K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2012, 23:17   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
DET er presset sammen til ingenting :-)
Hmm, tror du, så'n helt seriøst, at der har været noget, som kunne presses.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 23:38   #22
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Så lige DR TTV side 156 og K er ikke enige med V, for de vil ikke sætte ydelsen ned for folk der ikke er arbejdsmarkedsparate.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 07:56   #23
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Vi må håbe det var en tanke torsk for ellers er han få tydeligvis kommet så langt fra et normalt liv i dk at det er ham der fortjener at få nedsat sin ydelse. Hvis de tage min fp som jeg fik sidste år efter 6 år på kh ja så bliver min nye bolig trappen til Christiansborg! Jeg har været bolig løs før men valgte en skov. Det bliver ikke mit næste valg. Det er helt sikkert. Jeg er træt men jeg er vred!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 14:21   #24
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2692346.ece

Et af de helt store slagsmål i de snarlige forhandlinger om en reform af førtidspension og fleksjob bliver, hvor mange penge de mennesker, der skal fra førtidspension over i såkaldte udviklingsforløb, får at gøre godt med hver måned.

I denne artikel forstår jeg det sådan at unge på FP idag, for den frataget og skal over på det udviklingsforløb istedet.

Så ingen kan jo vide sig sikker på noget idag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 15:25   #25
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Nu er unge førtidspensionister ofre for et sygt system. Man kan ikke skrue tiden tilbage og ændre alle de fejl systemet har begået imod folk. Langt de fleste har jo allerede været i længe udviklings forløb. Jeg var da selv sendt ud i mange forskellige ting og tiltag inden jeg fik min pension. Og det tror jeg da de fleste andre unge der har fået fp også har. Men ja. Vi får se hvad de siger om 14 dage. Så ved vi nok mere hvad de arbejder hen imod!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 20:05   #26
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Hold op hvor er det en usikker verden vi lever i :-/

Hvor bliver jeg bange, magter ikke at skulle kæmpe mod systemet igen, fik tilkendt pension med kontrol (5år) sidste år, jeg er desværre "kun" 37 år - føler mig langt fra ung.. Systemet har gjort mig træt og gammel...

Var så naiv at jeg endelig troede jeg havde fået fred sidste år, hmm men der tog jeg vist fejl...

Tør slet ikke at tænke på hvad folketinget nu finder på.... :'(

Pas godt på hinanden kære med mennesker
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 20:33   #27
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan overveje om det er for, aat få folk til, at holde op med, at søge fp og lade dem blive hængende på kh,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 09:53   #28
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Er godt klar over at mange bekymre sig om og har ondt af dem der skal igang med søge pension og dem som er unge men når man er nettet rundt så kan man se i mange debatter at mange en ftp ånder lettet op når de ser at det ikke kan ramme dem selv (eller at det lige nu fremgår at det ikke kan ramme dem selv )

Det jeg mener og tænker er .. vi er så mange syge og ftp flekser og unge at det kan undre mig at man ikke høre mere større og flere protester...

Hvis og når det her er kørt igennem så er det for sent at få det vendt om, der er rige muligheder for at debattere , blogge, bruge politikkere sider og meget andet hvor man jo flere man er jo mere massivt kan vise politikkere at nok er nok...

Det kan godt være de syntes vi er nogen dyre nogen, men vi er faktisk også mange og dermed er vi mange stemmer ..

Det er som om når det ikke lige rammer ens egne grupper så går protesterne lidt i stå... og jeg snakker ikke om her på K10 men over hele linjen , men ok må med glæde konstatere at jeg har været med i debatter flere steder hvor selv arbejdsgivere og alm arbejdere kommer ind og fortæller at nu er det også nok for dem , man kan ikke give syge lavere indkomst end dem der kan komme i job fordi de ikke er til rådighed...

og hvad kan man forvente, tja man kan nok ikke forvente så meget men man kan håbe at K holder fat i at det er for skrab kost selv for dem og at RV ikke ser det som en mulighed med det foreslag for at spille med musklerne ..

Kan undre mig at nogen politikkere mener at kunne love at der ikke kommer til at ske nogen forringelse for dem der allerede er på pension, for hvordan forringelse ??? ydelsen ja det er en ting

Men er det en forringelse at revudere ?? alle ord kan jo vendes...

Så et eksempel på dr1 forleden dag om en syg enlig kvinde som ikke kunne komme ud og for en gangs skyld var der ingen fladskærm hund eller smøger som den alm dansker kunne hidse sig op over, kort og godt en kvinde med hendes leverpostejs mad og det er jo så helt klart dem der er flest af ikk ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 10:27   #29
hr.boege
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2012
Lokation: haderslev
Indlæg: 4
Styrke: 0
hr.boege er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2692346.ece

Venstre foreslår, at førtidspensionister skal have lavere ydelse end kontanthjælpsmodtagere.
har kun en ting at sige til de "kære" politikkere på christiansborg.

"undskyld jeg blev født syg, det var ikk min mening og det skal aldrig ske igen"
hr.boege er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 16:04   #30
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Overskriften kan altså nemt forvirre folk. For det er jo kun førtidspensionister, som overgår til udviklingsforløb, der får ny ydelse - IKKE alle førtidspensionister.
Men det er så typisk at kringle overskriften sådan at den skaber frygt hos folk. Det er generelt det eneste nyheder er til for i dag - at skabe frygt, desværre.
Du har da ret i, at overskriften er misvisende.

Enten har jeg misforstået noget, eller også er reformen fremadrettet. Dermed skaber det du skriver altså også unødig frygt. "kun førtidspensionister, som overgår til udviklingsforløb" Det er jo ikke fremadrettet, men derimod bagudrettet, og noget de tydeligt har sagt ikke sker. Reformen er fremadrettet.

Hvis der er tale om at nuværende Ftp overgår til udviklingsforløb er den jo bagudrettet.

Har jeg misforstået noget?

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister åbner for Venstres pensions-krav Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
Slagsmål: Hvad erstatter førtidspensionen Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2012 20:50
Venstre åbner slagsmål om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2012 12:02
Gratis gældsrådgivning åbner nu jomfruen Alt det andet 0 04-02-2010 08:05
Slå til Venstre Maj-Britt Politik og Samfund 5 20-12-2009 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension