå i roen i forsøget på at klæbe sig fast til en plads i det selskab ...


BTW: AFAIK er der lige lagt op til uddeling af 7 milliarder ... så måske er det prioriteringen i omfordelingen der er interessant ?


Citat:
Kan du følge pointen ?
Naja ... men på afsættet har vi nok fået øje på næsten det samme ;-)


Citat:
Ydelserne behøver ikke gå til mig personligt , men kan ligeså godt gå til min næste.
Jeg ser ingen grund til at bukke sig i støvet , og udvise taknemmelighed
Man kan vel godt være taknemelig over at bo i et samfund, der ikke danser omkring gulvkalven manifesteret som: økonomisk egoisme og grådighed uden afsæt i et helhedssyn ... ?

Om det er Danmark ... ? Tjahhhh ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 17:05   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Jeg vil lige et øjeblik tillade mig at være lidt negativ.
Alle de ting du skriver helenekr er da også fine nok men du har jo undgået de værste konsekvenser ved den nye reform.
Lige præcis, jeg skriver JEG føler ikke JEG kan beklage mig. Jeg kan sagtens beklage mig på alle andres vegne, og det gør jeg også - bare kig i mine indlæg!
Men JEG har det fint. Hermed ikke sagt at andre har det fint, for det har de langt fra.....desværre.

Jeg havde lånt 2000 kr af min mor da min søn skulle til tandlægevagten, for der stod at man afregnede kontant. Så jeg blev rigtig glad da de sagde, at jeg naturligvis ikke skulle betale for min søn, og at de afregnede direkte med kommunen.
Total lettelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej så er jeg endelig kommet på K10 JBR Din historie 3 07-08-2013 19:24
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Sådan er det også i Danmark Karo Politik og Samfund 1 03-04-2012 00:14
Juraprofessor: Stasi er kommet til Danmark buster Politik og Samfund 17 12-10-2010 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension