K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 12:17   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Træt

Jeg er træt - orker ikke noget – og jeg er i tvivl om hvad der er galt. Og i tvivl om hvordan jeg finder ud af det. Skal jeg lede efter en fysisk eller psykisk forklaring?? Selvfølgelig skal jeg gå til lægen, det er bare svært med så diffuse symptomer. Normalt går jeg kun til lægen med en konkret sygdom. Er der nogen af jer der har erfaringer med træthed? Hvad har i gjort? Jeg føler mig som en doven hypokonder – er jeg den eneste der er træt?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 12:52   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Træthed kan nu en gang skyldes mange forskellige ting.

Stress, depression, vitamin- eller jernmangel, søvnapnø eller anden årsag til dårlig nattesøvn, betændelsestilstande i kroppen m.m. - og derfor er der ingen andre end lægen der kan hjælpe dig til at afklare hvad der er galt.

Derfor er det også svært for os andre at foreslå hvordan du skal håndtere trætheden - da måden at håndtere den på har at gøre med årsagen til den.

Det her er et lige så konkret problem som en halsbetændelse, så se du bare at komme afsted til lægen!

Jeg vil foreslå, at du nu her med det samme finder en blok papir frem og skrive dags dato og hvor mange timer du sov i nat; samt tidspunktet for søvnen. Skriv om du har været vågen i løbet af natten, om du havde svært ved at falde i søvn osv. Skriv hvor meget og hvornår du har sovet i løbet af dagen hvis du da har det.
Og gør det så hver dag indtil du skal til lægen, og tag det så med. Det vil hjælpe lægen til at pejle sig ind på hvad det kan være.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 17:01   #3
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
hej Ida

jeg vil gerne lige tilføje et par ting du også skal tænke over,når du skal til lægen...Hvordan har du det på arbejde(eller hvis du går hjemme,hvordan går din dag) føler du dig presset,? har du ondt nogle steder?
Det er aldtid godt at være forberedt, når man går til læge,så kan Han/Hun bedre danne sig et indtryk af din situation.

knus
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:33   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Jeg vil foreslå, at du nu her med det samme finder en blok papir frem og skrive dags dato og hvor mange timer du sov i nat; samt tidspunktet for søvnen. Skriv om du har været vågen i løbet af natten, om du havde svært ved at falde i søvn osv. Skriv hvor meget og hvornår du har sovet i løbet af dagen hvis du da har det.
Og gør det så hver dag indtil du skal til lægen, og tag det så med. Det vil hjælpe lægen til at pejle sig ind på hvad det kan være.
Dertil vil jeg foreslå, at du også skriver hvad du spiser i løbet af dagen, også det usunde.

Jeg har ofte oplevet en udmarvende træthed, og for mit vedkommende handler det om at mit blodsukker bliver lavt, og så er kuren simpelthen at spise fornuftigt og især totalt undgå sukker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:44   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Dejligt at se alle Jeres konstruktive svar til Ida

Og se så at komme til læge Ida... -det er med at bruge systemet mens det er gratis


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:48   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak - jeg må til at kortlægge

Tak for jeres kommentarer - jeg må til at kortlægge, analysere og tænke...
Jeg har haft lavt blodsukker en overgang, men har virkelig taget mig sammen og spiser (stortset) sundt, dyrker motion mv - mærkeligt nok har jeg det faktisk bedst om aftenen - hvor jeg logisk set burde være mest træt...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:57   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kunne du have en mild depression ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:12   #8
J&J
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
J&J er ny på vejen
Hej Ida.

Jeg vil tilslutte mig annagw's svar.

Hvad er årsagen til at du ikke allerede har fået en tid hos din læge.
Har du ikke tillid til din læge?
Har du svært ved at overskue et besøg hos din læge?
Har du mistanke om en evt. diagnose.......og er bange for svaret?

Bare nogle ting som du kan reflektere over

Held og lykke
J&J
J&J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:43   #9
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Hej alle

gode svar i er kommet med.

Se at komme til lægen. Forlang at få taget en blodprøve og få analyseret denne hurtigst muligt. Prøv evt også at få taget en urinprøve deroppe, den kan straks vise om du f. eks har sukkersyge.

Held og lykke med det hele
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 00:30   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
træthed kan være mange ting som mange siger vitaminer kan også være smerterstillende medecin.men kan også være en forkert kost kosten har mere at sige end mange regner med men som de skriver prøv at skrive end på en blok tage det med til lægen så tager han nok en massse blod prøver osv.kan også være forkert søv her tænker jeg på hvis man har forkert seng pude osv man sover men aligevel vågner man op træt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er så træt.... frugammeljas Alt det andet 19 01-03-2011 19:19
Er træt af systemet CBM88 Din historie 0 11-02-2010 15:48
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
Er bare sk... træt malleaa Dit og Dat 12 17-02-2008 15:05
Jeg er træt af min jobkonsulent.. gh72 Dit og Dat 14 30-03-2007 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension