K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2010, 12:56   #1
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
Forkert rapport og konklusion fra neuropsykolog

Hej

Mit spørgsmål handler om hvad jeg kan gøre ved en undersøgelse og rapport lavet af en neuropsykolog, som hverken jeg, min psykolog eller min egen læge mener er rigtig. Han er den type person der kun hører sig selv og skærer alle over en kam. Selv om at jeg både under samtalen og efterfølgende gør ham opmærksom på at den behandling han anbefaler allerede er afprøvet uden effekt på min sygdom, så vil han ikke ændre sin konklusion. Og den ’diagnose’ depression han mener at kunne finde er jeg allerede udredt for, men det vil han helle ikke ændre. Faktisk har jeg hele tiden uafhængig af min sygdom selv valgt at gå i terapi, og hun har aldrig fundet tegn på depression, derfor kom hans ’diagnose’ som lidt af en overraskelse.

Alt det har jeg gjort jobcentret opmærksom på, men de stoler fuldt og fast på hvad han siger og ikke hvad en psykiater og neurolog siger. Og de vil ikke indhente en attest fra min psykolog som kunne bekræfte at jeg aldrig har haft depression. Jeg ved godt jeg kan klage til psykolognævnet, men det kommer mig ikke til gavn i min dagpenge sag nu. Problemet er at jeg ikke kan få forlænget mine dagpenge pga. han udtalelse og anbefaling.

Der er ligeledes i min sag, en reumatolog som i sin attest skriver at fordi hun ikke kan finde ud af hvad jeg fejler, mener at jeg lider af tvangstanker og har brug for medicin, men som min læge pointere så har hun åbenbart ikke læst henvisningen, hvor der står at jeg lige er blevet udred af en psykiater og at denne ikke fandt noget sygeligt psykisk. Jeg har min læges ord for at det er helt ude i hampen. Jeg har påpeget det over for jobcenteret, men de lægger det bare ved min sag og bruger det ikke til noget.

Kan det være rigtig at jeg bare må finde mig i at der i min sag ligger forkerte udtalelser som skader mig sag og mit liv?

Jeg har også spurgt efter en second opinion på den neuropsykologiske undersøgelse, men det vil de ikke.

Dagpengene stoppede den 31/3 og sagen ligger nu i ankenævnet.

Det sidste i sagen er at jeg blev ved med at henvende mig for at høre hvornår jeg kan få behandlet min sag og det kan jeg nu. Nu er det godt nok at jeg bare siger jeg er klar, og har gået i terapi siden stoppet og de vil ikke have en udtalelse fra min psykolog på at jeg er ’færdigbehandlet’ og som jeg siger det har jeg været hele tiden. Det ville jo også give mig bevis til at vise jeg aldrig har haft depression og at psykologisk behandling er afprøvet på symptomerne. Det er en neurologisk sygdom jeg har og intet andet.

Er der noget forslag til hvad jeg ellers kan gøre? Jeg er ved at have slidt mig selv total op på alle de klager.

Kh G
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 13:19   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Sidste år var jeg til en neurolog, efter pres fra kommunen. Han kom med en 5 sider lang rapport, der overhovedet ikke passede på mig. Der stod faktisk at jeg selv var skyld i mine migræneanfald, og at jeg ikke ønskede at komme af med dem.

Min læge var ret rystet da han læste den. Han henviste mig øjeblikkelig til en anden neurolog, som tog mig alvorligt, og endda kunne hjælpe mig - til en vis grad.

Jeg ved ikke hvordan det fungere med neuropsykologer, men kan din læge ikke henvise dig til en anden?
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 13:28   #3
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
tusind tak for svar

det lyder ikke rart for dig, men fedt du kunne få en ny undersøgelse.

Jeg har både forsøgt hos egen læge og jobcentret på at få en ny undersøgelse.

Men lægen kan ikke det er kun jobcentret der kan det og lægen holder sig til det to speciallæger siger psykiateren og neurologen ikke hvad en neuropsykolog siger. Men det hjælper mig ikke for jobcentret spørger ikke min læge. eller min psykolog.

Jobcentret vil heller ikke lave en ny undersøgelse, for det ville være det samme som at sige at den første var forkert, og det vil de ikke, for så kan de ikke stoppe mine dagpenge.

KH G
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 13:52   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hmm... jeg kan ikke forstå hvorfor din egen læge ikke kan henvise dig til en anden neuropsykolog. Hvad er grunden til han ikke kan/vil?

Med mig, var det også kommunen der ville have en udtalelse fra en neurolog, men det var da min egen læge der skulle henvise mig til en. Og det var jo så også min egen læge der kunne henvise mig til en anden, da han ikke mente den første rapport var korrekt.

Kommunen accepterede den anden rapport, uden sværdslag og uden at stille spørgsmål.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 13:56   #5
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
ja det er et godt spørgsmål...den første undersøgelse skulle min læge anbefale men det er suverænt jobcentret der bestemmer om de vil lave den og det gør de kun hvis de finder det relevant.

Jeg forsøgte at få min læge til at følge samme procedure og så håbe jobcenteret ville lave en ny, men det siger hun at hun ikke kan. Jeg spørger hende igen.

Kh G
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 19:40   #6
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Er det en neuropsykologisk test du har fået lavet? De koster penge, måske derfor kommunen ikke vil lade dig få lavet en ny.

Min søn fik også lavet sådan en, men den var også misvisende, og jeg bad om at få lagt en modsigelse af disse oplysninger ind i hans sag i kommunen, for det skulle ikke stå alene altså neoropsykologens udtalelse.

Jeg var lige som du meget vred, men sagsbehandler lagde min klageskrivelse i hans journal, sådan så når de læser testen og hendes udtalelse, så ligger der også forklaring fra mig af, hvorfor jeg ikke mener den er rigtig.

Jeg kan selvfølgelig ikke vide, og de også vælger at ignorere den, som de har valgt at ignorere dine andre eksperter udtalelser. Men det forbavser mig da ikke, at kommunen vælger at ignorere det som taler imod deres egen overbevisning.

Undskyld, men har du undersøgt om det er en fætter til en i kommunen? Undskyld men jeg kunne ikke lade være, er så træt af at høre om hvordan kommuner behandler syge mennesker. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 20:21   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Lægelige diagnoser stilles mærkværdigvis nok af: læger.

Klinisk tilstande inden for diagnosemanualens (ICD-10) afsnit F 30-39 stilles af speciallæger i psykiatri.

Neuropsykologer stiller ikke lægefaglige diagnoser, men kan indgå i et team, hvor deres udredning kan være en del af et afklaringsforløb, der sluttelig ender med en lægefaglig diagnose.

Så hvordan en neuropsykolog kan stille en lægefaglig diagnose kan jeg ikke lige gennemskue.

Og hvordan en lægefaglig diagnose, stillet af en fagperson der ikke er kompetent til at stille en lægefaglig diagnoser, er kommet ind som et aspekt i din sag om sygedagpenge, det kan jeg slet ikke gennemskue ...


BTW: Neuropsykolog Lise Ehlers kom frygtelig galt afsted, da hun på et tidspunkt forsøgte på at stille en lægefaglig diagnose ... læs evt. om hændelsen her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=503
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 11:52   #8
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
Hej Indiansummer og timeGuest

Tak for svar

Ja det var en neuropsykologisk test jeg fik lavet. Men han har bagefter sagt at det kun var selve samtalen med mig før testen (ca. 35 min om hele mit liv) der lå til grund for diagnosen depression.

Jeg har igen forsøgt at få han til i det mindste at lave rettelserne til sin rapport, så den ikke indeholder noget forkert, men det vil han ikke, skriver bare mere der kan understøtte han konklusion og sender det til kommunen. Hvilket jeg ikke er tilfreds med.

Jo de har lagt alle mine klager og indsigelser ind i min ressourceprofil. Men de har ind til videre valgt at ignorere dem, for at kunne stoppe dagpengene. Og værst er det at lægekonsulentens udtalelse ligge er uden at han vil forholde sig til hvad jeg skriver.

Så vidt jeg kan få oplyst af egen læge og andre så kan en psykolog godt stille diagnosen depression. Men problemet er at han ikke har undersøgt mig for det, eller kan forklare hvad der ligger til grund for det, ud over samtalen. Hvor han opdigter symptomer jeg ikke har.

Jeg har senest citeret en masse af det han har sagt og det kan han selvfølgelig ikke genkende.

Men jeg har pga. dårlig hukommelse optaget det, og ville helst have undladt at bruge det imod ham, men vil nu bruge det i klagesagen til psykolognævnet. Desværre kan jeg ikke klage til patientnævnet da han er udenfor sundhedssystemet. Så der sker ikke rigtig noget ved det.

Ang. det med fætter, så var psykologen så fræk at han direkte reklamerede for et firma til at behandle min depression. Må han det?
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 14:13   #9
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heart2breake Se meddelelser
Hej

Mit spørgsmål handler om hvad jeg kan gøre ved en undersøgelse og rapport lavet af en neuropsykolog, som hverken jeg, min psykolog eller min egen læge mener er rigtig. Han er den type person der kun hører sig selv og skærer alle over en kam. Selv om at jeg både under samtalen og efterfølgende gør ham opmærksom på at den behandling han anbefaler allerede er afprøvet uden effekt på min sygdom, så vil han ikke ændre sin konklusion. Og den ’diagnose’ depression han mener at kunne finde er jeg allerede udredt for, men det vil han helle ikke ændre. Faktisk har jeg hele tiden uafhængig af min sygdom selv valgt at gå i terapi, og hun har aldrig fundet tegn på depression, derfor kom hans ’diagnose’ som lidt af en overraskelse.

Alt det har jeg gjort jobcentret opmærksom på, men de stoler fuldt og fast på hvad han siger og ikke hvad en psykiater og neurolog siger. Og de vil ikke indhente en attest fra min psykolog som kunne bekræfte at jeg aldrig har haft depression. Jeg ved godt jeg kan klage til psykolognævnet, men det kommer mig ikke til gavn i min dagpenge sag nu. Problemet er at jeg ikke kan få forlænget mine dagpenge pga. han udtalelse og anbefaling.

Der er ligeledes i min sag, en reumatolog som i sin attest skriver at fordi hun ikke kan finde ud af hvad jeg fejler, mener at jeg lider af tvangstanker og har brug for medicin, men som min læge pointere så har hun åbenbart ikke læst henvisningen, hvor der står at jeg lige er blevet udred af en psykiater og at denne ikke fandt noget sygeligt psykisk. Jeg har min læges ord for at det er helt ude i hampen. Jeg har påpeget det over for jobcenteret, men de lægger det bare ved min sag og bruger det ikke til noget.

Kan det være rigtig at jeg bare må finde mig i at der i min sag ligger forkerte udtalelser som skader mig sag og mit liv?

Jeg har også spurgt efter en second opinion på den neuropsykologiske undersøgelse, men det vil de ikke.

Dagpengene stoppede den 31/3 og sagen ligger nu i ankenævnet.

Det sidste i sagen er at jeg blev ved med at henvende mig for at høre hvornår jeg kan få behandlet min sag og det kan jeg nu. Nu er det godt nok at jeg bare siger jeg er klar, og har gået i terapi siden stoppet og de vil ikke have en udtalelse fra min psykolog på at jeg er ’færdigbehandlet’ og som jeg siger det har jeg været hele tiden. Det ville jo også give mig bevis til at vise jeg aldrig har haft depression og at psykologisk behandling er afprøvet på symptomerne. Det er en neurologisk sygdom jeg har og intet andet.

Er der noget forslag til hvad jeg ellers kan gøre? Jeg er ved at have slidt mig selv total op på alle de klager.

Kh G
Hej igen
Jeg havde ikke set dette indlæg inden jeg svarede dig i din anden tråd (beklager).

Du skriver, at du har en neurologisk sygdom (hvilken?), men samtidig er diagnosticeret depressiv (af neuropsykologen).
Hvilke symptomer menes du at opfylde i henhold til en depressiv lidelse, siden neuropsykologen og ingen af de andre fagpersoner du har været til, vurderer at du har en depression? Hvad vurderer din egen psykolog? Hvad er du "færdigbehandlet" for?...

Det er særdeles vanskeligt at anfægte en allerede eksisterende rapport udfærdiget af en neuropsykolog, men det betyder ikke, at du ikke har krav på en helhedsvurdering der involverer relevante parter i sin sag - FORINDEN sygedagpengestop. Jeg kan godt forstå, hvis du er træt af at klage (!), men hold ud, kæmp og få dem til at forstå, at din læge og psykolog altså også har noget at skulle have sagt i din sag.

Din læge og psykolog kender dig trods alt bedst - neuropsykolgen foretager derimod en subjektiv vurdering ud fra en objektiv test.

Kh. HNB
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:00   #10
Heart2breake
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2010
Indlæg: 60
Styrke: 15
Heart2breake er ny på vejen
neuropsykologen mener jeg skal i depressionsbehandling for lav belastningstærskel, langvarig tristhed (det har psykologen fundet på) og angstlignende symptomer. (Hvilke angstlignede symptomer det er tale om, kan jeg ikke få svar på.) Han mener jeg kan få det meget højere funktionsniveau med psykolog behandling.

Min diagnose er myalgisk encephalomyelitis/ME, og er ikke det nemmeste at være syg i forvejen ift. at få respekt, hjælp og forståelse. Heldigvis er både min læge, psykolog, neurolog fornuftige og saglige mennesker.

Jeg mener ikke jeg har symptomer eller adfærd på depression og aldrig har haft det. Min psykolog vurdere at jeg aldrig har haft symptomer på depression. Jeg har gået i behandling for at få støtte til at bearbejde alle de tab der følger i kølvandet på at blive invalideret af sygdom, og den omstilling det er at skulle leve et helt andet liv end jeg havde forestillet mig. Så den behandling betyder intet ift. arbejdsevne osv.

Ift. at min læge og psykolog kender mig bedst, ja men nu skla du høre hvad sagsbehandleren så fortæller; at netop derfor, vil de ikke spørge dem, for de vil skive hvad som helst til min fordel, og at de derfor ikke er brugbare. ?!?! Tror man kan betale læger og psykologer til at skrive noget forkert.
Heart2breake er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neuropsykolog viviras Spørgsmål ang fleksjob 22 02-09-2013 22:56
Neuropsykolog mhb Alt det andet 20 17-09-2012 14:45
Lægekonsulents konklusion Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 18-12-2011 15:00
konklusion hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 08-08-2010 22:03
Ny Konklusion mimmi Dit og Dat 4 06-03-2007 18:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension