K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 15:00   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Om noget helt andet!!

Jeg ved det ikke høre til her, men ville dog forsøge.

Jeg er flyttet til en ny bolig, hvor at dong ved først aconto opkrævning havde skudt mit forbrug til omkring 600 kwh, jeg kontaktede dem og fortalte at mit forbrug kun havde været på ca. 150 khw hvorfor jeg ved næste aconto opkrævning ønskede deres på forhånd fastsatte forbrug reguleret.

Nu har je da fået ny aconto opkrævning på over 1200 kwh!! hvad sker der?

Og så mange penge har jeg ikke, til så mange dobbling af mit forbrug der er på godt 150-200 kwh. i kvt.

Kan jeg nægte at betale mere end jeg mener er rimeligt at kræve i aconto?? selvfølgelig gøre dong opmærksom omkring problematikken igen, men jeg kan ikke lige finde godt 3000 kr. til el når jeg havde regnet med godt 800 kr.!!

(skal lige siges at jeg er enlig, har ikke opvaskemask. og laver ikke varm mad så ofte, og bruger helst starin lys frem for strøm. og min bolig er under 40 kvm.

Jeg har aldrig haft noget udestående m dong, og jeg har op til flere gange i den forgående 1/2 år indtastet måleraflæsning med selvbetjening, samt kontaktede dem telefonisk ved sidste opkrævning.

Hvad ville I gøre? og hvad er et normalt forbrug?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 15:07   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg ved ikke lige med Dong.. men jeg ved mit el-selskab sætter aconto efter tidl beboer..
Da jeg flyttede ind i denne her lejlighed da satte de mig alt for lavt og det klarede jeg ved en tlf samtale.. fik ny aconto opkrævning et par dage efter.. hehe lige pt kan jeg simpelthen ikke huske hvad mit elselskab hedder ...

Hvis de stiller sig totalt på tværs, så smut ind på deres website og se hvad en single efter deres mening bruger om året i el... bare så du har en rettesnor...

Så fandt jeg hvad jeg bruger og hvilket selskab jeg har gggg - 900,- i kvart. aconto og jeg tjekker lige hvad der står inde på deres website...
Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 21-08-2010 kl. 15:11.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 15:10   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Bassemanden

Se : http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder-alle/nyhed090/

Lidt nede i teksten står der : Det gennemsnitlige elforbrug for en person ligger på

1500 kWh om året.


Jeg synes du skal skrive det til dem, som du har anført her, og så må de sende en

ud for at aflæse din måler.

I forhold til, hvad du har brugt indtil nu, må det være muligt for dem at komme frem

til et mere reelt forbrug på årsbasis, så du kan blive reguleret retfærdigt.

Håber det vil lykkes for dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 15:12   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Det lyder helt vildt med så stort et a/c-beløb i en bolig på 40 kvtm. Det synes jeg, du skal gøre dong opmærksom på.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 17:04   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du skal også fortælle dem hvad du tidliger har haft af forbrug .

da min søn flyttede havde vi problemer med at få sat det forventede forbrug ned,et altid nemmer at få sat det op.

Dong er bare så griske
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 02:33   #6
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Min mor har haft en høj stilling hos dong ..hun sir stadig at jeg ALTID skal tjekke deres regninger og målninger da de har et STORT rod i deres ting ..

bare lige en tilføjelse
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når kommunen skriver et og gør noget andet lila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-03-2012 00:02
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Lidt noget andet :O) Panikangst Gunell Alt det andet 3 12-04-2010 21:24
Når sagsbehandleren siger et og gør noget andet. supersus Alt det andet 10 28-09-2009 07:39
helt andet emne...stem på klovn eller tyggegummie nille Dit og Dat 4 02-11-2007 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension