K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2010, 10:30   #1
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Godt forhold til sagsbehandler

Hvad gør i for at beholde godt forhold til ens sagshandler og samtidig klage over det mindste slinger i ens sag?
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 10:38   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, det er noget af et Columbus æg.

Jeg har fortalt min sagsbehandler at jeg forstår hendes situation og at hun jo blot arbejder ud fra de retningslinier hun får udstukket, så når jeg klager, så er det ikke over hende personligt.

Desuden tror jeg det er hverdag for dem at modtage klager, og at de fleste af dem ikke tager det personligt.

Når jeg klager, skriver jeg altid blot at jeg klager, ikke at jeg klager over nogen bestemt person.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 10:39   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, nok ikke mig du skal spørge!

-Men, kort sagt: forholder sig til lovgivningen, hverken mere eller mindre -og dette skulle gerne være gensiddigt

Hvis du mener rent adfærdsmæssigt såå.... -handler det jo kort sagt om at tale pænt til og om hinanden og udvise GENSIDDIG respekt(-hvilket min mands sagsbehandler desværre aldrig havde lært, men det er så en anden historie )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:10   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Gør det samme som Ragdoll.

Har heldigvis altid haft rimeligt forhold de skiftende sagsbehandlere jeg har haft. Nogle bedre end andre.

Den sidste og nuværende har jeg det helt fint med, vedkommende er også helt klar over at jeg godt forstår situationen for dem, men samtidig ikke vil finde mig i urigtigheder og lign.

Men det er en balancegang
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:12   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nemt har været til en samtale og resten mail

netop lade være med selv at føle noget er personligt, men kigge på hvilken retningslinier de arbejder efter.
men et godt råd tal pænt, uanset hvad man synes om en sagsbehandler.
ikke anderledes på en arbejdsplads, man vil jo aldrig være venner med alle.
men man skal stadig kunne omgåes hinanden.


lægekonsulenten kommer jeg nok aldrig til at få nogen respekt for.
de lukker bare en gang vrølv af sig og har absolut ingen repekt for de sygemeldte
to grunde til det
1 de har aldrig talt med personen
2 de har ingen ansvar og har ikke noget lægeløfte

der kommer min personlig mening nok også ind og mener i en afgørelse til flex eller pension
burde det være en uvildig læge som laver den sidste konklusion.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 12:04   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Adam SR Se meddelelser
Hvad gør i for at beholde godt forhold til ens sagshandler og samtidig klage over det mindste slinger i ens sag?
Det har jeg så ikke mestret.

Men til gengæld klagede jeg også først når sagsbehandlerne begyndte at fylde min sag, eller jeg selv, med løgn, og beviserne var i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 12:50   #7
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Det er ikke så meget adfærdsmæssig ageren jeg tænkte på, snarere, hvordan man praktisk bør gribe klage an vel og mærke uden at støde ens sagsbehandler.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 12:51   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg har så været så heldig at få en rigtig dejlig sagsbehandler, som Jeg virkelig kan mærke VIL hjælpe mig, og gør hvad hun kan.
Så er det jo dejlig nemt.
Kun et enkelt minus i karakterbogen. At hun ikke sendte det svar der var kommet fra ankenævnet, inden Hun tog på ferie, men hun har nok en rigtig god grund.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 13:14   #9
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Man har mange spørgsmål og kommentarer til en sagbehandler i sådan et forløb.
"Det er ikke det du siger, men måden du siger det på". Har man den i baghovedet overfor en sagsbehandler, kommer man langt.
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 13:45   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tja jeg har endnu ikke kunnet holde mig gode venner med nogen af dem (jeg har hat længere tid) jeg ser mig ikke for god til at klage over sagsbehandlingen, ej heller at skrive navn på, som sidst hvor jeg klagede til borgmester over manglende aktindsigt, det var specifikt en bestemt der havde nægtet aktindsigt, og derfor blev klagen over sagsbehandler altså også personlig, slut prut.

Men når jeg sender en anke eller klage, peger jeg nu helst heller ikke fingre af nogen bestemt, det er kun der hvor det er personligt, at jeg lige så er personlig, altså hvor beviserne er på plads, i stedet bruger jeg kommunens navn... fx kan jeg finde på at skrive at det undrer mig at vesthimmerlands kommune bla bla bla, eller at jeg ikke kan tro at det er generelt at man i vesthimmerlands kommune bla bla bla

Og ja jeg har før fået en fyret, det sjove er så bare at ved ham brugte jeg på intet tidspunkt hans navn, lige ved ham gjorde jeg det ikke fordi det var SÅ tydeligt at han ikke gjorde noget som helst uden at chefen var inde over, han kunne ikke tage stilling til noget som helst uden lige at skulle spørge først, jeg oplevede flere gange til møder at han lige måtte ud og spørge, jeg har sågar modtaget breve hvor han har skrevet at han lige skal spørge først, og sådan en er altså ikke selv skyldig... det er bare en der er alt alt for grøn, og det er jo ikke hans skyld, det skal jo til for at få nye i faget.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udredning i forhold til FLEKS og FTP Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 1 22-01-2013 18:01
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
må en sagsbehandler godt det? piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 10-01-2012 09:24
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension