K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2010, 12:47   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hjælp

jeg ved godt det er det forkerte sted at poste det her men prøver aligevel sagen er min søster har lidt problemer efter en end tur som jeg ikke gider at gå i detaliejer om sagen er børnene er i pleje nu kan de få den hjem 3 dage om ugen hvor de overvåges de er begynd at stille helt urimelige krav som de må ikke ryge i deres hjem når børnene er der kæresten må ikke tygge tykkegummi og skal de besøge børnene får at få kørselsgodt gørelse siger komunen de skla have bil der køre 20 km literen ja jeg ved total latterlige krav som jeg mener er noget de ikke må jeg har google og google men kan simpelhen ikke finde noget på nettet så håber en eller nogen har et par gode link eller gode råd ja advokat osv heldigvis har min søster hørt efter hun har optaget samtalen og som advokaten har sagt i tager ikke til nogen osm helst møder hvis hun ikke er der
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 13:32   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvorfor ikke lave den typiske, med referat indsendt til sagsbehandler? På den måde får man dokumenteret hvad der er sagt mundtligt, og kan der ved bedre klage.
Eller den med at på mødet den bla bla forstod jeg at bla bla bla, er det korrekt forstået? Hvis ikke hvordan skulle jeg så have forstået det?

De vil helt sikkert benægte og 1 2 3 er den prut ude af verdenen (samtidig med at man har beviser) benægter de ikke, tillader din søster sig at betrakte det som en afgørelse i sagen, og den slags anker man naturligvis over.

Hun kan også vælge ud af det blå at betrakte det som afgørelser i hendes sag, og derved sætte sig ned og skrive en anke.

Lige så bør hun overveje at klage over selve sagsbehandlingen, men dog sys jeg PERSONLIGT ikke at man både kan betagte det som en afgørelse OG kalde det en del af sagsbehandlingen, men smag og behag så hvad din søster sys, er naturligvis op til hende.

Fordi de lyder helt ude i hampen, og meget lidt interesserede i at samarbejde ville jeg personligt vælge at skrive en anke, og i fremtiden benytte at skrive referater af møderne, hvor jeg ved 1. referat gør opmærksom på at referatet er skrevet ud fra en optagelse af mødet (det gør det nemlig endnu værre for dem bare at løbe fra tingene, bare at benægte)

Noget lidt andet er så, at lige den med rygning, sys jeg nu de skal følge (jeg er selv ryger og ja jeg ryger inden døre, og har børn, jeg klantre med andre ord ikke at de ryger *ss*) grunden er at de senere kan få brug for ting at slå på, i forhold til at være villig til at ændre evt dårlig adfærd, KUN! for deres børns skyld (uselvisk, hvor de selv mister noget de gerne vil beholde, men det er det bedste for børnene) og der vil den være ret god at slå på, fordi rygning nu en gang er skadeligt, og så forhat som det er.

Men jeg kan da godt se hvorfor det er SÅ dyrt for samfundet med "disse" famillier, skulle de regler du oven for har beskrevet gælle ville der godt nok være mange børn der skulle fjernes, inklusiv mine, og jeg er altså vurderet til at være med bedre mor end gennemsnittet, så det hænger altså ikke halt sammen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 14:17   #3
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
kan kun kommentere på en enkelt del af det. Med hensyn til rygningen skyldes det med 99,999 % sikkerhed, at det er overvåget samvær... den eller de der overvåger samværet skal i henhold til arbejdsmiljø kunne arbejde i ikke røgfyldte lokaler. Sådan er det også for andre medarbejdere der har deres arbejde i folks private bolig. Fx. hjemmeplejen
Den del af det, kommer hun til at acceptere hvis hun vil have børnene hjem igen. Jeg synes, som mor, at jeg til en hver tid ville efterkomme et rygeforbud og andre ubetydeligheder for at få familielivet op at køre igen... det ville i mine øjne være småting i forhold til det afsavn man i udgangspunktet måtte føle.

Håber for din søster og hendes børn at det lykkeds at få familielivet op og køre igen i en fart.

forresten, så kunne de jo be om at få dækket udgifterne som om de kørte i en benzinbillig bil.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 19-08-2010 kl. 14:19.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 14:28   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
de køre benzin bil men de krævede at den kørte 20 kn l ikke mange der har en bil der gør det bare for de kunne få udgifterne dækket selvom komunen skla betale kan ikke huske det fine ord komunen brugte da de fik avide komunen betalte udgifterne.rygning tja her glemte jeg også lige det var også når og hvis de får børnene hjem.har selv har dem inde i billet jeg røg mere end jeg normalt gjorde i protest sjovt turde de intet at sige

Citat:
få familielivet op at køre igen... det ville i mine øjne være småting i forhold til det afsavn man i udgangspunktet måtte føle.
mere om deres krav er ok med loven eller ikke ikke tygge tykkegummi den med benzin kun gives når man har en bil der køre 20 km l det er nok det mes lattelige jeg har hørt
Citat:
De vil helt sikkert benægte og 1 2 3 er den prut ude af verdenen (samtidig med at man har beviser) benægter de ikke,
heldivis komme det optagelse hvor de siger mange andre ting med i statsamtet mener jeg det hedder ved kun det er i KBH for komunen har lavet så mange fejl hvor vi snakker alvordelige fejl fejl imformation hvor de selv har være dumme at indrømme det også børnene kom i pleje var få en fejl imformation som de vidste var forkert osv osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:02   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er utroligt svært for andre at blande sig og råde i den slags sager,for der er så utroligt mange ting der sikkert spilder i.

det kan lyde underligt at man ikke må tygge tyggummi under samværet,men igen der kan være mange forskellige begrundelser,som kan være rimelige,nogle gange kan det være sværet at få sandhenen og hele historien der ligger til grnud fra bægge sider.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:23   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er bare lige det problem at evt optagelser ikke kan bruges juridisk, skal de tælle skal de skrives ned ORDRET fra ende til anden, og en kopi af optagelsen sendes med.

Oven i er der det problem at de meget nemt kan påstå at i har manipoleret med optagelserne, og det er altså jeres problem at bevise at i ikke har (og det er dyrt)
For at kunne bruge optagelser, er man død og pine tvunget til fra start at tilbyde modparterne en kopi, foreslå at de selv optager, + sende en kopi af den ordrette skrevne gentagelse, ellers er det juridisk ubrugeligt, netop fordi det er et redskab der er ekstrem nemt at snyde med, også så det er umuligt at høre forskel på en ægte og en uægte (der skal eksperter til at konstatere om det er ægte)

Selv om at i sender optagelserne med er de med andre ord ikke forpligtede til at lytte på optagelserne eller tage evt skrevet tekst, fra optagelserne i betragtning, i kan jo sagtens have manipoleret optagelserne.

At den prut er ude af verdenen, burde altså også være nok, for så har man på skrift at den "påstand" man kommer med ikke er korrekt og at men derfor gerne må fx tygge tyggegummi, det er DET! der tæller og ikke hvad der er SAGT værgen før eller senere (og ved senere skriver man bare til dem og spørg om de med den udtalelse trækker den skriftlige udtalelse tilbage der siger det modsatte) og så kan resten altså være lige meget... det vil kun være at trække unødigt langhalm på det, at tage det personligt, og det må man bare ikke gøre, for så er det først det går skævt.

Sidst redigeret af LUM; 19-08-2010 kl. 15:30.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 15:54   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
nogle gange kan det være sværet at få sandhenen og hele historien der ligger til grnud fra bægge sider.
helt enig regnem ed hun/min søster har fortalt min sandheden og kun sandheden og hele sandheden
Citat:
Selv om at i sender optagelserne med er de med andre ord ikke forpligtede til at lytte på optagelserne eller tage evt skrevet tekst, fra optagelserne i betragtning, i kan jo sagtens have manipoleret optagelserne.
hvsi de siger ok inden alså komunen osv så tages den da med kan være jeg husker forkert
Citat:
det vil kun være at trække unødigt langhalm på det, at tage det personligt
svært når en komune gør det pasonligt

og den med tygge gummi er forde de mener det dumler hans trang til at drikke alkohol heldigvis har komunen fået skrevet det i papir osv så selvom mande ikke røre alkohold

Sidst redigeret af superkok; 19-08-2010 kl. 18:34.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 23:08   #8
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Det lyder til at det ville være en god ide at få nogen. Evt. Advokat til at vurdere sagen incl. Akter og evt akter der ikke udleveres til aktindsigt
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 23:31   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det lyder til at det ville være en god ide at få nogen. Evt. Advokat til at vurdere sagen incl. Akter og evt akter der ikke udleveres til aktindsigt
er gjort og hende ord gik noget i den her stil de har virkeligt ****et up meget osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension